Drivaxlar E28 och M3 E36 3.2
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Drivaxlar E28 och M3 E36 3.2
Nu har vi kört fram riktiga axlar för E28, 450mm, samt till M3 3,2.
Kommer upp i shopen inom kort.
Kommer upp i shopen inom kort.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Re: Drivaxlar E28 och M3 E36 3.2
M535 E28 Achatgrün -85 M106
Re: Drivaxlar E28 och M3 E36 3.2
Hamnar de på liknande pris som de andra 4800kr paret?
Vad tycker svitkstålsaxlar om att åka drifting? (upplevs de annorlunda?)
Vad tycker svitkstålsaxlar om att åka drifting? (upplevs de annorlunda?)
Re: Drivaxlar E28 och M3 E36 3.2
Det är inte så at dom sviktar 30-40 varv, man märker absolut ingenting!
When the flag drops, the bullshit stops!!
E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Drivaxlar E28 och M3 E36 3.2
Tack J, exakt.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Re: Drivaxlar E28 och M3 E36 3.2
Blir det "skottsäker" bakvagn med dessa på en 3.2 m3 eller måste man byta knutar osv till grövre?
http://www.garaget.org/sanden" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Re: Drivaxlar E28 och M3 E36 3.2
Om jag förstått rätt så sviktar de inte så som jag tror du tänker. Utan de tillåter bara mer vridning innan de smäller av som ett hårt stål annars gör.ToTTeN wrote:Hamnar de på liknande pris som de andra 4800kr paret?
Vad tycker svitkstålsaxlar om att åka drifting? (upplevs de annorlunda?)
Om du målar ett längsgående streck på axeln när den är ny och sen stressar den nära sin gräns så har du en polkagris så att säga. Inte att den svajar fram och tillbaka som en fjäder.*
*har jag rätt eller jag e lika dum som alla andra?
Re: Sv: Drivaxlar E28 och M3 E36 3.2
Alldeles riktigt bullenBullen! wrote:Om jag förstått rätt så sviktar de inte så som jag tror du tänker. Utan de tillåter bara mer vridning innan de smäller av som ett hårt stål annars gör.ToTTeN wrote:Hamnar de på liknande pris som de andra 4800kr paret?
Vad tycker svitkstålsaxlar om att åka drifting? (upplevs de annorlunda?)
Om du målar ett längsgående streck på axeln när den är ny och sen stressar den nära sin gräns så har du en polkagris så att säga. Inte att den svajar fram och tillbaka som en fjäder.*
*har jag rätt eller jag e lika dum som alla andra?
Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk 2
323i -85 sedan
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Drivaxlar E28 och M3 E36 3.2
Bullen! wrote:Om jag förstått rätt så sviktar de inte så som jag tror du tänker. Utan de tillåter bara mer vridning innan de smäller av som ett hårt stål annars gör.ToTTeN wrote:Hamnar de på liknande pris som de andra 4800kr paret?
Vad tycker svitkstålsaxlar om att åka drifting? (upplevs de annorlunda?)
Om du målar ett längsgående streck på axeln när den är ny och sen stressar den nära sin gräns så har du en polkagris så att säga. Inte att den svajar fram och tillbaka som en fjäder.*
*har jag rätt eller jag e lika dum som alla andra?
Ahh . Bara för att det kan va kul å veta. Hur mycket vrider sig en vanlig axel / sviktstål innan de går av? Kan ju inte va allt för mycket..!?!
Re: Sv: Drivaxlar E28 och M3 E36 3.2
Går inte riktigt jämnföra de är 2 helt olika material men om vi säger att en vanlig kan vridas kanske ett 1/4 till 1/2 varv vilket ja tror händer ganska sällan, de har nog benägenhet att gå av först. kanske sviktstål drar sig 1 1/2 till 2 varv. Har sett nån bild på nå sviktstål sol suttit på en e30 som dragit sig 2 varv
Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk 2
Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk 2
323i -85 sedan
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Drivaxlar E28 och M3 E36 3.2
Jag körde orginal fram på min S2 och när jag fick till inställningarna vettigt så höll orginal 2 starter. framaxlarna är dock i stål och ihåliga så dom "smäller" inte av som bak.
http://www.youtube.com/watch?v=PEMaMZ-EqME
med sviktstål fram med har jag kört 2 säsonger utan minsta problem.
http://www.youtube.com/watch?v=PEMaMZ-EqME
med sviktstål fram med har jag kört 2 säsonger utan minsta problem.
Mvh Anton J