Moggah's HardCore E30 (M-Power) M-tech 2
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Moggah's HardCore E30 (M-Power) M-tech 2
jobbigt att byta axel såfort man ska byta körstil men fan det här är en dröm e30
Tony Sarja
0735611651
http://www.garaget.org/Sarja88" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/tonysarja" onclick="window.open(this.href);return false;
Bmw E30 318 Dragracing
Bmw E36 320 Testa REG
0735611651
http://www.garaget.org/Sarja88" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/tonysarja" onclick="window.open(this.href);return false;
Bmw E30 318 Dragracing
Bmw E36 320 Testa REG
Re: Moggah's HardCore E30 (M-Power) M-tech 2
Går väl nästan fortare att skifta axel än att plocka lös hjulen, med spacers osv.
Blir jävligt snyggt!
Med vänlig hälsning, Micke
Blir jävligt snyggt!
Med vänlig hälsning, Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
Re: Moggah's HardCore E30 (M-Power) M-tech 2
Tackar!
Ja, vad gör man inte för att få använda grejerna på allvar Precis, tanken längre fram är att ha båda axlarna helt kompletta med Färdigt justerade 4-linksstag , bromsar med snabbkoppling för bromsledningen o.s.v
Så egentligen så kan man ju ha den komplett med hjul på å hänga dit, Borde lätt gå på under 1 timma att skifta axel tycker man nästan
Har hållt på med framskärmarna lite till nu... Hooh, börjar ångra att jag ens började med dom, Fyyyfaan vilket jobb det är för att få det bra!
Kanske hade vart idé att gjuta av dom i glasfiber sen så är man inte körd om man tabbar sig nångång sen
Ja, vad gör man inte för att få använda grejerna på allvar Precis, tanken längre fram är att ha båda axlarna helt kompletta med Färdigt justerade 4-linksstag , bromsar med snabbkoppling för bromsledningen o.s.v
Så egentligen så kan man ju ha den komplett med hjul på å hänga dit, Borde lätt gå på under 1 timma att skifta axel tycker man nästan
Har hållt på med framskärmarna lite till nu... Hooh, börjar ångra att jag ens började med dom, Fyyyfaan vilket jobb det är för att få det bra!
Kanske hade vart idé att gjuta av dom i glasfiber sen så är man inte körd om man tabbar sig nångång sen
Re: Moggah's HardCore E30 (M-Power) M-tech 2
Smart tänkt med glasfiberskärmar. Väldigt lätt hänt att det kan smälla i nåt när man tokleker
Re: Moggah's HardCore E30 (M-Power) M-tech 2
Har inte hänt så mycket med bilen på ett tag igen, Har haft ångest och velat fram och tillbaka om hur jag ska göra med skärmbreddningen...
Har helsvetsat samt grovriktat upp vänster framskärm så den är i princip klar för spackling och lack senare
Vart ganska nöjd med resultatet ändå, men är sjukt mycket jobb för att få det bra, så har börjat fundera på om man skulle slopa dessa nu och köra med några add-on breddare typ istället, typ dessa: http://badassparts.se/abw-design-univer ... ddare.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Spar sjuukt mycket tid om man skulle köra med såna, hö. framskärm är väl inte såå långt borta från klar egentligen, men kruxet är ju det att jag måste till med en likadan breddning bak för att det ska se vettigt ut, och går jag och kapar i dom så passerar jag så att säga "point of no return" och blir tvungen att verkligen få till dom.
Framskärmarna är ju lätta att byta ifall det går åt h-vete, bak är det lite tjorvigare :/
Känner att det börjar vara nog stressigt att få ihop resten av bilen som det är så överväger nästan "plastbreddare" nu iaf.
Blir ju kanske inte lika orginellt och stilrent, men som sagt spar tid nå jävulskt just nu.
Har helsvetsat samt grovriktat upp vänster framskärm så den är i princip klar för spackling och lack senare
Vart ganska nöjd med resultatet ändå, men är sjukt mycket jobb för att få det bra, så har börjat fundera på om man skulle slopa dessa nu och köra med några add-on breddare typ istället, typ dessa: http://badassparts.se/abw-design-univer ... ddare.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Spar sjuukt mycket tid om man skulle köra med såna, hö. framskärm är väl inte såå långt borta från klar egentligen, men kruxet är ju det att jag måste till med en likadan breddning bak för att det ska se vettigt ut, och går jag och kapar i dom så passerar jag så att säga "point of no return" och blir tvungen att verkligen få till dom.
Framskärmarna är ju lätta att byta ifall det går åt h-vete, bak är det lite tjorvigare :/
Känner att det börjar vara nog stressigt att få ihop resten av bilen som det är så överväger nästan "plastbreddare" nu iaf.
Blir ju kanske inte lika orginellt och stilrent, men som sagt spar tid nå jävulskt just nu.
Re: Moggah's HardCore E30 (M-Power) M-tech 2
Fortsätt
T0ny 3skel1nen
E30 323i -85
M20 6vxl turbo 715hp
E30 323i -85
M20 6vxl turbo 715hp
- bmw_fredde
- Posts: 4015
- Joined: 20 Nov 2005, 19:25
- Location: Vadstena
Re: Moggah's HardCore E30 (M-Power) M-tech 2
Självklart kapa vidare kommer bli unik och riktigt grym
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
FredrikEdholm@hotmail.com
Re: Moggah's HardCore E30 (M-Power) M-tech 2
+1
Nås på 0730970524
e36 m3 helsmidd m50b30 sc6766 @ 2.4 bar 844whp 1170wnm
e36 m3 helsmidd m50b30 sc6766 @ 2.4 bar 844whp 1170wnm
Re: Moggah's HardCore E30 (M-Power) M-tech 2
Ah fortsätt! sånnadär fula eftermarknadsbreddare kan rallycross o drifting hålla på med =))
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Moggah's HardCore E30 (M-Power) M-tech 2
Hehe, tack för lite input
Måttade lite på hur bred axel som hade vart vettigt att ha.
Fram så måttade jag upp det till 153cm nav-->nav, så lite bredare än det vill man ju kanske ha för att det ska se bra ut.
Gamla axeln med megaspacers mäter 140 cm nav-->nav, så provade bulta över en spacer från andra sidan för "simulera" en ännu bredare axel.
Är 85mm så det hade ju motsvarat en axel som är 157cm nav-->nav
Och såhär ser det ut :p.. Tror det blir att sätta kapen i den ändå, det får bära eller brista
Måttade lite på hur bred axel som hade vart vettigt att ha.
Fram så måttade jag upp det till 153cm nav-->nav, så lite bredare än det vill man ju kanske ha för att det ska se bra ut.
Gamla axeln med megaspacers mäter 140 cm nav-->nav, så provade bulta över en spacer från andra sidan för "simulera" en ännu bredare axel.
Är 85mm så det hade ju motsvarat en axel som är 157cm nav-->nav
Och såhär ser det ut :p.. Tror det blir att sätta kapen i den ändå, det får bära eller brista
Re: Moggah's HardCore E30 (M-Power) M-tech 2
Norrlänningar alltså..... sjukt fett!! kul som fan att du freakar ut på ett bra vis
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Moggah's HardCore E30 (M-Power) M-tech 2
Haha!! Nu snackar vi!
Hur var passformen på m-tech prylarna? (Innan du gick lös med vinkelslipen )
Hur var passformen på m-tech prylarna? (Innan du gick lös med vinkelslipen )
Simon Markström 072-233 04 11
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- Gustafsson
- Admin
- Posts: 421
- Joined: 28 Oct 2008, 17:55
- Location: Borlänge
Re: Moggah's HardCore E30 (M-Power) M-tech 2
Fan..jag önskar att jag hade kunskap om att bredda skärmar som dej...nåja får nöja mej med att välja mindre däckbredd.
Wanchai Gustafsson
0722101489
Stort tack till
PPF
Bäckis
Ärtan
Thivan
0722101489
Stort tack till
PPF
Bäckis
Ärtan
Thivan
- bmw_fredde
- Posts: 4015
- Joined: 20 Nov 2005, 19:25
- Location: Vadstena
Re: Moggah's HardCore E30 (M-Power) M-tech 2
Kommer bli så grymt! Vet själv hur det känns när hela skärmarna är sönderkapade men känslan när det är klart är grym!
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
FredrikEdholm@hotmail.com
Re: Moggah's HardCore E30 (M-Power) M-tech 2
ja de där blir hel coolt å rätt eget.
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
Re: Moggah's HardCore E30 (M-Power) M-tech 2
Tack som fan Får som lite ny energi att färdigställa allt
ximon: Har bara provat fram och bakkofisen på bilen, och passformen var ändå helt okej, Bak så spände vänster sida ut lite för mycket, men gick att justera/spänna in med infästningen.
samt slipa lite i anliggningen mot skärmkanter och sånt typ!
Fram passade den bra bortsett från att översta plana ytan som går in under grillen, lutar lite neråt. typ som att man har ställt den upp efter gjutning innan det varit genomhärdat ordentligt så gravitationen gjort sitt
Svårt att förklara, men överlag så kändes dom ganska bra!
Sen hur bra dom passar numera, det är ju en helt annan historia
Gustafsson: Detta är första gången jag gör detta, började bara på skoj och testade.. och sen spårade det ur
Så är bara å testa på nåt lämpligt objekt
ximon: Har bara provat fram och bakkofisen på bilen, och passformen var ändå helt okej, Bak så spände vänster sida ut lite för mycket, men gick att justera/spänna in med infästningen.
samt slipa lite i anliggningen mot skärmkanter och sånt typ!
Fram passade den bra bortsett från att översta plana ytan som går in under grillen, lutar lite neråt. typ som att man har ställt den upp efter gjutning innan det varit genomhärdat ordentligt så gravitationen gjort sitt
Svårt att förklara, men överlag så kändes dom ganska bra!
Sen hur bra dom passar numera, det är ju en helt annan historia
Gustafsson: Detta är första gången jag gör detta, började bara på skoj och testade.. och sen spårade det ur
Så är bara å testa på nåt lämpligt objekt