Apel wrote:Jo det verkar klokt, att skruva kanske inte är det första man vill göra under jul, nyår och ledigheter. Attans.. Kika gärna då jag är i behov av nya rostfria, färg spelar ingen roll
Sent from my GT-I9305 using Tapatalk
Hehe ja skruvar mer änn gärna under jul bara ja får slippa allt julskit, tog även på mig snöröjningen bara för att slippa fira jul
Ja kan nog skrapa ihop 4st rostfria dörrar åt dej! skicka pm så löser vi de!
De närmar sig reggning med stormsteg och ja börjar bli nervös som satan, snart ett år sen ja hämtade bilen som såg ut som ett riktigt lik, så känns lite knepigt att kanske får köra lagligt snart
Varit å kikat till polarens bygge också, kommer bli så brutalt!
Golf etta med R32, turbo & 4motion!
Trevligt bygge , hur har du gjort med hastighetsmätaren med gamla mätarhuset nu när du bytte bakaxeln med elektronisk?
Lär nog gå bra med reggningen för dig , lycka till !
När jag reggade min så gick det bra utan krångel med liknande grejer och -75 årsmodell , det enda som han var väldigt noga med var att kolla chassinumret i bilen så man inte hade fuskat då dom varit med om det tidigare
sidenmark wrote:Trevligt bygge , hur har du gjort med hastighetsmätaren med gamla mätarhuset nu när du bytte bakaxeln med elektronisk?
Lär nog gå bra med reggningen för dig , lycka till !
När jag reggade min så gick det bra utan krångel med liknande grejer och -75 årsmodell , det enda som han var väldigt noga med var att kolla chassinumret i bilen så man inte hade fuskat då dom varit med om det tidigare
Med vänlig hälsning Robert
Jag har nya instrumentbrädan med mätarhuset från samma bil ja tog bakaxeln ifrån!
Joo har hört att dom kikar de noga, så får hoppas de stämmer sen tidigare ägare.. haha!
Snacka om att de är motgångar nu..
Va in idag & skulle regbesikta med tog bara 5min innan de vart tvärstopp, någon har för 30 år sedan fipplat med chassienummret (urkapat & ditsvetsat) så bilen är under utredning nu & ska prata med polisen i veckan.. suck...
St3v3 wrote:Var det dåligt gjort eller hur såg dom det?
Njaa dåligt å dåligt, syntes lite vid kanten där dörrlisten sitter, va ca 1mm borta och lyste man in på insidan såg man svetspunkter.. Något som ja missat totalt, för annars hade jag ju snyggat till de
Fast frågan är hur dom egentligen ska kunna bevisa att ingen har kapat bort original chassinummer och svetsat dit det igen?
Teoretiskt kan det ju vara nån som har bytt takstolpen och gjort så för att ha kvar originalnumret
St3v3 wrote:Fast frågan är hur dom egentligen ska kunna bevisa att ingen har kapat bort original chassinummer och svetsat dit det igen?
Teoretiskt kan det ju vara nån som har bytt takstolpen och gjort så för att ha kvar originalnumret
Exakt de ja försökte säga men icke.. får se va larmtjänst har att säga, dom kanske e snäll å bara ger mej ett intyg eller så blir de massa ringa runt överallt osv om ja har otur
I väntan på att allt strul med bilen så passar ja på att meka med 2,8l motorn som ska donera kolvar & vev till min nya motor! allt såg ruggit fräscht ut
Med en tår i ögat så kommer ja inte få ut denna bil till sommaren, fick svaret av larmtjänst att han trodde de skulle bli vääldigt svårt att få den att gå igenom då såpass mycke av bilen är utbytt så ingen identitet kan fastställas..
Meeeeen varför ge upp där? en ny kaross hämtades ikväll 13/1 & börjar städa ur den och fixa inför att flytta över alla saker från gröna till denna.. kommer att komma upp en ny projekt tråd senare :rolleyes:
Taket ska bytas & lite rost ska lagas. Men tur nog är golvet ruggit fint, så de va skönt
Hade riktigt flyt då ja fick den nya karossen. Ska väg & köpa en rostig 242a i helgen som ska donera rutor, tak å förardörr..
Helt otroligt att ja orkar, fattar inte själv