Någon här som är elektriker här som kan förklara hur man ska tänka när man kopplar och väljer drivdon till ledbelysning.
har ett gäng spottar här som ska monteras upp i hallen. är förmodligen kina grejer om det spelar någon roll. varje spott har i dagsläget en egen litet drivdon, men jag vill ta bort dessa och bara köra ett till alla då jag inte vill ha ett spindelnät av 230 i taket.....
hur ska man koppla dessa? har läst att det går att koppla både serie och paralell beroende på drivdon. antar att man ska räkna antalet W och välja drivdon efter det. men finns ju drivdon med olika output på både spänning och ström.
Finns det någon vänlig skäl som kan förklara ett och annat för mig
koppla in led spotlights ??
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: koppla in led spotlights ??
jag är inte elektriker men har hållt på lite med sånt här ändå..
Du läre veta hur många mA och watt spottarna är på, låt säg 350mA och 3.5w vilket brukar vara vanligt, ska du ha 6st spottar så blir de ju 21w, då letar du ett drivdon som klarar 21w vid 350mA, sen måste spottarna seriekopplas!
detta är om du har 12v spottar alltså..
Du läre veta hur många mA och watt spottarna är på, låt säg 350mA och 3.5w vilket brukar vara vanligt, ska du ha 6st spottar så blir de ju 21w, då letar du ett drivdon som klarar 21w vid 350mA, sen måste spottarna seriekopplas!
detta är om du har 12v spottar alltså..
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Mvh:Peter
0730468169
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Mvh:Peter
0730468169