M5 Turbo, vågar man?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Åfan, trist att det ska vara så på BMW´s highpuffmotorer. Inte nog med att de är svåra att få tag på, dessutom är de mao ofta trasiga i blocken
Kan tänka mig att det funkar bra i många fall så länge som man inte skruvar isär motorn, dvs att det är många som åker med sprickor i blocken utan att veta om det...
Kan tänka mig att det funkar bra i många fall så länge som man inte skruvar isär motorn, dvs att det är många som åker med sprickor i blocken utan att veta om det...
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Frenzy wrote:Ojojoj, Har spenderat helgen till att försöka reda ut hur grenrören sitter. Det är värmeskyddsplåtar till förbannelse. Och sen sitter det någon kylkanal eller liknande ivägen, för att inte tala om nåt eländigt luftrör också. Ska man lyfta toppen med grenrören monterade?
Jag kollade annonsen på Biturbon. Blev lite smått hagalen.......
Undrar om det är med sånhär baklucka, smått kaxig...
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ALPINA-B ... otohosting
dedär kallas bra skött fna så fin bil...skulle bra kunna ha en sådan perfekt skick
Mvh Christoffer
Tel:+358504210611
Tel:+358504210611
Bmwandreas wrote:Dom flesta 3.8 block spricker, annan gjutning än M30 och 3.6 blocken.
Man monterar ett 3.6 block och borrar det...
Mvh
Har opplevd sprekker rundt topplokksboltene på B10 bi-turbo også faktisk..
Normality is the death of personality
----------------------------------------------------
Prosjektet - M3 3.2 Turbo:
http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=162746
http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=43929
----------------------------------------------------
Prosjektet - M3 3.2 Turbo:
http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=162746
http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=43929
Frågade i en annan tråd förut men fick inget svar då så jag provar igen i denna då den handlar om ungefär samma..
Bygger ju en s38b36 maskin nu... Har smidda kolvar men inga smidda stakar.
Någon som vet hur mycket man vågar plocka ut med orginal stakar i den?
Någon som rasat en stake?
Någon som bromsat mycket med orginal?
Bygger ju en s38b36 maskin nu... Har smidda kolvar men inga smidda stakar.
Någon som vet hur mycket man vågar plocka ut med orginal stakar i den?
Någon som rasat en stake?
Någon som bromsat mycket med orginal?
Stefan /Arboga
Nissan 200sx M5 Turbo v2.2 och Z3M Turbo
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223" onclick="window.open(this.href);return false;
595whp sommaren -08
900whp+ sommaren -09
9.12s @ 248kmh -11
8.97s @ 249kmh -12
Nissan 200sx M5 Turbo v2.2 och Z3M Turbo
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223" onclick="window.open(this.href);return false;
595whp sommaren -08
900whp+ sommaren -09
9.12s @ 248kmh -11
8.97s @ 249kmh -12
AsLoT wrote:Frågade i en annan tråd förut men fick inget svar då så jag provar igen i denna då den handlar om ungefär samma..
Bygger ju en s38b36 maskin nu... Har smidda kolvar men inga smidda stakar.
Någon som vet hur mycket man vågar plocka ut med orginal stakar i den?
Någon som rasat en stake?
Någon som bromsat mycket med orginal?
http://www.kilander-racing.se/
- P.Herrdahl
- Posts: 2079
- Joined: 30 Jul 2006, 00:39
- Location: Hedemora i Dalarna
AsLoT wrote:Frågade i en annan tråd förut men fick inget svar då så jag provar igen i denna då den handlar om ungefär samma..
Bygger ju en s38b36 maskin nu... Har smidda kolvar men inga smidda stakar.
Någon som vet hur mycket man vågar plocka ut med orginal stakar i den?
Någon som rasat en stake?
Någon som bromsat mycket med orginal?
Borde kunna bromsa runt 700 drivhjulshästar med original stakarna iaf.
Raceaddic har ju tagit ut 617hk på driven med vad jag tror är original M30/M102 stakar. (Rätta mig om jag har fel)
Och då borde dessa palla minst lika mycket.
Jaha så Kilander har orginal...
Bara det är lugnt med sådär 6-700 så är jag glad.
Har inte drivlina för mer iaf.
Bara det är lugnt med sådär 6-700 så är jag glad.
Har inte drivlina för mer iaf.
Stefan /Arboga
Nissan 200sx M5 Turbo v2.2 och Z3M Turbo
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223" onclick="window.open(this.href);return false;
595whp sommaren -08
900whp+ sommaren -09
9.12s @ 248kmh -11
8.97s @ 249kmh -12
Nissan 200sx M5 Turbo v2.2 och Z3M Turbo
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223" onclick="window.open(this.href);return false;
595whp sommaren -08
900whp+ sommaren -09
9.12s @ 248kmh -11
8.97s @ 249kmh -12
Köpte bil nyss, och turbo idag!
Haha, kul att se lite grenrörsbyggen. Nu har man införskaffat en 3,6'a och en GT 42'a. Nu kan det väl inte vara så mycket kvar innan allt är klart
Det kommer att bli trångt..........
Det kommer att bli trångt..........