BMW e30 -->M20 Turbo<--
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: BMW e30 325 -87 -->m20 turbo<--
Har haft det i huvet men nu är det borta. Ska kolla om jag skrev ner det nånstans annars är det ju som sagt bara mäta sig fram =)
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: BMW e30 325 -87 -->m20 turbo<--
m50 tps
1 jord
2 signal
3 5v
mvh
1 jord
2 signal
3 5v
mvh
Skärmvalsning....
Utrustning uthyres / valsning utföres.
Utrustning uthyres / valsning utföres.
Re: BMW e30 325 -87 -->m20 turbo<--
TackarNisse Järnet wrote:To find TPS supply, TPS ground and TPS signal terminals on the sensor use a multimeter to test the
Ohms resistance across the terminals.
The TPS supply, TPS ground terminals will give a ohms resistance that will not change as the throdle
is opened and closed.
When you have found these, test from each one of these to another terminal unUl you find the two
terminals that the resistance decreases as the throdle is opened.
Example:‐ Throdle closed resistance 4.2 K ohms.
Throdle open resistance 1.2 K ohms.
When you have found these you are tesUng across the TPS supply and TPS signal. The other terminal
is the TPS ground
Jag ska till garaget nästa söndag. om du har tid får du gärna komma förbi.markus wrote:Har haft det i huvet men nu är det borta. Ska kolla om jag skrev ner det nånstans annars är det ju som sagt bara mäta sig fram =)
King ! !xelerator wrote:m50 tps
1 jord
2 signal
3 5v
mvh
Re: BMW e30 325 -87 -->m20 turbo<--
Påminn mig på fejan så kommer jag förbi !
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: BMW e30 325 -87 -->m20 turbo<--
Hej.
Ja för er som undrar vad som händer här så kan jag berätta.
Faan inte mycket just nu iaf,
Har svinmycket på jobbet nu fram till jul.
Men kommer nog hinna vara i garaget på söndag och försöka göra klart det mesta av elen.
Har köpt lite kontakter o laddtrycksstyrning, MAT-sensor, flänsar för in och ut med olja ur turbon.
Vänta er en uppdatering med bilder osv på måndagkväl.
Ja för er som undrar vad som händer här så kan jag berätta.
Faan inte mycket just nu iaf,
Har svinmycket på jobbet nu fram till jul.
Men kommer nog hinna vara i garaget på söndag och försöka göra klart det mesta av elen.
Har köpt lite kontakter o laddtrycksstyrning, MAT-sensor, flänsar för in och ut med olja ur turbon.
Vänta er en uppdatering med bilder osv på måndagkväl.
Re: BMW e30 325 -87 -->m20 turbo<--
Re: BMW e30 325 -87 -->m20 turbo<--
Bara enklast mattsvart skulle jag köra på. Ser bra ut i övrigt gamla fina M20in =)
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: BMW e30 325 -87 -->m20 turbo<--
Re: BMW e30 325 -87 -->m20 turbo<--
Alt 2 om man ska vara lite teoretisk och ta hänsyn till bilens accelationsriktning och bränslets flödesriktning i fuelrailen.
Sen hur mycket det påverkar i bilar som inte har herrejösseseffekt är en annan fråga ..
Sen hur mycket det påverkar i bilar som inte har herrejösseseffekt är en annan fråga ..
Skärmvalsning....
Utrustning uthyres / valsning utföres.
Utrustning uthyres / valsning utföres.
Re: BMW e30 325 -87 -->m20 turbo<--
xelerator wrote:Alt 2 om man ska vara lite teoretisk och ta hänsyn till bilens accelationsriktning och bränslets flödesriktning i fuelrailen.
Sen hur mycket det påverkar i bilar som inte har herrejösseseffekt är en annan fråga ..
Tack för input. Då ska jag ta o tänka på de när jag drar slangarna
Re: BMW e30 325 -87 -->m20 turbo<--
Jag kör som alt 1. Ser dock ingen anledning varför alt 2 skulle vara bättre? Båda funkar nog lika bra oavsett
E34 M20B28 turbo - 700hk 900nm
http://www.garaget.org/?car=164153" onclick="window.open(this.href);return false;
Skitiga kalsonger får man bara efter 2 bar
"Så roligt har jag inte haft sen vi draggade efter svärmor i fel sjö."
070-4180940
http://www.garaget.org/?car=164153" onclick="window.open(this.href);return false;
Skitiga kalsonger får man bara efter 2 bar
"Så roligt har jag inte haft sen vi draggade efter svärmor i fel sjö."
070-4180940
Re: Sv: BMW e30 325 -87 -->m20 turbo<--
Sen är ju systemet under tryck och de skall ju btrn hålla, så skulle hävda att de kvittar, allt annat är väl teori isåfsll som inte går hand i hand med praktik alltidxelerator wrote:Alt 2 om man ska vara lite teoretisk och ta hänsyn till bilens accelationsriktning och bränslets flödesriktning i fuelrailen.
Sen hur mycket det påverkar i bilar som inte har herrejösseseffekt är en annan fråga ..
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
http://www.nukeperformance.com/
- pimpmyfarad2
- Posts: 278
- Joined: 09 Apr 2011, 19:58
- Location: Motala
Re: BMW e30 325 -87 -->m20 turbo<--
Jag har som alternativ 1. Men om jag skulle dra nya ledningar hade jag nog gjort som bild två, mest för att jag fått för mig att det "är vanligast så" :S
Sen kanske det blir enklare att hitta nånstans att sätta btr´en om den är närmare torpeden?
Sen kanske det blir enklare att hitta nånstans att sätta btr´en om den är närmare torpeden?
Re: BMW e30 325 -87 -->m20 turbo<--
Ripper wrote:Sen är ju systemet under tryck och de skall ju btrn hålla, så skulle hävda att de kvittar, allt annat är väl teori isåfsll som inte går hand i hand med praktik alltidxelerator wrote:Alt 2 om man ska vara lite teoretisk och ta hänsyn till bilens accelationsriktning och bränslets flödesriktning i fuelrailen.
Sen hur mycket det påverkar i bilar som inte har herrejösseseffekt är en annan fråga ..
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Just därför jag skrev "om man ska vara lite teoretisk" .
Har testat båda setuperna själv samt även andra varianter och är medveten om att det "funkar".
Men är det nån här som gjort en grundlig vetenskaplig studie kring detta och kan visa att det inte är minsta lilla skillnad så tar jag gärna del av det .
Skärmvalsning....
Utrustning uthyres / valsning utföres.
Utrustning uthyres / valsning utföres.
Re: BMW e30 325 -87 -->m20 turbo<--
Är inte returen på sidan av btren och matningen underifrån?
E30 m20b27 turbo
Re: BMW e30 325 -87 -->m20 turbo<--
Tack för alla svar.
Jag kommer göra så som passar bäst.
Jag kommer göra så som passar bäst.
Isåfall har jag fattat det helt fel. Men jag tror returen är neråt.Lindberg_ wrote:Är inte returen på sidan av btren och matningen underifrån?