E36 M50 härva inkoppling

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
FlexBert__

E36 M50 härva inkoppling

Post by FlexBert__ »

Hejsan jo de är så jag och kompisen håller på med att stoppa i en M50B25 enkelvanos från en 94:ans E36 och har lite

funderingar.. Tänkte använda en knapp/huvudströmbrytare till allt, Vad ska ha Direktström +..Dom gröna tjocka antar

jag ska ha de, Sen är de ju den svart/gula (pin 19) tjocka ska den ha konstantström (+) hela tiden eller bara från

startströmmen? Sen undrar jag om bränslereläpumps relät:ts kabel (pin 13) i rundkontakten ska gå direkt till pumparna

eller ska det dra ett separat relä bara ? Lamdavärmerelä kabeln(Pin 23) ska den bara ha en konstant + för att dra reläet

?Isofall drar jag ihop Alla kablar till en och samma till huvudströmmen tänkte jag :roll:
ToTTeN

Re: E36 M50 härva inkoppling

Post by ToTTeN »

FlexBert__ wrote:Hejsan jo de är så jag och kompisen håller på med att stoppa i en M50B25 enkelvanos från en 94:ans E36 och har lite

funderingar.. Tänkte använda en knapp/huvudströmbrytare till allt, Vad ska ha Direktström +..Dom gröna tjocka antar

jag ska ha de, Sen är de ju den svart/gula (pin 19) tjocka ska den ha konstantström (+) hela tiden eller bara från

startströmmen? Sen undrar jag om bränslereläpumps relät:ts kabel (pin 13) i rundkontakten ska gå direkt till pumparna

eller ska det dra ett separat relä bara ? Lamdavärmerelä kabeln(Pin 23) ska den bara ha en konstant + för att dra reläet

?Isofall drar jag ihop Alla kablar till en och samma till huvudströmmen tänkte jag :roll:

Finns elcheman i hayness boken eller om man googlar lite :)
Tobias Olofsson
0703101373
Dj_totten@hotmail.com
Post Reply