Tjenare!
Jag är ny här på forumet så hejsan alla glada
Jag är i full gång med att fräscha upp en m50b20 och tänkte turbokonvertera när jag endå är igång! Och nu undrar jag om saabs röda spridare (BOSCH 0 280 150 431) passar "bult on" på original insug och fuelrail?
Mvh OscarC
Saabs röda spridare på m50?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Saabs röda spridare på m50?
japp dom passar rakt av..
åker med dom på min bil med 310whp o 4 bars soppa tryck o en dw301 pump i orginaltank
åker med dom på min bil med 310whp o 4 bars soppa tryck o en dw301 pump i orginaltank
Gött mos då blir det att beställa sånna någon i veckan. Tack för svar
men mina spridare är totalt i botten så skulle jag vara dig så skulle jag satsa på lite större spridare.
M V H
M V H
Större spridare?! Borde jag inte satsa på mindre om dom slår i botten?
Men om dom passar så tror jag faktiskt att jag slår till och köper sånna, och sen om dom inte passar som orginalspridarna så får jag väll bygga upp spridarbryggan och kontakterna lite
Förövrigt så såg jag att jag hade dubbla knacksensorer på blocket! Sen när jag läste lite om det så var det väldigt positivt så då fick man lite lust att fortsätta bygget
Men om dom passar så tror jag faktiskt att jag slår till och köper sånna, och sen om dom inte passar som orginalspridarna så får jag väll bygga upp spridarbryggan och kontakterna lite
Förövrigt så såg jag att jag hade dubbla knacksensorer på blocket! Sen när jag läste lite om det så var det väldigt positivt så då fick man lite lust att fortsätta bygget
Han menar inte att dom är för långa utan att dom räcker knappt till den effekten han nämnde.OscarC wrote:Större spridare?! Borde jag inte satsa på mindre om dom slår i botten?
1111
Oright. Jag försöker inte plocka ut några herrejösses effekter men kanske runt 300-350hk talet? Eller är det för mycket?
Har iallafall ägnat några dagar åt att leta spridare som passar "bult on"
några förslag på spridare som är stora, hög ohm och som finns att få tag på hos någon skrot?
OscarC
några förslag på spridare som är stora, hög ohm och som finns att få tag på hos någon skrot?
OscarC
SAAB spridare är en mellan storlek och dom passar inte rakt av för det saknas drygt 12mm på längden på dom mellan fästen och fulerail... har prövat =)OscarC wrote:Oright. Jag försöker inte plocka ut några herrejösses effekter men kanske runt 300-350hk talet? Eller är det för mycket?
OscarC
köp siemens deka 630 eller 875.... eller en bätter spridare.. det blir mera ekonomiskt i längden samt att du får kvalite för pengarna.
SAAB spridare KLICKAR och TICKAR som m20 vippor om du vill leva med det..
FUCK SAAB grejor..
Räknade lite på hur stora spridare jag behöver och det verkar som att 630cc skulle bli rätt bra!
Men vi får se vad det blir! Kommer förmodligen bli 875cc i slutänden
Snygg vändning det vart, från 350cc till nära 900cc haha
Men vi får se vad det blir! Kommer förmodligen bli 875cc i slutänden
Snygg vändning det vart, från 350cc till nära 900cc haha