Mappa bosch motronic på egen hand.

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Post Reply
åkeson

Mappa bosch motronic på egen hand.

Post by åkeson »

Hej!

Någon som testat WAR Chip Alt Moates Ostrich 2.0+Tunerpro för att mappa Motronic sprut?
Läste på endel om de och de verkar ju inte fy skam kontra priset. ca2000 ink frakt

tex
https://www.millerperformancecars.com/s ... hip-detail" onclick="window.open(this.href);return false;
Dom levererar en grundmapp man kan utgå från.

Kör idag med Originalsprut på min m20b25 Turbo, med 2st extraspridare som styrs av ett styrkort. Funkar kalas men behöver göra något åt tändningen nu när de ska laddas på mer.

Va tror ni? :)

Alla inlägg om att ja ska köpa ett ordentligt sprut kommer ignoreras :D
LimeEdition

Re: Mappa bosch motronic på egen hand.

Post by LimeEdition »

Skulle vara kul att veta hur det är om någon testat! Funderar också på att beställa ett till vinterbilen!
Emil Ehrnsten
0739465540
Big Al

Post by Big Al »

Har mappat några Motronic-sprut med Ostrich 2.0 + Tunerpro.

Just m20B25 är lite klurig då vad jag vet inte finns nån bra fungerande xdf (vad jag vet) med checksum-uträkning, så checksumman måste räknas ut manuellt vid varje ändring.
Nu går det dock hyfsat lätt få en fungerande mapp då det "nästan bara" behövs ändras tändningen och spridarkonstanten (altitude correction).
RoppinJohansson

Post by RoppinJohansson »

Funkar detta till m30b35 -88?
Gustavgatsten

Post by Gustavgatsten »

Jag kollar själv runt lite. Som jag förstått det finns 3 alternativ. Chip brännare som är billigt men man måste öppna och byta chip vid varje ändring. Och sen Ostrich och Miller. Om jag inte har fel kan man nog live mappa med någon av dem? Jag vet inte hur det är på m20 men på m50 finns lmm som sätter gränserna för effekten med original box. Den bottnar så man måste labba med att till exempel sätta sensorn i större rör om man inte har sånna skills som t.ex. Fekzen. Vad betyder förresten checksum?

//Gustav
Post Reply