e30 323i

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
mads
Posts: 1
Joined: 21 Nov 2005, 23:18

e30 323i

Post by mads »

hva trenger jeg for og kunne ta ut 300hk på hjulene til min bmw e30 323i 85mod? bunndel,topp og turbo? eventuelt girkasse? klutsj?
Fejky
Posts: 17
Joined: 22 Sep 2006, 17:09
Location: Finspång

Post by Fejky »

hmm
User avatar
_Kalle_
Posts: 1151
Joined: 26 Dec 2005, 20:14
Location: Norrtälje

Post by _Kalle_ »

Fejky wrote:hmm


om du hmm:ar för att du inte förstår norskan så står det : Vad behövs för att kunna ta ut 300hk på hjulen i min Bmw e30 323i -85 ? Bottendel, topp och turbo? Växellådan?
(Klutsj vet jag inte men antar att det är koppling? )


Om du hmm:ar för att få inlägg så lägg gärna av med det :lol:
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Re: e30 323i

Post by peppe »

mads wrote:hva trenger jeg for og kunne ta ut 300hk på hjulene til min bmw e30 323i 85mod? bunndel,topp og turbo? eventuelt girkasse? klutsj?


Svarva orginal kolvarna samt vikta dom om du vill vara generös, balancera veven och stakarna kan vara en idé men BMW m.f. Europeiska biltillverkare är duktiga från fabrik så du bör kunna ignorera det om du inte ska varva som en dåre.

En lättare portning av toppen är kanske inte helt fel, även om du når 300whp med orginal topp.

HX35 / 40 , Garret i liknande storlek eller varför inte ett KKK. Aggregat finns det många av.

Sedan ett vettigt styrsystem, där finns det mycket effekt och säkerhet att hämta istället för att labba med chip och diverse galna lösningar. En värd investering om du frågar mig.

Koppling lär du skall updatera men växelådan bör överleva.

Mvh


Fejky wrote:hmm


Bra svar du gav kompis..
Fejky
Posts: 17
Joined: 22 Sep 2006, 17:09
Location: Finspång

Post by Fejky »

Hade inget bättre svar på frågan tyvärr :D haha!
Men Peppe löste det ju ;)
Post Reply