Kallentoft - M5 S62
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Kallentoft - M5 S62 Vortech & 190E 3.2 Turbo
Snyggt snyggt snyggt jobbat !
-
Tackar för de orden.
Lyckades rasa växellådan under senaste bankörningen med Mercedesen och letar nu en ny lika låda som jag hade innan då jag vill ge denna ett försök till innan jag börjar bygga om för mycket. Sitter i W201 2.3 och 2.5 16V och är dock inte så lätta att få tag på.
Letar efter en 717.404 Getrag växelåda att köpa, om någon har tips eller sitter på än skulle alla tips vara välkomna
För övrigt har det blivit mycket bankörning under sommaren med 190:in. Har hela tiden gjort allmän service på bilen och allt har fungerat väldigt väldigt bra. Kommer göra vissa mindre ingrepp på bilen i vinter men kommer att lägga fokus på Bmw:n. Är riktigt nöjd 190:in annars, ritar så det står härliga till.
Tömde bränslesystemet på E85 idag efter varmkörning och körde igenom maskin med bensin, så bilen är nu redo för vintern.
På att göra listan inför framtiden står:
-Ny växellåda
-Nytt svänghjul och koppling, detta är svaga punkten idag.
-Sviktstål till drivaxlar
-Nytt insug
-Mer laddtryck
Mvh// Kallentoft
Lyckades rasa växellådan under senaste bankörningen med Mercedesen och letar nu en ny lika låda som jag hade innan då jag vill ge denna ett försök till innan jag börjar bygga om för mycket. Sitter i W201 2.3 och 2.5 16V och är dock inte så lätta att få tag på.
Letar efter en 717.404 Getrag växelåda att köpa, om någon har tips eller sitter på än skulle alla tips vara välkomna
För övrigt har det blivit mycket bankörning under sommaren med 190:in. Har hela tiden gjort allmän service på bilen och allt har fungerat väldigt väldigt bra. Kommer göra vissa mindre ingrepp på bilen i vinter men kommer att lägga fokus på Bmw:n. Är riktigt nöjd 190:in annars, ritar så det står härliga till.
Tömde bränslesystemet på E85 idag efter varmkörning och körde igenom maskin med bensin, så bilen är nu redo för vintern.
På att göra listan inför framtiden står:
-Ny växellåda
-Nytt svänghjul och koppling, detta är svaga punkten idag.
-Sviktstål till drivaxlar
-Nytt insug
-Mer laddtryck
Mvh// Kallentoft
-
jag har en hel framkant på innerskärmen till dej om du behöver
ligger urkapad och klar i garaget redan
ligger urkapad och klar i garaget redan
pm om det är nått
Jävlar så frän bil! Imponerande arbete du har lag i den!
When the flag drops, the bullshit stops!!
E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bmwandreas
- Moderator
Ska bli sjukt fränt:)
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Grym bil Du måste uppdatera oftare!
<JAAS Performance>
E34 M5 2jz-gte 894whp/846wNm @1,8bar
-
Tack, kul att ni gillar det.
Andy: Tack, låter intressant, jag hör av mig.
Får kanske bli lite bättre på att uppdatera. Kör en liten till.
Denna vecka har jag byggt nya grenrör. På grund utav platsbrist blir det inte riktigt den avstämningen jag vill ha på alla rör så jag har prioriterat så mjuka böjar jag bara kan för att optimera flödet. WG rören bli också mycket längre än vad jag vill ha dem men det är riktigt trångt att få plats med allt. Nu återstår bara lite portning, planfräsning och coating.
Efter allt byggande med dem "gamla" setupen så blev det bara en (1st) bankörning i denna sommaren
En bild på hur bilen såg ut i sommras, har byggt om lite i bagaget för bränslesystem sen sist mm...
Här är tänkt att downpipe skall ner
Grenrör cylinder 1-4
Grenrör cylinder 5-8
Har länge tänkt att köpa en riktigt låda men har tänkt att om jag skall gör det så skall jag gå hela vägen fullt ut. Så jag har skaffat mig ett riktigt styrsystem till lådan som har lite mer avancerade givare än vad som sitter orginal. Det är ett så kallat "closed loop" system som skall se till att kraften kommer på när doggarna är på rätt position. Växlingar ner mot 30ms har tydlingen registrerats med ett sådan här system.
Ärtan skall hjälpa mig koppla in det mot spruten men det vet han inte än
Igentligen var inte tanken att bygga vidare på denna bilen då jag har haft ett röram bygge i huvudet alldeles för länge. Men då jag inte riktigt har tid att börja med ett så väntar jag något år till. Samlar delar har jag dock redan börjat med.
Mvh
Andy: Tack, låter intressant, jag hör av mig.
Får kanske bli lite bättre på att uppdatera. Kör en liten till.
Denna vecka har jag byggt nya grenrör. På grund utav platsbrist blir det inte riktigt den avstämningen jag vill ha på alla rör så jag har prioriterat så mjuka böjar jag bara kan för att optimera flödet. WG rören bli också mycket längre än vad jag vill ha dem men det är riktigt trångt att få plats med allt. Nu återstår bara lite portning, planfräsning och coating.
Efter allt byggande med dem "gamla" setupen så blev det bara en (1st) bankörning i denna sommaren
En bild på hur bilen såg ut i sommras, har byggt om lite i bagaget för bränslesystem sen sist mm...
Här är tänkt att downpipe skall ner
Grenrör cylinder 1-4
Grenrör cylinder 5-8
Har länge tänkt att köpa en riktigt låda men har tänkt att om jag skall gör det så skall jag gå hela vägen fullt ut. Så jag har skaffat mig ett riktigt styrsystem till lådan som har lite mer avancerade givare än vad som sitter orginal. Det är ett så kallat "closed loop" system som skall se till att kraften kommer på när doggarna är på rätt position. Växlingar ner mot 30ms har tydlingen registrerats med ett sådan här system.
Ärtan skall hjälpa mig koppla in det mot spruten men det vet han inte än
Igentligen var inte tanken att bygga vidare på denna bilen då jag har haft ett röram bygge i huvudet alldeles för länge. Men då jag inte riktigt har tid att börja med ett så väntar jag något år till. Samlar delar har jag dock redan börjat med.
Mvh
ÄLSKAR stuket på bilen, får jag köpa den?
When the flag drops, the bullshit stops!!
Vilken låda ska du köra med?
<JAAS Performance>
-
Joachim: Allt är till salu för rätt pengar
Anders: Det är en Drenth/Sellholm MPG. Tanken var att jag skulle köpa Tractive nya "heavy-duty" de håller på att ta fram. Dock kommer denna låda att dröja ca ett år till så det fick bli en mpg istället.
Anders: Det är en Drenth/Sellholm MPG. Tanken var att jag skulle köpa Tractive nya "heavy-duty" de håller på att ta fram. Dock kommer denna låda att dröja ca ett år till så det fick bli en mpg istället.
- jackdaniels
Huh! Fyfan vilka håriga bilar! Så jävla grym m5:a, ska bli kul att se va den levererar med s-motorn och 2 snurror
Mercan vill jag ha, stenhård allroundbil med rätt stuk Stor tumme upp för grym projekttråd! Uppdatera ofta tack
Mercan vill jag ha, stenhård allroundbil med rätt stuk Stor tumme upp för grym projekttråd! Uppdatera ofta tack
Team ARG
"Ingen rök utan däck"..
Nuvarande bil:
E36 Turbo trackday 470 whp@1,2 bar. Helsmidd 3-liters motor under uppbyggnad.
Projekttråden!
"Ingen rök utan däck"..
Nuvarande bil:
E36 Turbo trackday 470 whp@1,2 bar. Helsmidd 3-liters motor under uppbyggnad.
Projekttråden!
Detta måste ju vara definitionen av urspårat bygge ! FAN SÅ FRÄNT !!
Dragbil: bmw 335i touring
Projekt: bmw E30 s50b32 Turbo 968hk/1035nm
Älskling: bmw m3 e36 mint condition
Projekt: bmw E30 s50b32 Turbo 968hk/1035nm
Älskling: bmw m3 e36 mint condition
-
Re: Kallentoft - M5 S62
jackdaniels: Tackar
lofqvist: Har spårat ut lite. Hade man varit smart hade man haft en porsche
Bygger på i mitt lilla garage, har fått rätt mycket gjort. Dåligt med kort dock.
Vinkelharry åkte fram på mina nya fina ic
Hoppas jag får mina nya slicks i veckan så skall nog breddningen bli klar snart. Måste ju ha grepp om man skall jaga svans bilar i STAC.
lofqvist: Har spårat ut lite. Hade man varit smart hade man haft en porsche
Bygger på i mitt lilla garage, har fått rätt mycket gjort. Dåligt med kort dock.
Vinkelharry åkte fram på mina nya fina ic
Hoppas jag får mina nya slicks i veckan så skall nog breddningen bli klar snart. Måste ju ha grepp om man skall jaga svans bilar i STAC.
Re: Kallentoft - M5 S62
Bra jobbat
http://www.agsinorrkoping.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/pages/AGs-i-Nor ... 0531972387" onclick="window.open(this.href);return false;
M5 Turbo 1099.3 whp
Audi RS2 936 whp
http://www.facebook.com/pages/AGs-i-Nor ... 0531972387" onclick="window.open(this.href);return false;
M5 Turbo 1099.3 whp
Audi RS2 936 whp