Ska byta koppling i min E34 520i -95 men jag har en M52B20 motor i den och jag undrar helt enkelt om jag ska köpa Lamellcentrum/tryckplatta/urtrampningslager till M50B20 eller M52B20 ? vad går man efter när man ska söka efter grejorna ? tackam för svar
Mvh
Vilken koppling ska jag ha ? E34 med M52B20 motor
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Vilken koppling ska jag ha ? E34 med M52B20 motor
hej måste du byta allt?? borde väll räcka med lamell bara om det andra är i bra skick..riv ner lådan först och kolla hur lagret och tryckplattan ser ut.
Nja måste och måste tänkte mer passa på att byta bara när ändå lådan var nere
Jag gör det inte själv en bekant får göra det rättare sagt men jag vet inte om jag ska söka delarna på motorkoden m50b20 eller m52b20 men man måste väl gå efter nuvarande motor man har i ?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
är växellådan orginal?? har du kollat om det är samma koppling till motorerna?? gå in på mekonomen och kolla om det är samma..
Växellådan är från en M50b25 alltså en 525i E34 är det lådan man ska gå efter?
Är det någon som kan svara vad jag ska gå efter om jag ska köpa Lameller mm till bilen :Motor som sitter i bilen M52B20 - Växellåda i bilen M50B25 jävligt dum fråga kanske men har fan inte koll så svar uppskattas
-
man måste köpa koppling til vad för svänghjul man har!
har du m52 svänghjul, så köp till det
har du m52 svänghjul, så köp till det
mitt prosjekt: e30 + S38B38tt
Har lyckats få tag på förr förra ägaren som släbgt i motorn och det är m52b20 svänghjulet som sitter på nu så då var det problem löst ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)