Koppling tar högt upp bmw e34 520i

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
Lojdstrom

Koppling tar högt upp bmw e34 520i

Post by Lojdstrom »

Ja som rubriken säger kopplingen tar högt upp och den verkar inte slira men tar väldigt högtupp och har läst lite olika trådar och det verkar vara lite diffust vad som gäller när kopplingen tar högt upp? kan man justera/lufta eller är slaven på g att ge sej? vad finns det för alternativ på återgärder när kopplingen tar högt?
Lojdstrom

Re: Koppling tar högt upp bmw e34 520i

Post by Lojdstrom »

Ingen ? Jag har idag testat idag att ligga på 5ans växel i ca 100km/h med gas och stampat ner kopplingen och släppt upp den direkt och koppling får då grepp och hugger tag känner man, och det luktar inte nå lameller heller så vad kan man dra för slutsats av det att kopplingen tar högt upp?
Lojdstrom

Post by Lojdstrom »

nivån i bromsvätskebehållaren/kopplingsbehållaren är också bra ! Kan dessa symptom uppstå med luft i systemet ?
hylleman

Post by hylleman »

tjena jag tror att din lamell är på sista refrängen... om du vill få den och ta längre ner är det bara att byta lamell... men slirar det inte så är det väll bara att köra..mvh.
Lojdstrom

Post by Lojdstrom »

Det tror jag med så får bli lamell/tryckplatta/urtrampingslager byte så är det problemet ur världen :)
Post Reply