
210 diff på e30
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
-
- Posts: 12
- Joined: 23 Dec 2012, 13:24
- Location: Landskrona
210 diff på e30
Någon som har koll ifall det går att köra med 188:ans drivaxlar och 210:ans dricknutar? Tanken är 210 diff och behålla 325 drivaxlar, någon som gjort detta? 

Emil Ehrnsten
0739465540
0739465540
-
- Posts: 726
- Joined: 18 Sep 2008, 16:43
- Location: Flisa, Norge
Re: 210 diff på e30
nej, men hur tänker du få fast det mot diffen?
göra en adapterplatta eller nogot?
göra en adapterplatta eller nogot?
mitt prosjekt: e30 + S38B38tt
Re: 210 diff på e30
Du vill jo inte behålla 325 axlarna, är jo de som är svagaste punktet...
<JAAS Performance>
E34 M5 2jz-gte 894whp/846wNm @1,8bar
E34 M5 2jz-gte 894whp/846wNm @1,8bar
Sv: Re: 210 diff på e30
Knuttarna är svagast. Körde sönder 3 på min e30 inte 1 drivaxel_anders wrote:Du vill jo inte behålla 325 axlarna, är jo de som är svagaste punktet...
Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk 2
323i -85 sedan
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 210 diff på e30
Kanskje jag misforstod. Tänkte han ville bruke dom ytre medbringarne från 325 och
de är svaka

<JAAS Performance>
E34 M5 2jz-gte 894whp/846wNm @1,8bar
E34 M5 2jz-gte 894whp/846wNm @1,8bar
-
- Posts: 726
- Joined: 18 Sep 2008, 16:43
- Location: Flisa, Norge
Re: 210 diff på e30
det fins 2 typer av axlar till e30, stora och små.
dom stora håller knuterna rätt bra, men dom klipper i medbringaren ut mot hjulet, där den går gjenom lagret altså.
dom små så går knuterna, dvs den grei som håller kulerna på plats går i tusen bitars, och kulerna ligger inte på plats = havari
dom stora håller knuterna rätt bra, men dom klipper i medbringaren ut mot hjulet, där den går gjenom lagret altså.
dom små så går knuterna, dvs den grei som håller kulerna på plats går i tusen bitars, och kulerna ligger inte på plats = havari
mitt prosjekt: e30 + S38B38tt
Sv: 210 diff på e30
De va stora. Inre som paja...
Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk 2
Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk 2
323i -85 sedan
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 210 diff på e30
Jag har gjort sönder dom grova 325 axlarna på alla sätt i somras och alla ställen så jag undrar finns det några grövre grejor som går att få dit typ "skottsäkerbakvagn" fast utan sviktståls axlarna jag har fått för mig att dom kan bli knas att köra drifting med 

Re: 210 diff på e30
Förklara gärna varför det skulle bli knas? Är tämligen övertygad att de är grymma oavsett vad man använder bilen till.Carlsson wrote:Jag har gjort sönder dom grova 325 axlarna på alla sätt i somras och alla ställen så jag undrar finns det några grövre grejor som går att få dit typ "skottsäkerbakvagn" fast utan sviktståls axlarna jag har fått för mig att dom kan bli knas att köra drifting med
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
10.04 227km/h@1,1bar
210 diff på e30
Jag har 188 diff och org 325 knutar och sviktstålaxlar från ppf.
Har aldrig kört sönder nåt i bakvagnen
Jag har lyckats få bort hjulstuds, är nog därför det håller också
Sent from my iPhone using Tapatalk
Har aldrig kört sönder nåt i bakvagnen

Jag har lyckats få bort hjulstuds, är nog därför det håller också
Sent from my iPhone using Tapatalk
E30 chevy 383 dragster
E30 325im -87
E30 318 touring alpina replica -91
Christer Cederqvist
tel:0704-534155
Bmwkrille@icloud.com
E30 325im -87
E30 318 touring alpina replica -91
Christer Cederqvist
tel:0704-534155
Bmwkrille@icloud.com
- ButterflyRacing
- Posts: 1885
- Joined: 14 Mar 2009, 19:15
- Location: Karlstad/Forshaga
Re: 210 diff på e30
Dom är ju inte gjorda i gummi precis...Carlsson wrote:..............jag har fått för mig att dom kan bli knas att köra drifting med
Håkan Carlsson
070-57 323 57
070-57 323 57
Re: 210 diff på e30
Nej men frågan är märker man av det dom vrider sig extra jämfört med en vanlig drivaxel?ButterflyRacing wrote:Dom är ju inte gjorda i gummi precis...Carlsson wrote:..............jag har fått för mig att dom kan bli knas att köra drifting med
Re: 210 diff på e30
nei!
When the flag drops, the bullshit stops!!
E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
- ButterflyRacing
- Posts: 1885
- Joined: 14 Mar 2009, 19:15
- Location: Karlstad/Forshaga
Re: 210 diff på e30
Carlsson wrote:Nej men frågan är märker man av det dom vrider sig extra jämfört med en vanlig drivaxel?ButterflyRacing wrote:Dom är ju inte gjorda i gummi precis...Carlsson wrote:..............jag har fått för mig att dom kan bli knas att köra drifting med
Nej.
Håkan Carlsson
070-57 323 57
070-57 323 57
Re: 210 diff på e30
[quote="ButterflyRacing
100% säker ? Jag vill inte få någon fördröjning i drivlinanaCarlsson wrote:ButterflyRacing wrote:Dom är ju inte gjorda i gummi precis...[/quotCarlsson wrote:..............jag har fått för mig att dom kan bli knas att köra drifting med
Nej men frågan är märker man av det dom vrider sig extra jämfört med en vanlig drivaxel?
Nej.
Re: 210 diff på e30
Fördröjning...?? Allvarligt? Tror du verkligen du märker om drivakslarna flexar et halvt varv äller så? Det är ju inte så at dom vrider sej 20-30 varv..
Så om du tar i betraktning hur många varv en drivaksel roterar i sekundet, så är det omöjligt å märka nånting.
Har ppf-akslar på min e30, så jag vet.
Så om du tar i betraktning hur många varv en drivaksel roterar i sekundet, så är det omöjligt å märka nånting.
Har ppf-akslar på min e30, så jag vet.
When the flag drops, the bullshit stops!!
E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 210 diff på e30
Det vet jag ju inte det är därför jag frågarJoachim wrote:Fördröjning...?? Allvarligt? Tror du verkligen du märker om drivakslarna flexar et halvt varv äller så? Det är ju inte så at dom vrider sej 20-30 varv..
Så om du tar i betraktning hur många varv en drivaksel roterar i sekundet, så är det omöjligt å märka nånting.
Har ppf-akslar på min e30, så jag vet.

