Loordans E36 M62b44 Turbo!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Loordans E36 M62b44 Turbo.Just nu: Turbo?,grenrör,placer
ja de skulle nog funka bra. klart lådan håller ju pjäsen på plats oxo,men de väll inte bra me bryt där heller.
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
Re: Loordans E36 M62b44 Turbo.Just nu: Turbo?,grenrör,placer
Ja vi får se. Skall fortsätta med det så fort jag bestämmt mig för turbon och dess placering.
Funderar på garretsnurrorna, om en gt35-45 skulle kunna gå .
Med ett avgashus på A/R 1.09 och kompressor 0,82
kompressor inducer 64 och turbin typ 74 ?
Funderar på garretsnurrorna, om en gt35-45 skulle kunna gå .
Med ett avgashus på A/R 1.09 och kompressor 0,82
kompressor inducer 64 och turbin typ 74 ?
E36 V8 Turbo!
Richard Loord
0768396509
Richard Loord
0768396509
Re: Loordans E36 M62b44 Turbo.Just nu: Turbo?,grenrör,placer
Fått tag i en snurra nu från Bakaxeldelar. En kina gt45 som är kullagrad båda sidor 68 impeller med 74 turbin och ar98 avgas. borde vara perfekt för o mosa ur 600 hk (ca1bar) med ett bra register.
Turbon får plats vid torpeden så håller på o bygger grenröret nu iallafall.har org grenrör enbit för att sedan stiga upp på 60mm från var sida till kollektor.
Downpipe är då frågan. Det är 3" ut från turbon så frågan är ju om man inte skulle köra på 3" då. eller måste man gå upp på 3.5"? många kkör ju 700hk med 3" men det är ju med 2.5-3L motorer. Vet ju inte hur mycket turbon pallar då bakaxeldelar ej har provat den utan jag fick nice price för o vara försökskanin.
Men 3 eller 3.5"?
Håller på med bagagen med. ska väll bocka till aluplåtar idag o bygga "kylarboxen" så vi får iordning på lite iallfall.
Så snart kommer det lite bilder
Turbon får plats vid torpeden så håller på o bygger grenröret nu iallafall.har org grenrör enbit för att sedan stiga upp på 60mm från var sida till kollektor.
Downpipe är då frågan. Det är 3" ut från turbon så frågan är ju om man inte skulle köra på 3" då. eller måste man gå upp på 3.5"? många kkör ju 700hk med 3" men det är ju med 2.5-3L motorer. Vet ju inte hur mycket turbon pallar då bakaxeldelar ej har provat den utan jag fick nice price för o vara försökskanin.
Men 3 eller 3.5"?
Håller på med bagagen med. ska väll bocka till aluplåtar idag o bygga "kylarboxen" så vi får iordning på lite iallfall.
Så snart kommer det lite bilder
E36 V8 Turbo!
Richard Loord
0768396509
Richard Loord
0768396509
Sv: Loordans E36 M62b44 Turbo.Just nu: Turbo?,grenrör,placer
Vet inte vad ärtan säger men ja tror att den turbon är i minsta lagret att de kommer bli mottryck tidigt
Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk 2
Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk 2
323i -85 sedan
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Loordans E36 M62b44 Turbo.Just nu: Turbo?,grenrör,placer
Jo det vet jag. Men frågan är när om det går att köra någorlunda högt ladd. Det är ju samma mått som kina gt45 har och det funkar ju en bit:)
E36 V8 Turbo!
Richard Loord
0768396509
Richard Loord
0768396509
Re: Loordans E36 M62b44 Turbo.Just nu: Grenrörsbygge
Jahapp. då är det grenrören vi pular med. Har ju kapat org en bit bak så jag utnyttjar ju 2 dm på H sida och 1 dm på V sida.
Sen kliver jag på med 60 mm rör . Och det är ju std avgasbitar från walker,simons.
Men håller det? tjockleken är väll lite över 1mm.
En polare som körde på gröndal hade svetsat på ett rakt 60mm rör ca 2-3 dm och sen en kina 60mm wg längst ut. och det röret sprack mitt på en liten bit.
Men vad tror ni ?
Jag blir nog tvungen att köra något stag från turbon ner till vlåda så inte turbon lägger för mycket tryck på grenröret.
Kör ju turbon vid torpeden på min bil.
Mvh
Sen kliver jag på med 60 mm rör . Och det är ju std avgasbitar från walker,simons.
Men håller det? tjockleken är väll lite över 1mm.
En polare som körde på gröndal hade svetsat på ett rakt 60mm rör ca 2-3 dm och sen en kina 60mm wg längst ut. och det röret sprack mitt på en liten bit.
Men vad tror ni ?
Jag blir nog tvungen att köra något stag från turbon ner till vlåda så inte turbon lägger för mycket tryck på grenröret.
Kör ju turbon vid torpeden på min bil.
Mvh
E36 V8 Turbo!
Richard Loord
0768396509
Richard Loord
0768396509
Re: Loordans E36 M62b44 Turbo.Just nu: Grenrörsbygge
Vad tror ni om luften till bagage ?
Luft in i taket och vidare ut i i ett kvadratisk öppning vid stötfångaren så att baksuget suger ut luften
eller ha en omvänd defender som suger in luften vid bakaxeln och trycker ut det genom bagageluckan ?
E36 V8 Turbo!
Richard Loord
0768396509
Richard Loord
0768396509
Re: Loordans E36 M62b44 Turbo.Just nu: Grenrörsbygge
Jag tror att taket och sidorutorna är bästa sättet att få in kall och fin luft ifrån. och så bygger vi ihop en "fin" defender som ligger med stötfångaren bak .det måste ge ett bra flöde.
Vad tror ni om subarus scoop som sitter på motorhuven? 1 alternativt 2 på taket och sen trolla ihop med detta
http://rallyimport.jetshop.se/dubbelt-l ... c-246.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.allabildelar.se/lagernummer/AS266401" onclick="window.open(this.href);return false;
eller denna men den känns ju liten. vill ju ha in mycket luft http://www.htautos.co.uk/prod_desc_roof01.html?sno=298" onclick="window.open(this.href);return false;
Vad tror ni om subarus scoop som sitter på motorhuven? 1 alternativt 2 på taket och sen trolla ihop med detta
http://rallyimport.jetshop.se/dubbelt-l ... c-246.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.allabildelar.se/lagernummer/AS266401" onclick="window.open(this.href);return false;
eller denna men den känns ju liten. vill ju ha in mycket luft http://www.htautos.co.uk/prod_desc_roof01.html?sno=298" onclick="window.open(this.href);return false;
E36 V8 Turbo!
Richard Loord
0768396509
Richard Loord
0768396509
Re: Loordans E36 M62b44 Turbo.Just nu: Grenrörsbygge
När det gäller grenrören bör du ha minst 2mm gods. Gärna tre. Tänk även på att avlasta de båda sidorna med en flexskarv för att minska risken för
sprickor vid värmeutvidgning. Kina GT45 från Bakaxeldelar funkar fint som ett budget alternativ till dessa motorer.
Mappade en M60B40 till 650whp/800wnm@1,15bar. Laddet styrs ner via sprutet vid vridmax för att spara på motorn, annars hade det hamnat på
över 1000nm i motorn. Här är en film, varning för det dåliga ljudet: http://www.youtube.com/watch?v=pXRgVBzMxC0
Lycka till.
sprickor vid värmeutvidgning. Kina GT45 från Bakaxeldelar funkar fint som ett budget alternativ till dessa motorer.
Mappade en M60B40 till 650whp/800wnm@1,15bar. Laddet styrs ner via sprutet vid vridmax för att spara på motorn, annars hade det hamnat på
över 1000nm i motorn. Här är en film, varning för det dåliga ljudet: http://www.youtube.com/watch?v=pXRgVBzMxC0
Lycka till.
Filip Malm 070-270 40 65 Super Amazonen AWD http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=77709
http://www.tuneitmotorsport.se" onclick="window.open(this.href);return false; Mappning och Effektmätning i sydvästra Småland
http://www.tuneitmotorsport.se" onclick="window.open(this.href);return false; Mappning och Effektmätning i sydvästra Småland
Re: Loordans E36 M62b44 Turbo.Just nu: Grenrörsbygge
Ahopp. Men jag har ju byggt lite med 1mm.eller ja 1.3 kanske det är iaf. bara o kapa bort o göra om?
beställde riktiga rör från ppf nu
beställde riktiga rör från ppf nu
E36 V8 Turbo!
Richard Loord
0768396509
Richard Loord
0768396509
Re: Loordans E36 M62b44 Turbo.Just nu: Grenrörsbygge
Men första bitarna av org grenrören kan använda mig av? Det är inte mycket till längd. Dom är rostfria. O sen går jag på med 60mm rören som jag beställde på ppf.jag måste väll inte bygga om första bitarna med till grövre gods?:)
E36 V8 Turbo!
Richard Loord
0768396509
Richard Loord
0768396509
Re: Loordans E36 M62b44 Turbo.Just nu: Grenrörsbygge
kylardelen är typ klar:) lite strängsvets bara kvar.
men grenröret. ska jag dra ett stag från t4 flänset o sen bort till växellådsskruvarna med ett stag för o avlasta lite eller hur tycker ni. Wgn kommer ju gå bort vid passagerarsidan med i ett 60mm rör och det kanske också ska ha ett stag? det känns som att det blir väldigt mycket vikt på grenröret då vä sida sitter det flexrör på med så den bär ju ingenting
E36 V8 Turbo!
Richard Loord
0768396509
Richard Loord
0768396509
Re: Loordans E36 M62b44 Turbo.Just nu: Grenrörsbygge
Ser bra ut Jeg kommer til å gå for en lik løsning angående radiatoren, så her fikk jeg inspirasjon!
2012 - e28 m535 turbo @ 2kilo ?
2011 - e28 m535 turbo @ 1kilo 460rwhp and 645 rwnm
2011 - e28 m535 turbo @ 1kilo 460rwhp and 645 rwnm
Re: Loordans E36 M62b44 Turbo.Just nu: Grenrörsbygge
Hur satans långt fram har du satt motorn egenntligen?
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Re: Loordans E36 M62b44 Turbo.Just nu: Grenrörsbygge
tackar för dom norska tummarna!
haha. jag vet inte erik. Så långt bak det bara gick innan jag blir tvungen att ta sönder pickupen. finns en kille som har den ännu längre fram faktiskt. så jag är inte värst
haha. jag vet inte erik. Så långt bak det bara gick innan jag blir tvungen att ta sönder pickupen. finns en kille som har den ännu längre fram faktiskt. så jag är inte värst
E36 V8 Turbo!
Richard Loord
0768396509
Richard Loord
0768396509
Re: Loordans E36 M62b44 Turbo.Just nu: Grenrörsbygge
Flytta fram så du blir värst då Ser gött ut, jobba på!
P.S Bara jag som reagerar på kärringdrickat i bakgrunden D.S
P.S Bara jag som reagerar på kärringdrickat i bakgrunden D.S
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
http://www.nukeperformance.com/
Re: Loordans E36 M62b44 Turbo.Just nu:Skyddsbur
kärringdrickat är för min andra hälft:D
Men i helgen bygger vi bur. kastar upp några bilder när det är klart istället:)
Men i helgen bygger vi bur. kastar upp några bilder när det är klart istället:)
E36 V8 Turbo!
Richard Loord
0768396509
Richard Loord
0768396509