Nu undrar bullen vad du tror/anser/tycker/vet.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Nu undrar bullen vad du tror/anser/tycker/vet.
Vill ha så kort maskin som möjligt. Hade en enstånka räckt så hade det varit det bästa
Re: Nu undrar bullen vad du tror/anser/tycker/vet.
Näru nämner det så tänker jag på vankel?
Vet inte vad en sån väger eller presterar n/a men får för mig att dom är hyfsade plus att vikten kommer längre ner i chassiet?
Bara en tanke såhär mitt i natten.
Mvh/Fredrik
Vet inte vad en sån väger eller presterar n/a men får för mig att dom är hyfsade plus att vikten kommer längre ner i chassiet?
Bara en tanke såhär mitt i natten.
Mvh/Fredrik
-Esp
-Piab
m535@772whp -såld-
E28 touring
Volvo 242 3,2 turbo
-Piab
m535@772whp -såld-
E28 touring
Volvo 242 3,2 turbo
Re: Nu undrar bullen vad du tror/anser/tycker/vet.
Vankel är alldeles för obruten mark för mig. Det är väl egentligen det enda som talar emot.
Re: Nu undrar bullen vad du tror/anser/tycker/vet.
Om inte f20 (s2000) så kolla på k20 (civic type-r med fler) fler delar och möjligheten att ta ett k24 block (accord/crv..) och slänga på k20 toppen så är du närmare 250 utan någon större justering, se honda-tech.com för flera 300whp k20 byggen.
K20 ifrån japanska civic type-r ligger på 220hk orginal på 2.0l .
K20 ifrån japanska civic type-r ligger på 220hk orginal på 2.0l .
Kristian Brozinic
________
/________\
|OO=00=OO|
|**********|
________
/________\
|OO=00=OO|
|**********|
Re: Nu undrar bullen vad du tror/anser/tycker/vet.
Ska absolut kika på det också.
Slänger in ett skälls ord då, Opel.... C20xe går plocka ganska bra sugeffekt ur dom.
Men är väl gjutjärn block. Så vikten blir väl en nackdel.
Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk 4
Men är väl gjutjärn block. Så vikten blir väl en nackdel.
Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk 4
http://www.facebook.com/WiellsS2" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Nu undrar bullen vad du tror/anser/tycker/vet.
Enkelheten i de gamla motorerna har sina fördelar, men en modern prestanda fyra har ju variabla kammar, lägre vikt och bättre flöden.
Lite så tänker jag.
Men era inputs är mycket bra. Det är ju precis vad jag ber om. Vad ni vet/tror/tycker.
Lite så tänker jag.
Men era inputs är mycket bra. Det är ju precis vad jag ber om. Vad ni vet/tror/tycker.
- Sjögren Racing
- Posts: 729
- Joined: 29 Jul 2008, 21:38
- Location: Tingsryd
Re: Nu undrar bullen vad du tror/anser/tycker/vet.
Jag vaknade igår efter en tupplur på soffan av att grannen luftade sin Highspeed-Racing Volvo 940 gruppH.
Det är något visst med vassa sugmotorer.
Det är något visst med vassa sugmotorer.
076-0308240
Re: Nu undrar bullen vad du tror/anser/tycker/vet.
F20 lär väl vara den mest prisvärda.. men är du beredd att betala för lite pulver har du ju på rödblockarna och sen är ju engelsmännen galna i Duratec motorerna.http://www.sbdev.co.uk/Duratec/Duratec% ... %20kit.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Rasmus Hallberg 072-742 75 27
Re: Nu undrar bullen vad du tror/anser/tycker/vet.
Vissa hondakillar håller k24a2 högt också läser jag.
Det är väl accord type s blandannat.
Det är väl accord type s blandannat.
Re: Nu undrar bullen vad du tror/anser/tycker/vet.
Såvitt jag vet är det inte jätteenkelt att öka i effekten i S2000-spisen, troligen ganska kostsamt med. Bekanta körde långlopp med en sån maskin och dom bytte till volvo efter några ras.
Fast åas, uppåt 300hk i en 4-cyl motor utan överladd kommer nog kosta hur man än vänder och vrider på det.
Jag som är gammal Peugeotnörd håller givetvis den gamla Mi16 (XU9J4) högt. Ruskigt potent maskin med rätt grejer, en topp som flödar bättre än Opels hyllade C20XE samt alublock. Vassa kammar och separata spjäll på en sådan låter riktigt mumsigt
Fast åas, uppåt 300hk i en 4-cyl motor utan överladd kommer nog kosta hur man än vänder och vrider på det.
Jag som är gammal Peugeotnörd håller givetvis den gamla Mi16 (XU9J4) högt. Ruskigt potent maskin med rätt grejer, en topp som flödar bättre än Opels hyllade C20XE samt alublock. Vassa kammar och separata spjäll på en sådan låter riktigt mumsigt
Tobbe Hellman - Ängelholm.
BMW 318is (M42) Turbo: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =2&t=71706" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW 318is (M42) Turbo: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =2&t=71706" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Nu undrar bullen vad du tror/anser/tycker/vet.
Blir ekvationen för tokig så får jag såklart tänka om. För hur gärna jag skulle vilja ha en fyra så man ju inte blunda helt för andra alternativ.
Re: Nu undrar bullen vad du tror/anser/tycker/vet.
Bullen! wrote:Blir ekvationen för tokig så får jag såklart tänka om. För hur gärna jag skulle vilja ha en fyra så man ju inte blunda helt för andra alternativ.
En volvo Evo motor?! Jävlar va balla dom är. =)
Mattias Skoglund
Mob: 0763-493494
2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
Mob: 0763-493494
2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
Re: Nu undrar bullen vad du tror/anser/tycker/vet.
Känns ju som att 250hk går att få om man åker t.e.x. 2.4 honda maskin till rimliga pengar.
Men ska det vara 300hk så blir det lättare delar, mera varv, dyr portning allt lär behövas utav bästa och oftast dyra delar.. väldigt mycket dyrare än att bara byta kammar, grenrör, avgas och motorstyrning alt mappa org. och åka orginal bottendel och smörjning osv..
Men ska det vara 300hk så blir det lättare delar, mera varv, dyr portning allt lär behövas utav bästa och oftast dyra delar.. väldigt mycket dyrare än att bara byta kammar, grenrör, avgas och motorstyrning alt mappa org. och åka orginal bottendel och smörjning osv..
Mitsubishi EVO III projekt
Sv: Re: Nu undrar bullen vad du tror/anser/tycker/vet.
Dom går förbannat gott! Men dyra som jag vet inte vad.!Pitbull wrote:Bullen! wrote:Blir ekvationen för tokig så får jag såklart tänka om. För hur gärna jag skulle vilja ha en fyra så man ju inte blunda helt för andra alternativ.
En volvo Evo motor?! Jävlar va balla dom är. =)
Skickat från min GT-I9105P via Tapatalk 2
Jerry Albertsson
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
Re: Nu undrar bullen vad du tror/anser/tycker/vet.
S54. Den lilla extravikten kan du leva med! Skiljer inte mkt mot ex en volvo röd.
Henrik Braun
0708438759
E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
0708438759
E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
Re: Nu undrar bullen vad du tror/anser/tycker/vet.
Ja, finns det inga bra fyror så får man ju tänka om. Och då tror jag att jag har svårt att tänka på nåt annat än bmw 6 cyl, ev 8cyl för de är kortare