bmw e91 eller e61?

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Cruelty

Re: bmw e91 eller e61?

Post by Cruelty »

finns ju måndags exemplar av alla bilar :? har dock kollat på kia men kändes för plastigt, sätter komfort främst :D sen e ju e61 rätt fin oxå :wink:
är det någon på forumet som har en?
Kör:
Bmw e36 2.8l turbo
Saab 9-5 aero
volvo 244
Hansa

Post by Hansa »

Jag har blivit galet kär i VW Passat, mycket bang for the buck känns det som! Så fort min 05a börjar ge sig så blir det en nyare!
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
pizza

Post by pizza »

Jag gillar Sportagen stenhårt faktiskt, alltså riktigt mycket med komfort paketet och skinnklädeln.

Bättre komfort än E61? Nja, de ska jag nog inte påstå, men blandar man in ekonomi i det så skulle jag aldrig handla E61, det är mest för att det kommer så mkt oväntade utgifter på dom, känns tråkigt å lägga 10000:- på byta kabelstam var 3e år, å ett gäng bussningar lite då å då. Kian servar du varannat år eller 3000mil så går allt på garantin i 7 år å det e skönt men ska man BARA titta på komfort så vinner ju BMWn lätt.

Men ska man bara titta komfort så skulle jag aldrig handla E61, ska det va kombi så skulle jag handla en Escalde/Navigator och räcker det med sedan så Merca E/S klass om man ska hålla sig runt 200K som vi verkar göra nu på de bilar vi pratar om.

Hoppas du förstår hur jag menar, säger inte att Kian e bäst på allt, eller ens nått, MEN den e enligt mig riktigt snygg, man åker bra å de e aldrig några oväntade kostander första 7 åren.

Ska man köpa E61 för under 150K så tror jag man gör bort sig om man inte har tur å hittar en lågmilad pärla som har sjukdommarna fixade nyligen, alla kan ha tur.
335d -07
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
Rajmund

Post by Rajmund »

Kanske lite sent att skriva om bmw E61 men har en sådan. Har faktiskt fått nu problemet med kablaget i bagaget, annars så funkar den mycket bra =)
Ibland kan man får fel kod på motorn att han reducerar kraften men startar man om den så är den borta ? ;I
Post Reply