köpa billyft
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Nemesis_turbo
köpa billyft
ska man köpa sig en 4 pelare med frihjulslyft eller 2 pelare eller en saxlyft..
vad talat ni för/emot
det jag är emot 2 pelare är bökigt o lyfta låga bilar.... kan itne öppna dörrar riktigt på bilen när den e lyftad. dock kommer man åt bra när bilen är i luften osv.
4 pelare tar ddock stor plats och kan vara ivägen ibland med när man håller på med fram/bakvagn.
saxlyft som gjuts ned i golvet tar ingen plats lyfter allt typ man kommer åt fram/bakvagn utan problem även avgasbyggande osv fullt möjligt. dock brukar en saxlyft inte riktigt ha full lyfthöjd iaf inte dem jag sneglat på som man gjuter ned lyfter typ 180-max 190cm och då blire trångt o stå under o skruva... har en på jobbet man får alltid småhuka där för o inte dunka huvudet i nåt
vad talat ni för/emot
det jag är emot 2 pelare är bökigt o lyfta låga bilar.... kan itne öppna dörrar riktigt på bilen när den e lyftad. dock kommer man åt bra när bilen är i luften osv.
4 pelare tar ddock stor plats och kan vara ivägen ibland med när man håller på med fram/bakvagn.
saxlyft som gjuts ned i golvet tar ingen plats lyfter allt typ man kommer åt fram/bakvagn utan problem även avgasbyggande osv fullt möjligt. dock brukar en saxlyft inte riktigt ha full lyfthöjd iaf inte dem jag sneglat på som man gjuter ned lyfter typ 180-max 190cm och då blire trångt o stå under o skruva... har en på jobbet man får alltid småhuka där för o inte dunka huvudet i nåt
Re: köpa billyft
2 pelare. Jag köpte en Intertech nu i vintras. Är riktigt nöjd.
Hade jag vetat att betongen var nog tjock hade jag bilat ner pelarna så armarna går fritt från golvet bara.
Då hade det inte varit några problem att lyfta låga bilar. Nu kör jag upp på 2st brädor med framhjulen bara så går det bra.
Blir dem ivägen är de bara att ställa brädorna i hörnet.
Jag har 286cm mellan pelarna på min, så man får upp dörrarna ganska mycket fast pelarna är där.
Inga problem att komma åt de mesta genom öppningen som blir.
Ska man öppna fullt så är det bara att backa bilen några decimeter. (funkar såklart inte om man lyft upp bilen)
Men hur ofta måste du ha den upplyft och kunna öppna dörrarna fullt egentligen?
Saxlyftarna är ganska mycket ivägen, speciellt dem billigare som har massa stag osv mellan lyftborden.
MVH Micke
Hade jag vetat att betongen var nog tjock hade jag bilat ner pelarna så armarna går fritt från golvet bara.
Då hade det inte varit några problem att lyfta låga bilar. Nu kör jag upp på 2st brädor med framhjulen bara så går det bra.
Blir dem ivägen är de bara att ställa brädorna i hörnet.
Jag har 286cm mellan pelarna på min, så man får upp dörrarna ganska mycket fast pelarna är där.
Inga problem att komma åt de mesta genom öppningen som blir.
Ska man öppna fullt så är det bara att backa bilen några decimeter. (funkar såklart inte om man lyft upp bilen)
Men hur ofta måste du ha den upplyft och kunna öppna dörrarna fullt egentligen?
Saxlyftarna är ganska mycket ivägen, speciellt dem billigare som har massa stag osv mellan lyftborden.
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
2 pelare alla dagar i veckan! har min på 4 pelare nu och jag ser ingen fördel mer än det är lättare och laga rost om du nu ska hålla på med det.
- Nemesis_turbo
har blit bjuden en sådan som man gjuter ned i golvet till rätt kurs en rotary. har jobbat på den tidigare och den kändes inte ivägen men lyfter några cm för lite anser jag
lutar åt 2 pelare men wtf hittar inga billiga med bra lyfthöjd
lutar åt 2 pelare men wtf hittar inga billiga med bra lyfthöjd
- Danneeandersson
Kolla på verktygsboden Där har dom prisvärda lyftar.
When you want to succeed as bad as you want to breethe, then you'll be successful.
http://www.verkstadsexperten.se/i/v/acc ... tno=tw232a" onclick="window.open(this.href);return false;
Kristian Svendsen
Tel: 0735008489
BMW 740i/6 -96
Volvo 855 R -97
Tel: 0735008489
BMW 740i/6 -96
Volvo 855 R -97
- Nemesis_turbo
mm har sneglat åt dessa med men hur står dem sig mot kvalitets lyftar? reservdelar?
- jackdaniels
Vi köpte denna för 3 månader sen: http://www.verkstadsexperten.se/i/v/acc ... =tw235b3.8" onclick="window.open(this.href);return false;
Självklart, det är väl inte riktigt samma kvalitetskänsla som i proffslyftar för ~50kkr men fan den gör sitt jobb bra för dom pengarna. Stadig, lyfter relativt låga bilar utan problem. Ingen profil mellan pelarna på golvet för syncwires som man snubblar på, Dörrarna går bra att öppna, men inte fullt såklart om man inte ställer bilen toklångt bak (bökigt), tar inte överdriven plats osv.
Reservdelar skall inte vara något problem enligt åf..
Självklart, det är väl inte riktigt samma kvalitetskänsla som i proffslyftar för ~50kkr men fan den gör sitt jobb bra för dom pengarna. Stadig, lyfter relativt låga bilar utan problem. Ingen profil mellan pelarna på golvet för syncwires som man snubblar på, Dörrarna går bra att öppna, men inte fullt såklart om man inte ställer bilen toklångt bak (bökigt), tar inte överdriven plats osv.
Reservdelar skall inte vara något problem enligt åf..
Team ARG
"Ingen rök utan däck"..
Nuvarande bil:
E36 Turbo trackday 470 whp@1,2 bar. Helsmidd 3-liters motor under uppbyggnad.
Projekttråden!
"Ingen rök utan däck"..
Nuvarande bil:
E36 Turbo trackday 470 whp@1,2 bar. Helsmidd 3-liters motor under uppbyggnad.
Projekttråden!
- Nemesis_turbo
tänkte mest på reservdelar om typ 10-15 år först då et brukar börjar bli slitna
valde mellan äldre beg märkeslyft eller en kines när jag köpte min. blev en äldre skruvlyft som jag kostade på nya muttrar innan den sattes upp. valet gjorde jag med tanke på reservdelar i framtiden. mailade stenhöj direkt när jag köpt lyften och fick en sprängskiss med reservdelsnr. för sök att få det av någon kines om 10 år.....
- Nemesis_turbo
affe wrote:valde mellan äldre beg märkeslyft eller en kines när jag köpte min. blev en äldre skruvlyft som jag kostade på nya muttrar innan den sattes upp. valet gjorde jag med tanke på reservdelar i framtiden. mailade stenhöj direkt när jag köpt lyften och fick en sprängskiss med reservdelsnr. för sök att få det av någon kines om 10 år.....
lite så jag känner med faktiskt blir nog en beggad märkeslyft. tror jag ska slå till nu på den som ska gjutas ned i golvet så får jag komplettera med en 2 pelare sedan om jag känner jag behöver det är en rotary så det finns reservdelar osv iaf