Loordans E36 M62b44 Turbo!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Loordans E36 M62b44 Turbo.Just nu: Riva ur M50
Låter som ett bra val det
"A turbo, exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster"
Re: Loordans E36 M62b44 Turbo.Just nu: Riva ur M50
Cooolt!.... lycka till med byggandet
Mvh Henrik - 0704620801
SUVI PERFORMANCE
SUVI PERFORMANCE
Re: Loordans E36 M62b44 Turbo.Just nu: Riva ur M50
Funderar lite på soppasystemet. och orginaltanken är ju jäkligt slimmad och fin och väldigt lågt placerad än att sätta en fuelcell i bagagen. det jag har tänkt att göra i bagagen är att ha kylaren i reservhjulsbaljan med elfläktar ovanppå i en låda med 2 lufttunnlar från sidorutorna .och se kapa ur reservhjulsbaljan i bakkant och bygga en utgång för luften i plåt som lägger sig hyfsat i linje där m3 defendern ska sitta egentligen. och då blir det inte mycket plats över om jag ska bygga brandvägg .så en fuelcell får isåfall vara väldigt bred och inte så lång.för att lägga mellan fjäderbenstornnen.
men en orginal tank med dw200 intank och sen upp till en catch på 3L och sen ja, resten löser sig självt men det borde ju vara riktigt bra att göra så ?
då man som sagt slipper att ha tanken högre upp med tanke på vikt.
men en orginal tank med dw200 intank och sen upp till en catch på 3L och sen ja, resten löser sig självt men det borde ju vara riktigt bra att göra så ?
då man som sagt slipper att ha tanken högre upp med tanke på vikt.
E36 V8 Turbo!
Richard Loord
0768396509
Richard Loord
0768396509
Re: Loordans E36 M62b44 Turbo.Just nu: Riva ur M50
Originaltank med catchtank före fuelcell alla dar i veckan..
Skärmvalsning....
Utrustning uthyres / valsning utföres.
Utrustning uthyres / valsning utföres.
Re: Loordans E36 M62b44 Turbo.Just nu: Riva ur M50
Tack för det. Fick tips av Tobias olofsson att det finns nån modul som är en catchtank till e36 org tanken.
det hade varit nått. Får se vad han har att erbjuda:)
det hade varit nått. Får se vad han har att erbjuda:)
E36 V8 Turbo!
Richard Loord
0768396509
Richard Loord
0768396509
Re: Loordans E36 M62b44 Turbo.Just nu: Riva ur M50
Loordan wrote:Tack för det. Fick tips av Tobias olofsson att det finns nån modul som är en catchtank till e36 org tanken.
det hade varit nått. Får se vad han har att erbjuda:)
Jag har inget annat än styradaptrar att erbjuda .. Men finns som orginaldel! Ska vad jag läst passa men ska beställa en i morgon och testa själv!
Re: Loordans E36 M62b44 Turbo.Just nu: Riva ur M50
STOR update. Har inte varit så lat faktiskt. har varit sjukskriven en stund så har tagit det lugnt en stund men nu går det i 200!
plockat ur inredning
kapat bort skit.
och jag får ju alltid hjälp även om det är tråkigt eller roligt.
nu är golvet helskrapat .är kvar i främre hjulhus. sen skall det blästras och lackas.men först ska motorn och bågen och spakställ och allt svetsjobb göras klart.
Tråget är som sagt tight. dålig bild tyvärr men har kapat tråget en bra bit för att kunna sänka ner motorn så mycket som möjligt. motorn lutar 1,8 grader enl mobilen
så när är jag iaf. ska börja mäta lite seriösare när motorfästes plattorna är klara.
Spakställ inköpt av en trevlig ppf :are!
Det är väll det. Har ju måttat o fixat lite. kardanen verkar ha ett lut runt 3 grader vilket är grönt också.
Har ju CV knut på diffen så det ska nog bli bra.
kardanen är lite för kort också så måste kapa o förlänga nån cm eller 2.
annars så är det väll lugnt.
Behåller original tanken och kör en catch o dubbla pumpar. AN6 eller AN8 undrar jag över.
ska ladda 1kg tänkte jag så 600 hk borde det bli ungefär.
Sen funderar jag på att skita i o byta stakar o bara slänga på ARP och nån rejäl packning. o köra tills det går sönder.
Förbättra vevhusventen bara o plocka ner allt o byta lite släpor kanske.
blev sugen på att åka brett nu så får se om jag mosar ihop bilen till sommaren:)
plockat ur inredning
kapat bort skit.
och jag får ju alltid hjälp även om det är tråkigt eller roligt.
nu är golvet helskrapat .är kvar i främre hjulhus. sen skall det blästras och lackas.men först ska motorn och bågen och spakställ och allt svetsjobb göras klart.
Tråget är som sagt tight. dålig bild tyvärr men har kapat tråget en bra bit för att kunna sänka ner motorn så mycket som möjligt. motorn lutar 1,8 grader enl mobilen
så när är jag iaf. ska börja mäta lite seriösare när motorfästes plattorna är klara.
Spakställ inköpt av en trevlig ppf :are!
Det är väll det. Har ju måttat o fixat lite. kardanen verkar ha ett lut runt 3 grader vilket är grönt också.
Har ju CV knut på diffen så det ska nog bli bra.
kardanen är lite för kort också så måste kapa o förlänga nån cm eller 2.
annars så är det väll lugnt.
Behåller original tanken och kör en catch o dubbla pumpar. AN6 eller AN8 undrar jag över.
ska ladda 1kg tänkte jag så 600 hk borde det bli ungefär.
Sen funderar jag på att skita i o byta stakar o bara slänga på ARP och nån rejäl packning. o köra tills det går sönder.
Förbättra vevhusventen bara o plocka ner allt o byta lite släpor kanske.
blev sugen på att åka brett nu så får se om jag mosar ihop bilen till sommaren:)
E36 V8 Turbo!
Richard Loord
0768396509
Richard Loord
0768396509
- bruketsracing
- Posts: 160
- Joined: 24 Oct 2012, 13:19
Re: Loordans E36 M62b44 Turbo.Just nu: Inpassning V8!
fan kommer ju bli kalas bra det här, jobba på:)
bmw e39 turbo
Re: Loordans E36 M62b44 Turbo.Just nu: Inpassning V8!
Finns minst en jag vet som kör an6 m60 1bar utan problem..
Men ja körde an8 och an6 på returen
Men ja körde an8 och an6 på returen
Re: Loordans E36 M62b44 Turbo.Just nu: Inpassning V8!
Vi får se vad det blir i soppaväg. inget akut änsålänge. men blir ju iallfall org tank upp till catch o sen vidare:) nukes intank catchtank är ju ruskigt fin
E36 V8 Turbo!
Richard Loord
0768396509
Richard Loord
0768396509
Re: Loordans E36 M62b44 Turbo.Just nu: Inpassning V8!
Sådär, motorplattor tillverkade. Delringkuddar och diverse saker.
Ska även fixa till oljefilter utgångarna med en egen platta och sätta An kopplingar så jag får ordning på det med!
Höger grenrör avkapat efter en. Om man kör bakmonterat vid torpedväggen så är det bara att skarva på
Har inga bilder på vä grenrör som visar så bra då det är tight. Man får trixa lite men det går att bygga bakåt där med utan problem.
Så. nu är det bara att fundera på om jag ska åka med min hx55 med 19 avgas som har 64 in och 72 ut-
Kompressorkåpan på hx55an bygger så mycket så jag får inte riktigt in den under torkarbrädet där jag vill ha den.
Så ska se om det finns andra möjligheter med turbos. ärtan sa att en PT i 7675 svängarna är 2 cm mindre diameter på.aning bättre turbo det säger jag inget annat om man det är alltid tight med buget.
Kanske ska försöka o kapa lite till så jag får in snurran där jag vill ha den o sen byta turbo om det är för litet avgashus så har man iallafall försökt. Så det är vad jag tänker på just nu. Måste bestämma sig innan man bygger vidare.
eller om man skippar bakmonterat direkt och köper lite grenrörsböjar o fläns o bygger allting o sätter höger fram som är standard.
Ska även fixa till oljefilter utgångarna med en egen platta och sätta An kopplingar så jag får ordning på det med!
Höger grenrör avkapat efter en. Om man kör bakmonterat vid torpedväggen så är det bara att skarva på
Har inga bilder på vä grenrör som visar så bra då det är tight. Man får trixa lite men det går att bygga bakåt där med utan problem.
Så. nu är det bara att fundera på om jag ska åka med min hx55 med 19 avgas som har 64 in och 72 ut-
Kompressorkåpan på hx55an bygger så mycket så jag får inte riktigt in den under torkarbrädet där jag vill ha den.
Så ska se om det finns andra möjligheter med turbos. ärtan sa att en PT i 7675 svängarna är 2 cm mindre diameter på.aning bättre turbo det säger jag inget annat om man det är alltid tight med buget.
Kanske ska försöka o kapa lite till så jag får in snurran där jag vill ha den o sen byta turbo om det är för litet avgashus så har man iallafall försökt. Så det är vad jag tänker på just nu. Måste bestämma sig innan man bygger vidare.
eller om man skippar bakmonterat direkt och köper lite grenrörsböjar o fläns o bygger allting o sätter höger fram som är standard.
E36 V8 Turbo!
Richard Loord
0768396509
Richard Loord
0768396509
Re: Loordans E36 M62b44 Turbo.Just nu: Turbo?,grenrör,placer
Jag åker hx55 med 22ans avgashus,börjar ladda vid 3000rpm men det bygger mottryck,tappar 0.15bar från 5000rpm till 6500rpm så har du nått att jämföra med
Mvh Henrik - 0704620801
SUVI PERFORMANCE
SUVI PERFORMANCE
Re: Loordans E36 M62b44 Turbo.Just nu: Turbo?,grenrör,placer
spännande. då åker ju iallafall 19 avgashuset bort direkt:)
E36 V8 Turbo!
Richard Loord
0768396509
Richard Loord
0768396509
Sv: Re: Loordans E36 M62b44 Turbo.Just nu: Inpassning V8!
Ser ut som att belastningpunkten är långt ifrån motorkudden? Ser ut att vara 2 dm iaf. Är inge vidare om så är fallet
Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk 2
323i -85 sedan
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Loordans E36 M62b44 Turbo.Just nu: Turbo?,grenrör,placer
Jo visst är det längd på grejerna. ca 170 är längsta u balken.
Sviktar ingenting och sitter dunder.
Så konstruktionen håller kan jag säga:)
Sviktar ingenting och sitter dunder.
Så konstruktionen håller kan jag säga:)
E36 V8 Turbo!
Richard Loord
0768396509
Richard Loord
0768396509
Re: Loordans E36 M62b44 Turbo.Just nu: Turbo?,grenrör,placer
vill inte gnälla de blir bra men tror oxo du får stor påfrästning på bulten i motorkudden. kan ha helt fel oxo.mvh
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
Re: Loordans E36 M62b44 Turbo.Just nu: Turbo?,grenrör,placer
Okej. Har ju bytt till m12 bult där. Men snka se om det går att svetsa fast ett örat i framkant på framvsgnsbalken då:)
E36 V8 Turbo!
Richard Loord
0768396509
Richard Loord
0768396509