Turbo BelAir.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Pro-Milles Turbo BelAir. 10.03@224km/h, bromsad 4-siffri
Mitt mål var att komma över 1000whp och det lyckades vi med
Igår var det gatrace i Västerås, så vi tog och åkte med Chevan dit och kikade på racet.
Andy och Lembke satt med och drack öl och sprit i bilen
Bilen är ännu elakare nu på landsväg, man får gasa försiktigt när man gör omkörningar
Backdäcken släpper efter halvgas...
Lite fler bilder från bromsningen.
Bilen upphissad, lite mek med spacers mm.
1012whp vid 6780rpm och 1080Nm vid 5580rpm med 1.14bar i laddtryck
Logfil på bästa svepet i bänken.
Varvräknaren gav upp helt på vägen hem, man får det man betalar för, kostade hela 39$ och visade fel från början..
Igår var det gatrace i Västerås, så vi tog och åkte med Chevan dit och kikade på racet.
Andy och Lembke satt med och drack öl och sprit i bilen
Bilen är ännu elakare nu på landsväg, man får gasa försiktigt när man gör omkörningar
Backdäcken släpper efter halvgas...
Lite fler bilder från bromsningen.
Bilen upphissad, lite mek med spacers mm.
1012whp vid 6780rpm och 1080Nm vid 5580rpm med 1.14bar i laddtryck
Logfil på bästa svepet i bänken.
Varvräknaren gav upp helt på vägen hem, man får det man betalar för, kostade hela 39$ och visade fel från början..
Jimmy Klaavuniemi
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Pro-Milles Turbo BelAir Rökmaskin. 10.83@220km/h
Grymt fin konsol, men tycker du ska klä den i samma stil som dörrsidornapro_mille wrote:Burkhållare på plats
Gjorde även ett par fack, ser ut som matlådor
Ska göra ett par fästen och sedan spackla och måla konsolen.
Tobbe Hellman - Ängelholm.
BMW 318is (M42) Turbo: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =2&t=71706" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW 318is (M42) Turbo: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =2&t=71706" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Pro-Milles Turbo BelAir. 1012whp@1080Nm 1.14bar
Nu är 9:an avklarad.
Körde två rundor idag, i första fick jag till 60foten till 1.56 men sköt en tryckrör efter 2.8sekunder och rullade i mål. Kikade till loggen och tunade lite.
Körde sedan 9.42@233km/h 1.57 i 60fot
Vägde bilen direkt efter repan 1976kg med mej i och så gott som full tank soppa
Film på repan http://www.youtube.com/watch?v=FKoa_aF9 ... e=youtu.be
Laddtrycket låg som mest på 1.4bar och ner på 1.3 slutet av repan.
0.25bar i starten.
Körde två rundor idag, i första fick jag till 60foten till 1.56 men sköt en tryckrör efter 2.8sekunder och rullade i mål. Kikade till loggen och tunade lite.
Körde sedan 9.42@233km/h 1.57 i 60fot
Vägde bilen direkt efter repan 1976kg med mej i och så gott som full tank soppa
Film på repan http://www.youtube.com/watch?v=FKoa_aF9 ... e=youtu.be
Laddtrycket låg som mest på 1.4bar och ner på 1.3 slutet av repan.
0.25bar i starten.
Last edited by pro_mille on 21 Sep 2013, 19:40, edited 1 time in total.
Jimmy Klaavuniemi
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Pro-Milles Turbo BelAir. 9.42@233km/h
Fy fan va fränt med dendär plåtpromen Grattis
M20B27 847whp
Our drinking team has a racing problem
S54
1055whp @1116nm
1,8bar
Besta topsped 257km/h
9,44@254km/h
stefan larsson
0704177272
Our drinking team has a racing problem
S54
1055whp @1116nm
1,8bar
Besta topsped 257km/h
9,44@254km/h
stefan larsson
0704177272
Re: Pro-Milles Turbo BelAir. 9.42@233km/h
Fett! 2bar
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
- Ronnie AVR
- Posts: 1348
- Joined: 07 Sep 2007, 16:58
- Location: STHLM
Re: Pro-Milles Turbo BelAir. 9.42@233km/h
Tack för kommentarerna.
Vart hårt festande igår efter racet, en sväng ner till Kjula och sedan krogen.
Kom inte hem förrens ikväll, hamnade hos ett kvintimmer inatt
Loggfil på 9.42repan, syns tydligt att varvstoppet går i på slutet.
DutyCycle på 117% över hundra redan på 2ans växel.
Lambdan ligger lite leant 0.84 lambda target är 0.78.
Avgastempen 1001grader är uppmätt i kollektorn i högra headersen, är nog pga dom små primärrören 1 5/8".
Börjar kännas att det går alldeles för fort med tanke på att jag inte har varken båge eller bur i bilen.
Vart hårt festande igår efter racet, en sväng ner till Kjula och sedan krogen.
Kom inte hem förrens ikväll, hamnade hos ett kvintimmer inatt
Loggfil på 9.42repan, syns tydligt att varvstoppet går i på slutet.
DutyCycle på 117% över hundra redan på 2ans växel.
Lambdan ligger lite leant 0.84 lambda target är 0.78.
Avgastempen 1001grader är uppmätt i kollektorn i högra headersen, är nog pga dom små primärrören 1 5/8".
Börjar kännas att det går alldeles för fort med tanke på att jag inte har varken båge eller bur i bilen.
Jimmy Klaavuniemi
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Pro-Milles Turbo BelAir. 9.42@233km/h
Jaha då var denna säsong över, varmkörde bilen idag och tog mätte leakdown.
Var 15-20% läck, det får man väl leva med
Har sålt 1260cc spridarna, ska ta loss dom imorrn.
Sedan blir det och tömma tank och blåsa ur soppasystemet och spraya med WD40.
Blev en uppsättning Bosch 210lbs högohms spridare till nästa år.
En av Aeromotive intank pumparna pajade efter sista Kjula, var pumpen som går på låglast.
Kollektorn och kolen var helt ihjäl.
Undrar om man ska köra med någe andra pumpar, Deatschwerks DW301 sägs vara bättre, är dom verkligen det?
Sedan finns Walbro450 som ska tåla E85, hmmm..
Känns som det mesta är kinaskräp förutom Bosch 044.
Ska köpa ett rörkitt och svetsa ihop 2" headers, mina 1 5/8" stryper rejält.
Växellådan ska servas, vi byter även mellanaxeln i lådan till en bättre.
Sedan är det där med helbur, kanske lika bra och knäcka ett i SSAB rör och göra det bultbar.
Vill behålla baksätet fast det blir bur.
Mycket funderingar men inget är klart ännu.
Någon från Umeå som inte gillar att jag har kört 9sekunder utan varken bur eller båge
Läste det på http://www.nitroz.se/plank/planket_start.asp
Kjula | Anonym | Inlägg #148157| 2013-10-01 09:13
193.10.32.224
10,8355 10,0363 10,255 10,3043 9,4248 Vill inte hänga ut någon specifik förare men så här skriver ägaren till ovanstående tider på annat forum.
"Börjar kännas att det går alldeles för fort med tanke på att jag inte har varken båge eller bur i bilen."
Jag skiter fullständigt i om det är rätt eller fel min fråga är fortfarande vilka regler gäller?
Sbf`s reglemente eller gammla hederliga streetrace regeln hjälm eller bälte?
Var 15-20% läck, det får man väl leva med
Har sålt 1260cc spridarna, ska ta loss dom imorrn.
Sedan blir det och tömma tank och blåsa ur soppasystemet och spraya med WD40.
Blev en uppsättning Bosch 210lbs högohms spridare till nästa år.
En av Aeromotive intank pumparna pajade efter sista Kjula, var pumpen som går på låglast.
Kollektorn och kolen var helt ihjäl.
Undrar om man ska köra med någe andra pumpar, Deatschwerks DW301 sägs vara bättre, är dom verkligen det?
Sedan finns Walbro450 som ska tåla E85, hmmm..
Känns som det mesta är kinaskräp förutom Bosch 044.
Ska köpa ett rörkitt och svetsa ihop 2" headers, mina 1 5/8" stryper rejält.
Växellådan ska servas, vi byter även mellanaxeln i lådan till en bättre.
Sedan är det där med helbur, kanske lika bra och knäcka ett i SSAB rör och göra det bultbar.
Vill behålla baksätet fast det blir bur.
Mycket funderingar men inget är klart ännu.
Någon från Umeå som inte gillar att jag har kört 9sekunder utan varken bur eller båge
Läste det på http://www.nitroz.se/plank/planket_start.asp
Kjula | Anonym | Inlägg #148157| 2013-10-01 09:13
193.10.32.224
10,8355 10,0363 10,255 10,3043 9,4248 Vill inte hänga ut någon specifik förare men så här skriver ägaren till ovanstående tider på annat forum.
"Börjar kännas att det går alldeles för fort med tanke på att jag inte har varken båge eller bur i bilen."
Jag skiter fullständigt i om det är rätt eller fel min fråga är fortfarande vilka regler gäller?
Sbf`s reglemente eller gammla hederliga streetrace regeln hjälm eller bälte?
Jimmy Klaavuniemi
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Pro-Milles Turbo BelAir. 9.42@233km/h
Har klipp ihop en ny film med bilder och filmsnuttar.
http://www.youtube.com/watch?v=TwqixaXXdPk
Annars har det varit lugnt, Chevan har stått i garaget sedan jag tog leakdown på motorn.
Beställde 3st Walbro 450lph E85 pumpar häromdagen.
Körde in Mercan Coupén in i garaget i helgen.
Började byta bromsslangarna på den, ska ta och svarva av skivorna också.
http://www.youtube.com/watch?v=TwqixaXXdPk
Annars har det varit lugnt, Chevan har stått i garaget sedan jag tog leakdown på motorn.
Beställde 3st Walbro 450lph E85 pumpar häromdagen.
Körde in Mercan Coupén in i garaget i helgen.
Började byta bromsslangarna på den, ska ta och svarva av skivorna också.
Jimmy Klaavuniemi
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Pro-Milles Turbo BelAir. 9.42@233km/h
Chevan ska lackeras i vinter, men funderar på om jag ska lackera med liknande färg.
Eller om det blir byte till någon shcysst metallc färg, kikat lite på BMW Sepang Bronze metallic
Ser ut så här, vad tycks? kom gärna med idéer
Eller om det blir byte till någon shcysst metallc färg, kikat lite på BMW Sepang Bronze metallic
Ser ut så här, vad tycks? kom gärna med idéer
Jimmy Klaavuniemi
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Pro-Milles Turbo BelAir. 9.42@233km/h
Ja de lär bli fint.eller stålgrå d är snyggt på många jänk.
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
Re: Pro-Milles Turbo BelAir. 9.42@233km/h
Sepang kommer se grymt ut, kör hårt!
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Re: Pro-Milles Turbo BelAir. 9.42@233km/h
Jimmy min kombi e lackad i den färgen
ARG E21 "s50b32" TURBO (såld)
PPF H.O M535 TURBO
715whp 860wnm @ 2.0bar (såld)
Joni Alatalo
0739-250242
PPF H.O M535 TURBO
715whp 860wnm @ 2.0bar (såld)
Joni Alatalo
0739-250242
Re: Pro-Milles Turbo BelAir. 9.42@233km/h
Ajdå, då måste jag ta någon annan färg
Får kolla vidare...
Får kolla vidare...
Jimmy Klaavuniemi
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Pro-Milles Turbo BelAir. 9.42@233km/h
kika på den här färgen.
mini cooper hot chocolate metallic
tror den gör sig bra på en klassisk jänk
måste nog bara ses i verkligheten.
vi lackar en del bilar för bmw och har bara väntat på att få den på rätt bilmodell.
mini cooper hot chocolate metallic
tror den gör sig bra på en klassisk jänk
måste nog bara ses i verkligheten.
vi lackar en del bilar för bmw och har bara väntat på att få den på rätt bilmodell.
http://www.garaget.org/?car=312617" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Pro-Milles Turbo BelAir. 9.42@233km/h
Den färgen är nice, valde mellan den och just sepang bronze mettwallin wrote:kika på den här färgen.
mini cooper hot chocolate metallic
tror den gör sig bra på en klassisk jänk
måste nog bara ses i verkligheten.
vi lackar en del bilar för bmw och har bara väntat på att få den på rätt bilmodell.
ARG E21 "s50b32" TURBO (såld)
PPF H.O M535 TURBO
715whp 860wnm @ 2.0bar (såld)
Joni Alatalo
0739-250242
PPF H.O M535 TURBO
715whp 860wnm @ 2.0bar (såld)
Joni Alatalo
0739-250242