Tips på snabblås/snabbskruv?

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
JohanE

Tips på snabblås/snabbskruv?

Post by JohanE »

Tänkte fixa snabbfäste till extraljusen då jag har tröttnat på idioter som inte kan låta mina grejor vara i fred men vill så klart att det ska gå snabbt att ta bort dem. Vill inte behöva fram med verktyg utan funderar på såna där snabbskruvar/snabblås men hittar mest i alu eller för popnitning. Jag vill ha i lite ordentligare variant och helst rostfritt. Så är det någon som vet var jag kan hitta dessa skruvar så tar jag tacksamt mot tips.
Dzus-liknande skulle nog kunna fungera:
Image
///BMW - Was sonst!
M3, M3-replika, 325i, 320iT

Image
Hella91

Re: Tips på snabblås/snabbskruv?

Post by Hella91 »

Vi brukar sätta 4-5 ordentliga svetsloppor på muttrarna så man inte kan vrida med en nyckel iaf.. :)
JohanE

Post by JohanE »

Jo, det var så jag hade gjort men svinen bröt ner dem så de stod med glaset mot stötfångaren. Vet inte om de försökte sno dem eller bara var ute för att jävlas. Nu vill jag kunna plocka bort dem enkelt istället.
///BMW - Was sonst!
M3, M3-replika, 325i, 320iT

Image
HellMek

Post by HellMek »

JohanE wrote:Jo, det var så jag hade gjort men svinen bröt ner dem så de stod med glaset mot stötfångaren. Vet inte om de försökte sno dem eller bara var ute för att jävlas. Nu vill jag kunna plocka bort dem enkelt istället.
Larma dem?
Tobbe Hellman - Ängelholm.
BMW 318is (M42) Turbo: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =2&t=71706" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply