guid m50 turbo konventering
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
- Posts: 99
- Joined: 08 Aug 2011, 21:32
- Location: Västerås
guid m50 turbo konventering
Hejsan. har sökt och sökt.
men hittar ingen guide på vad man behöver för att turbo konvertera min m50b25.
skulle vara tacksam om nån orkar göra en slags inköps lista.
gärna 2 varianter en lite dyrare och en basik om man kan göra så?
med lite dyrare menar jag inte 100k xP
Om det är till nån fördel så är jag licens svetsare i alla material och lägen.
tänkte ifall det kan bli billigare och köpa nått som man svetsar ihop själv ?
hade tänkt mig runt 300-400hk
Tack på förhand / Markus E
men hittar ingen guide på vad man behöver för att turbo konvertera min m50b25.
skulle vara tacksam om nån orkar göra en slags inköps lista.
gärna 2 varianter en lite dyrare och en basik om man kan göra så?
med lite dyrare menar jag inte 100k xP
Om det är till nån fördel så är jag licens svetsare i alla material och lägen.
tänkte ifall det kan bli billigare och köpa nått som man svetsar ihop själv ?
hade tänkt mig runt 300-400hk
Tack på förhand / Markus E
Ända gången det har gått för fort på vägen, är när du känner doften från diket.
-
- Posts: 99
- Joined: 08 Aug 2011, 21:32
- Location: Västerås
Re: guid m50 turbo konventering
kan du vara snäll du som hittar o ge en länk och inte vara så bitter forums är till för att hjälpa folkJohanswe wrote:Då har du inte sökt tillräckligt.
URSÄKTA MEN ÄR SÅ TRÖTT PÅ FOLK SOM BARA SKA KLAGA/VARA BITTRA
Ända gången det har gått för fort på vägen, är när du känner doften från diket.
Re: guid m50 turbo konventering
Man kan faktiskt förstå att personer blir less att svara på sådana här trådar då det inte är helt ovanligt att dom dyker upp och det finns huuuur mycket som helst att läsa om detta! Ett tips är att söka på M50B25 turbo på Google och läs alla olika kombinationer folk har.
Snik/eller ekonomi:
Egenbyggt "adaptergrenrör" av 328plåt grenrör eller "kina" grenrör.
T3/T4 "kina" turbo eller annan billig turbo,kanske begagnad HX35 eller vad man hittar för lämpligt....
WG om det inte är en turbo med inbyggd.
Chip från Fexen.
Ställbar BTR.
Större spridare typ 630cc.
Soppapump.
Valfri IC med 2,5"-3,0" anslutningar.
Återcirkulerande dump.
Orörd motor,typ 0,6 - 1,0 i ladd ca 300-400hk.
Lite dyrare:
Gjutet grenrör/eller tex PPFcustomgrenrör.
Lämplig Precisionturbo eller annan kvalitetsturbo.
WG och dump av bra kvalitet.
Ev dubbla innsugskammar.
Eftermarknadssprut,Maxecu,Vipec,Link,eller det som man får bäst support där man bor eller i "närheten".
Bra bränslepump,intank eller inline beroende på.
Större spridare upp mot 1000cc kanske....
Cooperingtopplockspackning och ARPbultar.
Bra IC med 3" anslutningar.
E85 och laddtryck runt 1,2-1,4 kanske 500hk i motorn,kanske mer. Många som kör så här och det håller,men garanterar självklart inget!
Sen är det ju smiddmotor och ev annan vev (för att få upp volymen om man skulle vilja det) som är typ nästa steg och allt vad det innebär,både kostnad och effekt.
Snik/eller ekonomi:
Egenbyggt "adaptergrenrör" av 328plåt grenrör eller "kina" grenrör.
T3/T4 "kina" turbo eller annan billig turbo,kanske begagnad HX35 eller vad man hittar för lämpligt....
WG om det inte är en turbo med inbyggd.
Chip från Fexen.
Ställbar BTR.
Större spridare typ 630cc.
Soppapump.
Valfri IC med 2,5"-3,0" anslutningar.
Återcirkulerande dump.
Orörd motor,typ 0,6 - 1,0 i ladd ca 300-400hk.
Lite dyrare:
Gjutet grenrör/eller tex PPFcustomgrenrör.
Lämplig Precisionturbo eller annan kvalitetsturbo.
WG och dump av bra kvalitet.
Ev dubbla innsugskammar.
Eftermarknadssprut,Maxecu,Vipec,Link,eller det som man får bäst support där man bor eller i "närheten".
Bra bränslepump,intank eller inline beroende på.
Större spridare upp mot 1000cc kanske....
Cooperingtopplockspackning och ARPbultar.
Bra IC med 3" anslutningar.
E85 och laddtryck runt 1,2-1,4 kanske 500hk i motorn,kanske mer. Många som kör så här och det håller,men garanterar självklart inget!
Sen är det ju smiddmotor och ev annan vev (för att få upp volymen om man skulle vilja det) som är typ nästa steg och allt vad det innebär,både kostnad och effekt.
Re: guid m50 turbo konventering
Ett tips är att kolla i projekttråden då många byggt oöpnnade och 400hk+
1111
Sv: Re: guid m50 turbo konventering
Got2b_makkan wrote:kan du vara snäll du som hittar o ge en länk och inte vara så bitter forums är till för att hjälpa folkJohanswe wrote:Då har du inte sökt tillräckligt.
URSÄKTA MEN ÄR SÅ TRÖTT PÅ FOLK SOM BARA SKA KLAGA/VARA BITTRA
Är det så att du hsr intresse å skruva så lär ingen ska behöva säga steg för steg hur du ska göra utan läsa dig till all kunskap genom att läsa hur andra gjort och såla ut de som är mindre vetigt
Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk 2
323i -85 sedan
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: guid m50 turbo konventering
Hur långt är ett snöre? Har sökt men hittar inte... kan ingen beskriva steg för steg hur långt det är???
Lämna iväg bilen.. de är enda tipset jag kan ge!
Lämna iväg bilen.. de är enda tipset jag kan ge!
Kristian Brozinic
________
/________\
|OO=00=OO|
|**********|
________
/________\
|OO=00=OO|
|**********|
Re: guid m50 turbo konventering
Eller köp en färdig...
-073-7266 822-
325 e36, 558nm 415whp@ 1,2bar Såld
-
- Posts: 99
- Joined: 08 Aug 2011, 21:32
- Location: Västerås
Re: guid m50 turbo konventering
alltså saken ä'r den att jag vill bygga skiten själv men tänkte ifall nån vänlig person kunde hjälpa mig hitta informationen.
men ser ut som att jag får ta mig i kragen och läsa igenom några fler projekt trådar.
men ser ut som att jag får ta mig i kragen och läsa igenom några fler projekt trådar.
Ända gången det har gått för fort på vägen, är när du känner doften från diket.
Re: guid m50 turbo konventering
Kolla igenom cerveza s trååd på projketforumet.
Daniel Carlsson
Bmw 750iA -07, Bmw 323iM m50b28 turbo
Bmw 750iA -07, Bmw 323iM m50b28 turbo