Tackar. Ska iväg i kväll och börja på insuget. Så man får hoppas det börjar bra. Svårt att bygga något som stämmer enligt motorkaraktären pga Plats brist. Hur går det själv då Martin fått hem bilen än?
andré wrote:Tackar. Ska iväg i kväll och börja på insuget. Så man får hoppas det börjar bra. Svårt att bygga något som stämmer enligt motorkaraktären pga Plats brist. Hur går det själv då Martin fått hem bilen än?
På grund av lite sjukdom och annat jox så har vi nu planerat in söndag förmiddag för leverans av min bil till burbyggarn i vallåkra! Sen nästa vecka lämnar jag mina 8" breda bakfälgar till fälgfixarna i HBG, när jag hämtar dom så är dom 10,5" breda för att passa till minst 265mm däck!
Lycka till med Insugsbygget, kan lova dig att det är en del pyssel särskilt om det är ditt första!
Ja nu har jag punktat ihopa runnersen med bakplattan och fram plattan. Och helsvetsat en del. Så ikväll blir det hel svetsa resten av det. Sen är det dags att börja bygga luft kammaren.
andré wrote:Tackar. Ska iväg i kväll och börja på insuget. Så man får hoppas det börjar bra. Svårt att bygga något som stämmer enligt motorkaraktären pga Plats brist. Hur går det själv då Martin fått hem bilen än?
På grund av lite sjukdom och annat jox så har vi nu planerat in söndag förmiddag för leverans av min bil till burbyggarn i vallåkra! Sen nästa vecka lämnar jag mina 8" breda bakfälgar till fälgfixarna i HBG, när jag hämtar dom så är dom 10,5" breda för att passa till minst 265mm däck!
Lycka till med Insugsbygget, kan lova dig att det är en del pyssel särskilt om det är ditt första!
OT, men lycka till med 265. Jag hade knölat in hjulhusen och våldsrullat ut skärmkanterna på touringen. På 9" fälg hade jag 245:or, och det tog i både inåt och utåt när bilen är låg. 10,5" är alldeles för brett, speciellt som du inte har M3 skärmar.
är ju fö tusan precis att mina 225:or får plats bak på min kärra, kanske att 235 hade gått, men ytterst tveksamt.. Helt org. har ju jag mina hjulhus då iof! Tror fälgarna är 7½tum breda.