Är Action Meet på väg mot graven?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Är Action Meet på väg mot graven?
Efter att ha besökt helgens Action Meet både som förare och åskådare är jag lite fundersam.
Kan inte minnas att det någonsin har varit så lite bilar vare sig på utställningen som på strippen som det var i år.
Hur kommer det sig att det är så få som kör?
Denna helg var ju körning både fre och lör med mycket bra väderprognoser.
Krockade det med annat som jag missat, eller är det generationsskifte så många har slutat eller inte har en färdig bil att köra med?
För dom som kör är det ju kanon med få deltagare = fler repor.
Men desto färre som anmäler sig/kör desto mindre antar jag att chansen för att banan ska få en preparering med klister och gummi blir.
Vad tyckte ni om Action Meet 2013?
Vad tror ni om framtiden?
Mats Appelgren och Micke Johansson ska ha en STOR eloge för snackandet, det förstärker strippkörningen massor!
(Det blev en jäkla massa text..)
Sedan verkar ju intresset från arrangören ganska svalt när man har frågor ang eventet.
Jag anmälde min bil genom formuläret på Bilsports hemsida och kryssar i dom rutor som stämmer in på min bil, men senast förra året fanns en ruta som gällde om man åkte på rena slicks typ M/T ET Drag den fanns inte i år så hur jag än gjorde så hamnar min bil i klass 4 dvs när den bör hamna i klass 8 pga att jag ska åka på Et Drag däcken.
Sitter och försöker hitta nåt i reglerna dom länkar till ifall det blivit någon ändring sedan förra året, och märker efter en stund att dom länkar till olika reglementen beroende på vart man är på sidan. Både till Edps regler och till PP regler, dessa liknar varandra men ändå olika tex när det kommer till däcken.
Varför gör dom så?
Det är ju bara förvillande.
(I bes gick dom efter Edps reglerna.)
Slänger iväg ett mail till Bilsport mailen och frågar varför rutan ang slicks inte finns längre och om dom vill ändra mitt start nr från klass 4 till klass 8 samt att det kanske är läge att lägga till en ruta i anmälnings formuläret så dom slipper ha ett gäng i fel klass och strula med det vid bes sedan.
Får ett svar att mitt mail är vidarebefordrat till dom som har hand om eventet.
Sedan hör jag inget, så jag skickar samma mail till adressen som gäller för eventet, väntar någon dag - inget svar så jag skickar ett till.
Jag har fortfarande inte fått nåt svar.
Kommer upp på fredagen och blir ifrågasatt vid bes att jag har fel däck för min klass varvid jag försöker förklara det jag skrev ovan utan att bli vrålförbannad.
Stackarn i bes gjorde ju bara sitt jobb.
Hörde fler som va ute för samma sak.
Visserligen så har det ju körts i 13år så intresset kanske har svalnat för en förfallen anläggning.
Kan inte minnas att det någonsin har varit så lite bilar vare sig på utställningen som på strippen som det var i år.
Hur kommer det sig att det är så få som kör?
Denna helg var ju körning både fre och lör med mycket bra väderprognoser.
Krockade det med annat som jag missat, eller är det generationsskifte så många har slutat eller inte har en färdig bil att köra med?
För dom som kör är det ju kanon med få deltagare = fler repor.
Men desto färre som anmäler sig/kör desto mindre antar jag att chansen för att banan ska få en preparering med klister och gummi blir.
Vad tyckte ni om Action Meet 2013?
Vad tror ni om framtiden?
Mats Appelgren och Micke Johansson ska ha en STOR eloge för snackandet, det förstärker strippkörningen massor!
(Det blev en jäkla massa text..)
Sedan verkar ju intresset från arrangören ganska svalt när man har frågor ang eventet.
Jag anmälde min bil genom formuläret på Bilsports hemsida och kryssar i dom rutor som stämmer in på min bil, men senast förra året fanns en ruta som gällde om man åkte på rena slicks typ M/T ET Drag den fanns inte i år så hur jag än gjorde så hamnar min bil i klass 4 dvs när den bör hamna i klass 8 pga att jag ska åka på Et Drag däcken.
Sitter och försöker hitta nåt i reglerna dom länkar till ifall det blivit någon ändring sedan förra året, och märker efter en stund att dom länkar till olika reglementen beroende på vart man är på sidan. Både till Edps regler och till PP regler, dessa liknar varandra men ändå olika tex när det kommer till däcken.
Varför gör dom så?
Det är ju bara förvillande.
(I bes gick dom efter Edps reglerna.)
Slänger iväg ett mail till Bilsport mailen och frågar varför rutan ang slicks inte finns längre och om dom vill ändra mitt start nr från klass 4 till klass 8 samt att det kanske är läge att lägga till en ruta i anmälnings formuläret så dom slipper ha ett gäng i fel klass och strula med det vid bes sedan.
Får ett svar att mitt mail är vidarebefordrat till dom som har hand om eventet.
Sedan hör jag inget, så jag skickar samma mail till adressen som gäller för eventet, väntar någon dag - inget svar så jag skickar ett till.
Jag har fortfarande inte fått nåt svar.
Kommer upp på fredagen och blir ifrågasatt vid bes att jag har fel däck för min klass varvid jag försöker förklara det jag skrev ovan utan att bli vrålförbannad.
Stackarn i bes gjorde ju bara sitt jobb.
Hörde fler som va ute för samma sak.
Visserligen så har det ju körts i 13år så intresset kanske har svalnat för en förfallen anläggning.
Last edited by J.Eklund on 04 Aug 2013, 07:42, edited 2 times in total.
"Happiness is a Hot VW"
Hot VW's by Brorsson
Du är saknad!
Hot VW's by Brorsson
Du är saknad!
Sv: Är Action Meet på väg utför?
Va det inte kjula samtidigt? Rätta mig gärna om jag har fel
Pågående projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =2&t=80890" onclick="window.open(this.href);return false;
Tim Fredriksson, 0737718714
Tim Fredriksson, 0737718714
Re: Är Action Meet på väg utför?
Men snälla, Bilsports evenemang har ju blödigt i flera år, kan ju knappast komma som en chock för någon?
När en bil är så jävla slö att den får ha regplåtar är den helt ointressant!
Re: Är Action Meet på väg utför?
Haha, nejdå.JimmyA wrote:Men snälla, Bilsports evenemang har ju blödigt i flera år, kan ju knappast komma som en chock för någon?
Men jag upplevde det som en så markant skillnad i uppliningen i år, bara mot förra året.
"Happiness is a Hot VW"
Hot VW's by Brorsson
Du är saknad!
Hot VW's by Brorsson
Du är saknad!
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: Är Action Meet på väg mot graven?
Kjula va samtidigt och folk vet att det inte är ok preppat, och det kan det inte var för det finns folk med vanliga däck som förstör preppningen!
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
-
- Posts: 1250
- Joined: 20 Nov 2005, 18:27
- Location: Linköping
Re: Är Action Meet på väg mot graven?
RS körningen drar inte folk, nuförtiden är det "riktig" bankörning alternativt drifting som drar, para det med att preppningen är tveksam på strippendelen så blir det inte mycket kvar, Gatebil och den fullkomliga explosionen med dragracetävlingar senaste åren tar folket.
/Per
a.k.a. Jevlar
a.k.a. Jevlar
Re: Är Action Meet på väg mot graven?
Gatebil Mantorp 2013 var säkert kanon bra körningsmässigt och toppen skoj att kika på dagarna men "festival" prylen var ju de sämsta skit jag varit på, ett rent jävla fylleslag med testofyllda idioter till 80% detta tyckte även personalen som jag snackade med, fanns ju ingen ordning alls.... för några år sen var allt på ett inhägnat område där man fick handla dricka i öltätltet och med vakter som såg till att folk som tittat för djupt i flaskan avlägsnades, i år stod de folk med hela flak öl framför scenen och var allmänt äckliga typ......
Sen är de säkert superskoj eller ja de är superskoj att sladda MEN skulle helst sett att det även funnits lite bantid där man inte får sladda utan försöker åka fort utan vara rädd att nån huxflux bara kastar ut röven på häng mitt på rakan när man skall köra om....
Bara mina drya åsikter.....
Sen är de säkert superskoj eller ja de är superskoj att sladda MEN skulle helst sett att det även funnits lite bantid där man inte får sladda utan försöker åka fort utan vara rädd att nån huxflux bara kastar ut röven på häng mitt på rakan när man skall köra om....
Bara mina drya åsikter.....
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
http://www.nukeperformance.com/
Är Action Meet på väg mot graven?
Detta med avtagande intresse för strippkörning har kommit smygande dom senaste åren... "Kidsen" nuförtiden bygger ju nästan endast driftbilar eller gatebilsdräpare.
Är väll lite mode i detta, antar att det vänder åt något annat håll om några år.
Är väll lite mode i detta, antar att det vänder åt något annat håll om några år.
Stefan /Arboga
Nissan 200sx M5 Turbo v2.2 och Z3M Turbo
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223" onclick="window.open(this.href);return false;
595whp sommaren -08
900whp+ sommaren -09
9.12s @ 248kmh -11
8.97s @ 249kmh -12
Nissan 200sx M5 Turbo v2.2 och Z3M Turbo
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223" onclick="window.open(this.href);return false;
595whp sommaren -08
900whp+ sommaren -09
9.12s @ 248kmh -11
8.97s @ 249kmh -12
Är Action Meet på väg mot graven?
Var bara där på fredagen, då vart det väldigt lite bilar, ett 40tal kanske. Trodde det vart 'som vanligt' på lördagen.
Antar det är många faktorer, en är säkert ekonomin bland kidsen, många tar inte ens körkort längre. Sedan konkurrens med massa köra på tvären grenar.
Antar det är många faktorer, en är säkert ekonomin bland kidsen, många tar inte ens körkort längre. Sedan konkurrens med massa köra på tvären grenar.
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
Är Action Meet på väg mot graven?
Det känns som att det som har dragit folk till action meet genom åren har varit den grymma banpreppningen, även om den knappast varit bilsports förtjänst.
-
- Posts: 1250
- Joined: 20 Nov 2005, 18:27
- Location: Linköping
Re: Är Action Meet på väg mot graven?
Åk ut emot slutet på passen så är det snudd på fria varv, likadant på söndag eftermiddag, nästan så man undrar om de stängt o åkt hem utan att tala om det när man är ute o åker, jag åkte massor med min finbil o enda incidenten var när en annan bil fick för sig att byta från ytterspår till innerspår när jag kom som en raket på innern.Ripper wrote: Sen är de säkert superskoj eller ja de är superskoj att sladda MEN skulle helst sett att det även funnits lite bantid där man inte får sladda utan försöker åka fort utan vara rädd att nån huxflux bara kastar ut röven på häng mitt på rakan när man skall köra om....
/Per
a.k.a. Jevlar
a.k.a. Jevlar
Re: Är Action Meet på väg mot graven?
väldigt sant! jag personligen ( 18 år och hela paketet) skulle om jag la massa pengar på en bil byggaAsLoT wrote:"Kidsen" nuförtiden bygger ju nästan endast driftbilar eller gatebilsdräpare.
en som går bättre på tvären än vad den gör på strippen.
känns som gatebil har gjort ett stort intryck på min generation då det är ballare med
mängder av däcksrök än en rökar tid på 402 meter
- bmw-slangen
- Posts: 1386
- Joined: 23 Dec 2006, 22:56
- Location: Malmö
- Contact:
Re: Är Action Meet på väg mot graven?
Det är som nämnts tidigare antagligen en typ av mode över olika aktiviteter, dessutom förstärker ju all typ av media en viss trend (avsiktligt eller oavsiktligt). Vissa medier har ingen som helst egen syn på vad som ska exponeras medans andra har ett mer nyanserat och balanserat informationsflöde.
Alla aktiviteter kommer ju att finnas kvar, vi har fortfarande rally, banracing, dragracing, traktorpulling osv kvar. Och drifting och liknande evenemang kommer att läggas till i denna lista. Fast överlevde truckracingen i Sverige? Vill minnas den var "stor" i Sverige på 80/90-talet.
Men stämmer det att det står inskrivet i SBF's regelverk för drifting att godkänd hjälm och heltäckande klädsel är ett krav när man kör och att "stor keps med logga för valfri känd energidryck" är ett krav när man vistas utanför bilen?
Alla aktiviteter kommer ju att finnas kvar, vi har fortfarande rally, banracing, dragracing, traktorpulling osv kvar. Och drifting och liknande evenemang kommer att läggas till i denna lista. Fast överlevde truckracingen i Sverige? Vill minnas den var "stor" i Sverige på 80/90-talet.
Men stämmer det att det står inskrivet i SBF's regelverk för drifting att godkänd hjälm och heltäckande klädsel är ett krav när man kör och att "stor keps med logga för valfri känd energidryck" är ett krav när man vistas utanför bilen?
E30 323i -85 : 100% track day car