Lackeringsfråga - rostlagning

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
_2499

Lackeringsfråga - rostlagning

Post by _2499 »

Ska lacka till mina skärmkanter och undrar nu hur jag ska gøra med maskeringen. Ska jag strunta i den før att få en mjuk øvergång, eller maskera och få en hård kant som jag sedan slipar ner med fint santpapper?

Har køpt færg och klarlack på burk hos bmw, men jag måste ju grunda med något också. Går det bra med biltemas grundprimer?
lelleal

Re: Lackeringsfråga - rostlagning

Post by lelleal »

_2499 wrote:Ska lacka till mina skärmkanter och undrar nu hur jag ska gøra med maskeringen. Ska jag strunta i den før att få en mjuk øvergång, eller maskera och få en hård kant som jag sedan slipar ner med fint santpapper?

Har køpt færg och klarlack på burk hos bmw, men jag måste ju grunda med något också. Går det bra med biltemas grundprimer?
ska du bättrings lacka så ska du dimma ut de utan maskera . sen slipar du med fint våt sandpapper sedena rubbing och polering . maskerar du får du en kant som aldrig blir bra visst kan du maskera så du inte får över hela bilen och skärmen men inte maskera in den delen du ska lacka bara . :D
Alexander Lennartsson
urq 20 vv
Post Reply