Distansa ut urtrampningslager

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
Nordaan
Posts: 27
Joined: 09 May 2013, 18:52

Distansa ut urtrampningslager

Post by Nordaan »

Tja jag har en lite fundering över det här med att distansa urtrampningslagret närmre tryckplattan.
anledning till att jag måste det är att jag ska köra med m20 svänghjul och 618 tryckplatta på en m50b25.
Har sökt och läst på en massa forum om detta och vissa förlänger armen på slavcylindern och mothållet, medans vissa bara svetsar två distanser på kopplingsgaffeln för att få urtrampningslagret närmre tryckplattan då det annars blir ett spel där.

Vad rekommenderar ni att göra? eller måste man göra båda sakerna?
Jag tycker det bara borde behövas att distansa ut lagret den biten som behövs ca 10-15mm?
Borde ju bli rätt då?
User avatar
jimmie1990
Posts: 22
Joined: 12 Jul 2011, 15:44
Location: Oxelösund

Re: Distansa ut urtrampningslager

Post by jimmie1990 »

Det räcker med att bara svetsa på 2 distanser på kopplingsgaffeln mot lagret.
Bmw M3 e36 S50B30
721Whp 865 Wnm
9.90, 233km/h, 1.49 60fot

073-1576841
Nordaan
Posts: 27
Joined: 09 May 2013, 18:52

Re: Distansa ut urtrampningslager

Post by Nordaan »

jimmie1990 wrote:Det räcker med att bara svetsa på 2 distanser på kopplingsgaffeln mot lagret.
Okej bra då vet jag exakt hur jag ska göra! :)
hört att 10mm brukar vara bra, men ska kontroll mäta så jag e 100% då det kan skilja sig.
Post Reply