Sen satt jag igång med kylaranslutningen så jag slipper vara orolig att wg-röret ska smälta hål i någon kylarslang.
Så imorgon blir det förhoppningsvis provkörning. Den här kylaren var för tjock för att min sugande fläkt skulle få plats så jag inväntar en tryckande fläkt som jag monterar på intercoolern imorgon av en bekant.
Har justerat ventilspel, efterdragit toppen , kalibrerat diverse givare och strobbat tändningen. Blev lite förundrad då jag trodde att det mesta skulle stämma men det var inte riktigt fallet. Förra året hamnade jag t.ex på tdc after the trigger på 62 grader och nu 58. Kör å andra sidan nu med originalhubb till skillnad från förra året.
En bild på den smutsiga hajen som inväntar provkörning. Måste fara och fixa nya centreringsringar till mina hjul då dom gamla var helt skändade. Har också bestämt mig för att göra mig av med lite bubbliga och repiga dörrar och samtidigt få dit äkta shadowlinelister framöver.
Sen medans jag inspekterade lite allmänt under bilen så blev jag lite besviken på "coatingsprayen" som jag använt då den redan släppt. Vet inte om jag gjort något fel men jag har då blästrat grenröret noga innan jag applicerade färgen.
Turbohajen fick sova ensam i garaget natten till ära så resten av kebabslädarna får frysa i natt.
Det var lite mer jobb än vad jag hade tänkt mig att skifta dörrar mellan mina hajar. Allt bara för att få lite mindre repiga dörrar och äkta shadowlinelister på turbofartyget. Dessutom elhissar på ena bilen så jag har skiftat mekanismen i dörrarna också :doh:
Ena sidan klar sånär på övre dropplisten.
Smyger in en bild från jobbet . Man blir ganska mosig i huvudet på jobbet då man prutar på sömnen som jag gjort på sistone men nu är det semester efter denna vecka i alla fall
I går morse hann jag skruva isär en m52b28 som jag börjat sälja iväg i delar då jag insett att man inte kan spara på allt hur mycket man än vill. Mest bara för att det är enklare att skicka mindre delar med bussgods än att skicka hela motorn
Trodde att jag hade all tid i världen att byta mina dörrar medans jag inväntade nya kylaren och mina krökar men båda företagen var snabba som raketer att skicka prylar så krökarna hade jag redan igår och kylaren idag och dom skickades på måndag
Sen satt jag igång med kylaranslutningen så jag slipper vara orolig att wg-röret ska smälta hål i någon kylarslang.
Så imorgon blir det förhoppningsvis provkörning. Den här kylaren var för tjock för att min sugande fläkt skulle få plats så jag inväntar en tryckande fläkt som jag monterar på intercoolern imorgon av en bekant.
Efter riktigt många barnsjukdomar lösta så var det dags att börja mappa hajen. Tyvärr så verkar den skenladda på varv. Har haft lös wastegaten och kikat så den ej kärvar men den verkar löpa fint, även provtryckt den så jag är rädd att mitt wg system helt enkelt är för litet eller feldraget :angryfire: Den skenladdar ända till boostcut 275 kpa .
Jahapp här står man lika besviken som tidigare. Satt i 0.5 bars fjäder. Ett pull på treans växel så håller den sig till 150 kpa till 4400 rpm och slutar på boostcut 275 kpa just innan varvstopp 6800rpm. Har som sagt inte haft såna här problem tidigare med likadana wastegates men jag gissar att det är dags att börja montera lös grenröret för att mumsa dit ett 60mm rör :/
Mitt gamla wg rör var ju ett tjockväggigt 48mm rör så det var ju bara drygt 41mm invändigt och jag hade ingen 60mm wg på hemmaplan och var ivrig så jag tänkte detta skulle räcka nu med grövre rör hela vägen men så var inte fallet. Det blev bättre men inte bra. Hade en 60mm ventil hemma men fick inte tag i något säte. Drar jag ur femmans växel vill han till att skenladda i alla fall :/ Har läst om någon som kortat styrningen så ventilen öppnat mera men vet inte om det är på dom äldre hks kopiorna så jag ska forska om det går att modifiera till sig lite bättre flöde. Nästa steg blir att köra med ett tomt wastegatehus för att se om den får stabilt ladd någonstans alls...... Om inte så måste jag lös med prylarna en gång till...
Imorgon på frugans lunch (Hon jobbar dubbla skift) ska jag ut och prova om wastegate systemet fungerar. I söndags när jag var och gatmappade lite så tappade jag röret från min vevhusventilation så den höll på att flyga in i bakomvarande bil så jag passade på att göra om lite så kanske jag slipper sådana missöden igen Är ju lite trångt för vevhusventilationen när jag kör originalinsug i år.