Dlarsson112 wrote:Spolar rent cylindrarna? Mitt ser nytt ut trots över 2000mils hårdkörning. Däremot om du kör lågkompat och har taskig förbränning samt ingen koll på bränsleblandningen så ser dom ut som speglar.
Du får gärna utveckla ditt påstående.
6,86:1 i komp får man med den setupen.
tackar för komp siffrorna!
ska försöka utveckla det lite, de är ju så med alkohol bränslen att man behöver ett mindre överskott för att kyla och med metanol tex ett fruktansvärt överskott. de överskott av bränsle förblir oförbrännt och tränger förbi ringar och tar delvis med sig den oljefilm som ligger och smörjer kolvarna, där av "spolas" väggarna av alkohol. och tränger de förbi kolvar så hamnar det i oljan å ja, de är ju inte så jäklans bra;)[/quote]
Jo jag kan det där. Men att man skulle märka av det på en bra kalibrerad e85 kärra är fel. Metanol ska man inte blanda in i samma mening då det spelar i en helt annan liga
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Jo jag kan det där. Men att man skulle märka av det på en bra kalibrerad e85 kärra är fel. Metanol ska man inte blanda in i samma mening då det spelar i en helt annan liga [/quote]
jag talar bara av egna erfarenheter inom e85, kör de i dragracing hojen å att inte få e85 i oljan är omöjligt. annars får vi ett sjukt lågt AF/R. bekanta som kört e85 har fått lager ras pga e85 i oljan tex. nja det är en alkohol så på de viset är dom "flycktiga" men ändå som du säger.
men de är många som kör e85 å de fungerar bra, men jag är inte så kysst av de;) sen visste ja inte att de är oljekylda kolvar på m42b18?
men nu har ja ju iaf fått svar på vilken längd på stakar de går att ha, tacksam för de!:D