Kost och träningstråden -motpol till bakfylletråden

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Rsjerry

Sv: Kost och träningstråden -motpol till bakfylletråden

Post by Rsjerry »

1,6 kg i veckan kallar jag snabb uppgång:smile:

Skickat från min GT-I9105P via Tapatalk 2
Jerry Albertsson
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
Daniel86

Re: Kost och träningstråden -motpol till bakfylletråden

Post by Daniel86 »

Ja man kanske borde ta bort lite fett och lägga till mer protein och kolhydrater mot hur jag åt då :) Va väl inte riktigt 20, men nära tror jag stannde på 98.9.
Daniel Carlsson

Bmw 750iA -07, Bmw 323iM m50b28 turbo
TratteN

Re: Sv: Kost och träningstråden -motpol till bakfylletråden

Post by TratteN »

Rsjerry wrote:1,6 kg i veckan kallar jag snabb uppgång:smile:

Blir väl ändå 0,6kg i veckan ?
1,6 blir det om man delar antal veckor på antal kilo, man delar ju antal kilo på antar veckor så blir det rätt ;)
Rsjerry

Sv: Re: Sv: Kost och träningstråden -motpol till bakfylletrå

Post by Rsjerry »

TratteN wrote:
Rsjerry wrote:1,6 kg i veckan kallar jag snabb uppgång:smile:

Blir väl ändå 0,6kg i veckan ?
1,6 blir det om man delar antal veckor på antal kilo, man delar ju antal kilo på antar veckor så blir det rätt ;)
Ha ha ja där hade jag inte matten med mig:grin:
Konstigt jag gillar att räkna och brukar inte räkna fel men här gick det ju rätt åt skogen:lol:

Jerry Albertsson
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
Daniel86

Post by Daniel86 »

Haha jag antog du räknade rätt, ja 0.6 kanske inte är så mkt :)

Hursom vill jag maximera min träning är mest det jag är ute efter.
Får se över det där med maten lite mer, vet att det är A och O.
Har aldrig räknat kalorier osv när jag ökat i vikt, sådant har jag bara gjort när jag deffat.
Daniel Carlsson

Bmw 750iA -07, Bmw 323iM m50b28 turbo
Bullen!

Post by Bullen! »

Det är viktigt att räkna när man ska öka oxå. För när man är proppmätt så slutar man oftast äta. Men det visar sig alltid att man har 1500kcal till som ska ner den dagen... Burp.
Dajb

Post by Dajb »

Körde en mesig variant av bullens fullblown shrimp n tuna pizza idag och igår
sjukt gott och man står sig bra på den, trots att den var väldigt klen om man jämför med bullens ;)

Liba bröd
1½ matsked hot taco sause
50g ost
85g räkor
150g tonfisk
200g champinjoner i burk

nästa gång får man väl öka till dubbel topping ;)

Image
Bmw e30 M5 Turbo
http://www.garaget.org/?car=213993" onclick="window.open(this.href);return false;
Bullen!

Post by Bullen! »

200g svamp stjäl bara onödigt med plats i magen. kör räkor där istället.

ett tips är att inte dricka innan man ätit upp. iaf om ni ska orka äta/ha aptiten för att bli riktigt stora å starka.

jag åt 3 powerpizzor om dagen för att hålla mig på +100kg@175cm. höll på med "powerpizza only" i många månader, förutom mellanmålen osv. nog ganska få som äter 21 pizzor i veckan och har magrutor =) Men alla kan så jag försöker inte glorifiera just mig. men jag va den enda som ställde upp på mitt projekt så då blev också jag den som stod med resultatet.

...Hade varit sjukt kul att experimentera och gå all in med någon som verkligen lyssnar blint och gör precis enl anvisningar. Men man hade väl åkt dit för vållande till annans död eller så hade det klassats som aktiv dödshjälp.
ramberg

Post by ramberg »

Bullen! wrote:...Hade varit sjukt kul att experimentera och gå all in med någon som verkligen lyssnar blint och gör precis enl anvisningar. Men man hade väl åkt dit för vållande till annans död eller så hade det klassats som aktiv dödshjälp.
Haha!
Hade vi bott på närmare håll så hade jag iaf kunnat agera försökskanin i den mån man orkat med, har man nån som pushar på så kan man nog komma nån vart.
Skulle jag försöka själv så håller det typ en månad sen har man tröttnat :P
Bullen!

Post by Bullen! »

ramberg wrote:i den mån man orkat med.

Det är alltid där allt brister :)

Hade jag fått en hundring för var gång en brud sagt -"men snälla hjälp mig med maten, jag lovar att göra exakt som du säger" och sen hoppat av eller aldrig ens börjat så kunde jag nog köpt mig en Ipad iaf.
Dajb

Post by Dajb »

Bullen! wrote:200g svamp stjäl bara onödigt med plats i magen. kör räkor där istället.
Ok, tack för tipset, blir en större variant inom kort utan svamp :)

har du några siffror på hur mycket du har på dina i G? bara intressant att se macrot på det kontra min

förövrigt, varför slutade du att twittra? första och ända gången jag glott på någons twitter...

mvh
Bmw e30 M5 Turbo
http://www.garaget.org/?car=213993" onclick="window.open(this.href);return false;
Bullen!

Post by Bullen! »

150g tonfisk. 200g räkor, 100g skinka och 100g ost va en klassiker.

Över 120g protein.

Här kommer en liten guide på powerpizza som jag postade på fejjan, dock med svenssonvänliga mängder:

På begäran! Steg för steg till din egen Powerpizza®.

Image
Köp liba/laziz bröd. Finns oftast på netto, lidl mm. Men jag har även hittat det på ICA Maxi ibland. Kostar 7,50kr för 4 bröd.

Image
Starta ugnen MED plåten i, 225grader. Eftersom brödet är färdiggräddat så kommer det förkolna innan osten smält annars. Man bygger upp pizzan som på pizzerian med tomat och ost i botten. Många tar osten överst när de gör pizza hemma för att den ska smälta. Men om plåten e varm så ska den va i botten. Tomatsåsen bidrar oxå till att den färdiga bottnen inte blir som knäckebröd väl inne i värmen.

Image
Till tomatsåsen så använder jag passerade tomater. Jag kryddar med svartpeppar, vitpeppar, oregano och vitlökspulver. Enkelt å smakar som när Libaneserna gör det själva.

Image

Image
Smeta ut tomatsåsen. Spara lite kant på brödet om du vill ha den frasigare.

Image
På med riven ost, jag tog lite feta oxå för lite sting då det är vanlig hushållsost jag hade hemma.

Image
På med skinka och räkor (eller vad som önskas). Krama ur räkorna ordentligt. Nä, inte så. ORDENTLIGT! Som om du vill döda dom igen. Annars kommer de svettas ut en massa vätska så det blir en sjö på pizzan.
Jag brukar i vanliga fall ha en kocknäve ost, 100g skinka, 150g tonfisk och 200g räkor. D.v.s över 100g protein med god marginal. Men i detta exempel så va det lite moderata mängder. Jag hade helt enkelt inte mer hemma just nu. Har jag leftovers som kycklingfilé eller nötfärs så är det en riktig vinnare det oxå. Till köttfärspizzan brukar jag ha räkor å skinka, sen toppa med het tacosås och råa lökringar.

Ta nu ut den varma plåten och lägg pizzan på den, skicka in det i ugnen.

Gå inte en meter för nu går det undan. Stå som en ungkarl utanför en högstadieskola och glo in i ugnen utan att blinka och ha koll på bottnen. Det räcker att fyllningen är varm då botten redan är klar och inte ska gräddas utan bara värmas. När osten smält är det klart att käka. Det tar bara några minuter då plåten är 225grader den oxå.

Image
Image
Ut med den, fram med tallriken, strila lite "Rydbergs - Vit kebabsås" och sätt dig framför TV'n och njut. Samtidigt har du boostat på bra med protein så det är bara att luta sig tillbaka och känna hur du växer ;-)

En pizza behöver inte vara dålig mat som ni ser. Pizzerian har dock lite skev fördelning på råvarorna och i vissa fall inte den bästa råvaran heller. De kan ju inte slänga på 100g mager skinka, 150g tonfiskfilé och 200g räkor för då hade förtjänsten på pizzan varit väldigt liten. De får istället ha mestadels botten och minst av fyllningen.

Min powerpizza kostar kring 30kr beroende på kursen man handlat grejorna för. Räkor är ju dyrt. Tonfisk kostar en fjärdedel så man kan ju öka det och minska räkorna lite om man vill ner nån femma till utan att minska proteinet. Det är fritt att laborera.

Jag vill tacka Viking Pizzeria i Tollarp för full spons på pizzasalladen.
adde87

Post by adde87 »

De där måste man pröva nån dag:) ser ju as gott ut o massa protein:) o de är gott
Dajb

Post by Dajb »

Grymt!

får nog bli en sådan redan imorgon, liba bröden är verkligen grymt bra, och med sjyssta råvaror så kan det inte bli annat än bra
ska testa din tomatsås också :)

tack för bra bildning! :)
Bmw e30 M5 Turbo
Bullen!

Post by Bullen! »

Tomatsåsen blir perfa. Man kan slå i en halv tesked sambal oelek om man vill stinga till den ytterligare. Men det passar bäst om man har köttfärs på pizzan. Men då brukar jag iofs haft sambal oelek redan i färsen.
Dajb

Post by Dajb »

trevligt, ska iväg och handla allt nu och slänga ihop två ordentliga :P

jag odlar egna habaneros och chili, så stinget har jag från mitt egenmalda pulver, men de kanske hade bidragit till ytterligare mer god smak med sambal på tomatsåsen, den tycker jag nästan är den som "make or break" en pizza, är inte tomatsåsen god, då är den goda fyllningen förgäves
Bmw e30 M5 Turbo
uranium

Post by uranium »

Den där pizzan såg ju kung ut! Får nog bli en sån idag efter träningen :)
Niklas Holm
073-6776503
Mitsubishi Evo3 450whp Gatbil
Post Reply