Har designat en egen fälg. Är den ful?

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
tsdi

Post by tsdi »

Tjenare!

Har för första gången låtit tillverka en egen fälg till min fälgfirma.
Idag arbetar jag med grossister och leverantörer som levererar modeller som redan finns ute på marknaden. Detta gör att man hela tiden måste hålla koll på varandra och vara med och matcha priser etc. Jag börjar dock bli mera och mera sugen på att skapa mig ett unikt utbud av modeller som tillverkas efter beställning av mig själv då. Jag har idag fått till agenturen med ett riktigt schyst märke som sålt riktigt bra hela våren och nu in på början av sommaren. Dessa modeller är jag ensam om i Sverige men firman som jag samarbetar med är ifrån UK så modellerna finns ute på marknaden i främst Storbritannien.

Jag tog hem en provorder med 40st fälgar som jag själv inte tyckte var en direkt kopia av något man sett tidigare. (dvs inte en ren kopia på en BBS eller Vossen fälg etc)
Dessa har jag "själv designat" men börjar nu tveka lite på om dom är fula? Trodde denna limiterade utgåva av väldigt få fälgar som hittade hit skulle vara slut innan dom ens hamnade i Sverige. Men hittills har jag inte ens haft 1 endast samtal eller mail på dom?

Självklart är priset avgörande och jag har satt en ganska låg nivå i mina ögon sett till vilken finish det är på produkten samt att den endast kommer i en limiterad utgåva.

8,5 x 20 - ET38
10 x 20 - ET45 (passar bra på E90, F30 samt F10)

Image
Image
Pitabroed

Post by Pitabroed »

Dom såg ju rätt bra ut, vad äre för pris på dom? Finns dom i 19?
Peter Königsson
Mobil: 073-845 96 31
e30Tompa

Re: Har designat en egen fälg. Är den ful?

Post by e30Tompa »

Design mässigt ser jag inte något problem med att inte kunna ha dessa på sin egna bil.

Dock är väl det som det mesta handlar om är jag rädd, priset...

Men det har du ju inte nämnt så kan ju inte säga något om det.
E30 325 Eftermonterat M-tech II
E30 M3
E39 525 touring

http://www.garaget.org/E30Tompa" onclick="window.open(this.href);return false;
TIMGTR

Sv: Har designat en egen fälg. Är den ful?

Post by TIMGTR »

Inte riktigt min smak om jag ska vara ärlig, dock känns det som att det är svårsålt i 20". Men smaken är ju som baken så annars ser jag inga problem i att sälja dessa. Kan ju vara priset isåfall.
Pågående projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =2&t=80890" onclick="window.open(this.href);return false;

Tim Fredriksson, 0737718714
bumper

Post by bumper »

Hej.

Helt ok fälgar.

Dock så måste du tänka på att bygga upp varumärket först. Skapa ett eget namn (varumärkesskydda), regga domän (.com) och gör en snygg flashsida med bilder etc.

När detta är på plats så kommer det att bli lättare. Många, speciellt jag, är allergiska mot att sätta ett par kinafälgar / no name fälgar på bilen t ex.
mg

Post by mg »

Ser dingt ut med splitbultar på en sådan typ av fälg
Det är vell en fakesplit med eller?
Michael Grönberg
Helsingborg
0704880404
M3 3,2 coupé
HellMek

Post by HellMek »

Ser bra ut på rätt bil. Inte min smak, men jag tror definitivt inte den är osäljbar!
Tobbe Hellman - Ängelholm.
BMW 318is (M42) Turbo: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =2&t=71706" onclick="window.open(this.href);return false;
Bolero

Post by Bolero »

Kan tycka att ha bultarna så långt in så man inte kan tvätta av dom är idioti. :)
Fartverket.se Sveriges snabbaste myndighet. In och regga dig idag!
Performance Center Syd
RPMotor
Post Reply