BMW E 30 325 projekt bil

Sälj dina trimdelar

Moderators: Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Snekast

Post Reply
Lars p

BMW E 30 325 projekt bil

Post by Lars p »

Då var de dags att sälja projektbilen då tiden inte längre räcker till. De är en E30 kaross lackad RS-blå -08 då gick jag igenom hela karossen och lagade rosten. Fram till sitter så kallad IS läpp på frontspoilern och ögonlock till ljusen, det finns vita blinkers fram och på skärmarna. Där sitter en diskret vinge på bagageluckan även den IS modell. Där finns en täckt taklucka på bilen som är tätt. Sen är motorrummet nylackat, framvagnen nylackad och en del nya busningar ny stötdämpare och nya hjullager. Jag har även köpt PPFs Brembo bromskit till fram hjulen som passar bult on med alla fästen och slangar, de kräver dock 17” fälgar så de har jag också inhandlat med nya däck på. Till motorn finns de färdigt grenrör med en ny k27 turbo,(Autotech) Tial wg ner i downpipen. Färdiga t-rör i rostfritt från turbon till insuget och en intercoler som passar upp, framför original motor kylare. Över intercolern har jag satt en oljekylare för motoroljan samt flyttat upp oljefiltret till vänstra sidan bredvid kylaren. Alla slangar är klara till detta, plus att de sitter ett T på den ena slangen som ger olja till turbon. Själva motorn finns de en del till 2 växellådor, 2 block, 2 toppar var av den ena är svetsad. Det finns 2 uppsättningar vipor till toppen och minst 2 uppsättningar kolvar och stakar även en grövre modell. Mycket kring grejer som följer med, bland annat en packnings sats, nya kolvringar och ny cooperring packning från ppf, ny oljepump och vattenpump. Det finns också en motivlackad ventilkåpa till. Servopump och generator stag och en andra massa smågrejer är lackade svarta som motorrummet. Allt detta finns i lådor redo att skruvas ihop. Har kvitton på kanske 30 000 i nya grejer och minst lika mycket till som inte finns på kvitto. Priset diskuterar vi på plats men de ska vara rimligt annars får den stå. Det finns säkert en massa jag glömmer att skriva men kolla i denna sida så finns de en del om bygget:
viewtopic.php?f=2&t=31700&hilit=v%C3%A5rt+garage
övriga frågor svarar jag gärna på: 0766338370
Mer bilder kan jag mejla om de är av intresse.
Lars P
Lars p

Re: BMW E 30 325 projekt bil

Post by Lars p »

Post Reply