Precision SC62

Här diskuterar vi våra produkter.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Aleex
Posts: 1162
Joined: 21 Nov 2005, 17:08
Location: Stockholm

Re: Precision SC62

Post by Aleex »

Bmwandreas wrote:856 whp med en 6766 på en B23 16 ventilers med standard kolvar =)


Nice, då har man lite riktlinjer :)
brains
Posts: 71
Joined: 25 Oct 2009, 12:57

Re: Precision SC62

Post by brains »

Kan denna dyno stämma?
Image
En 6266BB på en 2.6L motor. Det är ju en jävla vridkruva! Redan från 3800rpm hela vägen bort till 7800rpm.
Nisse Skyline R33
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Re: Precision SC62

Post by Bmwandreas »

Ja det ser inget konstigt ut med en BB.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
brains
Posts: 71
Joined: 25 Oct 2009, 12:57

Re: Precision SC62

Post by brains »

Tack för idag! Det går tydligen att kräma ur en del effekt ur dessa snurror :D
Nisse Skyline R33
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Re: Precision SC62

Post by Bmwandreas »

Jodu:) 765 whp ur en 6266 på en RB26:)
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
User avatar
keda
Posts: 284
Joined: 26 Sep 2009, 22:35
Location: Sävsjö

Re: Precision SC62

Post by keda »

Gatvänlig mappning med säkra marginaler på min Audi S6:

741hk och 805nm i motorn med barnstolarna i ;-)

SC6262, MaxxECU, alledels för vassa Jonus Racing-kammar som inte gillade så låga varvtal (7100rpm) ..... men bilen går bra nu och nu börjar vi samla grejer till vinterns projekt ;-)
Det ska bli en SC64 och större tryckrör/spjäll, större spridare samt genomgång av toppen så jag VET att man kan varva upp till 8300rpm iaf ;-)

Ha en bra sommar!
MVH Keda
325 cab -94
320 i 2,7 turbo -88 såld
323 ia -85 skrot
325 cab -87 såld

full gas spar tid ;-)
User avatar
Sandén
Posts: 1177
Joined: 13 Feb 2008, 22:09

Re: Precision SC62

Post by Sandén »

Vad är det för vband in i avgashuset 6262? Dim? Kan man köpa bara flänsen till grenröret?
http://www.garaget.org/sanden" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Re: Precision SC62

Post by M3JONAS »

Imponerande liten snurra det där! 749 på hjulen med en 6262:a med lilla avgashuset tycker jag bannemig e bra på en liten 4:a.
Kim2770
Posts: 7
Joined: 13 Jan 2013, 16:36

Re: Precision SC62

Post by Kim2770 »

Vad anser ni för maxx laddtryck på en glidlagret 6262:a ?!

Står ju i beskrivningen att för höga laddtryck rekommenderar ni kullagret!
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Re: Precision SC62

Post by Bmwandreas »

Beror på mottrycket. Men det är många som kör 2.5 bar iaf. Vad är det för motor?
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Kim2770
Posts: 7
Joined: 13 Jan 2013, 16:36

Re: Precision SC62

Post by Kim2770 »

4 cylindrig 2.2 16V kommer varva 9.000!

fint! så længe att ni inte menar att 1,5 bar eller nåt sånt kräver kullagret! :D
User avatar
erikjakan
Posts: 2510
Joined: 23 Apr 2006, 21:54
Location: Stockholm

Re: Precision SC62

Post by erikjakan »

Över 3 bar brukar man väl rekommendera kullagrat?
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm

11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm

10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Moker
Posts: 901
Joined: 22 Nov 2005, 16:29
Location: Stockholm

Re: Precision SC62

Post by Moker »

Det funkar fint med glidlagrat på höga laddtryck också...

Däremot så krävs de bra turbo för att kunna ha bra verkningsgrad vid höga laddtryck :)
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Re: Precision SC62

Post by Bmwandreas »

Man ska hålla koll på mottrycket för annars får axiallagret för mycket belastning.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
User avatar
Silverboy
Posts: 1568
Joined: 01 Mar 2008, 22:20
Location: Moss / Norge

Re: Precision SC62

Post by Silverboy »

Bmwandreas wrote:Man ska hålla koll på mottrycket för annars får axiallagret för mycket belastning.

Vad er tumreglen vid mottryck og glidlagrat? 1:1? 1:1.x? 1:0.x?
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Re: Precision SC62

Post by Bmwandreas »

Mer än 1:1.3 skulle inte jag gå.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
User avatar
Rayman
Posts: 30
Joined: 27 Feb 2009, 12:15
Location: Norge

Re: Precision SC62

Post by Rayman »

Precision SC6262BB M50B28 T3 82eksoshus, 794whp 844wnm 1.75bar, rekord på SC6262?



Image
E30 2.8 turbo
E36 M3
Post Reply