r.ivars - SMOKEMACHINES
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP - GRISEN
Nice film, Ivars
I live my life a quarter mile at a time
Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP - GRISEN
gå hellre in på www.camskill.co.uk och beställ r888 eller kumho v70a
Bmw e30 M5 Turbo
http://www.garaget.org/?car=213993" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/?car=213993" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posts: 850
- Joined: 24 Sep 2006, 12:44
Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP - GRISEN
1:58 ...200++km/h???
fan va du kör pojkjävel!!!
verkar gå riktigt gott!
fan va du kör pojkjävel!!!
verkar gå riktigt gott!
Mvh PJ
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP - GRISEN
r.ivars wrote:_anders wrote:På tide med inboard film?
skulle köra lite igår men det är nåt resonansljud när motorn går ner på tomgång precis, som skulle kunna vara någon form av oljud ifrån kamdrivningen. Typ spännskenan eller så.
Kan även va nån plåt eller nåt annat som låter lite, låter inte direkt som kedjerassel, har inte direkt hört såna här ljud förut när man åkt med 50cm avgaspipa
Tänkte undersöka detta lite innan jag åker ut och felsöker mer. kanske slå i en 3.2 spännare på en gång som alla snackar om.
Får tyvärr bli i nästa vecka jag grottar vidare i grisen
Nån som har nå synpunkter på FEDERAL's r-däck? Ligger ju klart trivsamt i pris så jag tänkte beställa och prova ett par st
http://fastcar.se/index.php?id_category ... r=category
Så låter min också, hade bort ventilkåpa, kamdrev mm (inte frontkåpa dock) i somras men kunde inte se nåt fel alls och allt är nytt så jag satte ihop det igen Kört minst 500mil och det har inte blivit värre iaf Men uppdatera gärna om du river och hittar nåt knas!
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP - GRISEN
Nya Federal däcket skall ju vara bättre grepp och bättre hållbarhet än toyo 888 och de är ju ändå ett "okey" däck!erikjakan wrote:http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=70098&postdays=0&postorder=asc&start=42
Tyvärr inga riktiga r-däck.
En kompromiss som nog funkar bra på gata men inte på bana i torrt (vilket man oftast kör i).
Kika på michelin pilot sport cup om du skall ha till bana. Dyrare men på en annan planet!
Mvh
Edit: finns på däckonline för bra pengar till 18"
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
http://www.nukeperformance.com/
Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP - GRISEN
Läs tråden på rejsa, inte lika bra som r-däck. Bara i väta.
Köp riktiga Michelindäck nu!
Köp riktiga Michelindäck nu!
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP - GRISEN
erikjakan wrote:Läs tråden på rejsa, inte lika bra som r-däck. Bara i väta.
Köp riktiga Michelindäck nu!
Du tänker på RSR! Finns ett nytt FZ201
Ja hade jag haft mer stålar än nödvändigt skulle jag alla dagar i veckan välja Pilot sport cup men jag kommer testa nya FZ201 i sommar, skall lämna en värdering sen!
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
http://www.nukeperformance.com/
Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP - GRISEN
Ripper wrote:erikjakan wrote:Läs tråden på rejsa, inte lika bra som r-däck. Bara i väta.
Köp riktiga Michelindäck nu!
Du tänker på RSR! Finns ett nytt FZ201
Ja hade jag haft mer stålar än nödvändigt skulle jag alla dagar i veckan välja Pilot sport cup men jag kommer testa nya FZ201 i sommar, skall lämna en värdering sen!
Dem han länkade var ju 595 eller?
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP - GRISEN
erikjakan wrote:Ripper wrote:erikjakan wrote:Läs tråden på rejsa, inte lika bra som r-däck. Bara i väta.
Köp riktiga Michelindäck nu!
Du tänker på RSR! Finns ett nytt FZ201
Ja hade jag haft mer stålar än nödvändigt skulle jag alla dagar i veckan välja Pilot sport cup men jag kommer testa nya FZ201 i sommar, skall lämna en värdering sen!
Dem han länkade var ju 595 eller?
My bad, så kan de varit =) Men då kan han pröva FZan istället =)
Sorry för kladdet
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
http://www.nukeperformance.com/
Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP - GRISEN
r.ivars wrote:_anders wrote:På tide med inboard film?
skulle köra lite igår men det är nåt resonansljud när motorn går ner på tomgång precis, som skulle kunna vara någon form av oljud ifrån kamdrivningen. Typ spännskenan eller så.
Kan även va nån plåt eller nåt annat som låter lite, låter inte direkt som kedjerassel, har inte direkt hört såna här ljud förut när man åkt med 50cm avgaspipa
Tänkte undersöka detta lite innan jag åker ut och felsöker mer. kanske slå i en 3.2 spännare på en gång som alla snackar om.
Får tyvärr bli i nästa vecka jag grottar vidare i grisen
Nån som har nå synpunkter på FEDERAL's r-däck? Ligger ju klart trivsamt i pris så jag tänkte beställa och prova ett par st
http://fastcar.se/index.php?id_category ... r=category
Prata med en av dina sponsorer, Emil på Greenpart
Mvh Henrik - 0704620801
SUVI PERFORMANCE
SUVI PERFORMANCE
Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP - GRISEN
Jag har en kompis som har provat R888 och 595 rs-r på samma bilen, och han er slik rundetidsåkare. Han märke inget vesentlig forskjell på greppet
<JAAS Performance>
E34 M5 2jz-gte 894whp/846wNm @1,8bar
E34 M5 2jz-gte 894whp/846wNm @1,8bar
Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP - GRISEN
jag ska ju åka gata!
På bana undrar jag mest vilka som ryker mest
På bana undrar jag mest vilka som ryker mest
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP - GRISEN
Då duger federal 595 gott!
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP - GRISEN
r.ivars wrote:jag ska ju åka gata!
På bana undrar jag mest vilka som ryker mest
Dom vanliga federal däcken ryker jävligt bra och dom blir inte hala och överhettade av inspirerad körning som sk märkesdäck
Annars köp begagnade race slicks om du ska ha grepp på torrt
Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP - GRISEN
kanske är på tiden med en liten update,
lite bilder på kardaneriet
resultatet vart en sveamodifierad m5 v10 kardan med adapter mot diffen ifrån conrit.se
fick ut grisen ur garaget i ett snöigt västerås i början av februari
installerat ett festligt nuke-soppasystem i skuffen och en baslåda
uppstarten gick smärtfritt och fint, så rar hon låter M50in i M5 karossen
bar av till jobbet för lite fyrhjulsmätning och inställning av hjulvinklar
18" bbs kopior som kommer ifrån www.greenpart.se
skum fyrhjulsmätare jag inte riktigt gillade
ett gäng mil med full bil har avverkats, med lite e18 fräsning
ställt så elektroniska vattenpumpen går på automagiskt likaså motorkylarfläktarna, skönt att slippa bry sig
tätat om en pajjkat oring till oljestickan som lite serviceingrepp
lindat downpipe och knåpat avgas, i 3.5" med apple ljuddämpare som jag skaffade från mekonomen, gillar appledämparna bättre än simons
knåpade det på en lördag förmiddag före lite bus ihop med superretards
anade lite oljud ifrån kamkedjeriet vid en kvällskörning så jag provade muttra i en 3.2 spännare vart lite osäker på om det skulle passa då de såg så olika ut, men bäckis och "moonshine" hade båda testat förut Har inte hört något oljud sen dess, så om det var något så är det borta nu
en uppsättning 285or är allt som gått åt, och hälften in på ett par 255or sen idag visserligen
Jag har dock lite problem nu, eller eventuellt problem... Mestadels huvudbry...
Har fått fylla på lite i expansionskärlet, fann det här hålet som jag tror jag fick till utan att byta slang, hehe lite zigenskt meck!
- ryker inget
- luktar inget
- går som ett jävla spett
- fladdrar aldrig på tempen
- aldrig varit över 80 grader
Men det som gör mig misstänksam är att värmen i kupén är lite skum, vet inte om det är något strul med regleringen dock i kupésystemet.
I kupén,
- Finns värme jämnt
- Blir varmare när jag varvar (ritkigt varmt)
Ute i motorutrymmet så märker jag inget direkt skumt,
- har alltid byggt tryck mer eller mindre även om den aldrig passerar 80
- övre slangen från kylaren (altså lilla avluftningsslangen) ser man alltid små bubblor i altså att det rör sig lite
- 60 graders termostat
- även om hon är på 80 grader så är nedre kylslangen nästan aldrig varm likaså kylaren, jobbar precis som att den inte behöver motorkylarsystemet
misstänker att den trycker lite i kylsystemet men det finns liksom inga tendenser att något är fel på maskin?
Den går som ett jävla helvete och är alltid så stabil på tempen.. 70, 72, 74,76, 74, 72, 75, 70, 72,71,72... Blir inte klok, nu har jag luftat som en grek för att se om det kan ha varit luft, men det känns lite segt med tanke på att jag ska till elmia på lördag nästa helg och tänkte ta risen, ca 70 mil tur/retur + lite bus.
Nån som har några idéer?
Kan den trycka ur sig komp i kylsystemet utan att tempen sticker och utan att motorn känns något som helst tafatt?
Kan något strula med att jag använder M5ans värmesystem?
Lär inte fylla en halvliter vatten var 5:e mil liksom..
THE PIG
lite film: (där den förövrigt råkade smälta en styrning till laddtrycket så överladdsskyddet gick i och då låter hon lite skumt)
https://www.youtube.com/watch?v=zRQAwIr3sV0
http://www.youtube.com/watch?v=BwPOKQRiA0A
https://www.youtube.com/watch?v=1gSeuDkIH6Q
lite bilder på kardaneriet
resultatet vart en sveamodifierad m5 v10 kardan med adapter mot diffen ifrån conrit.se
fick ut grisen ur garaget i ett snöigt västerås i början av februari
installerat ett festligt nuke-soppasystem i skuffen och en baslåda
uppstarten gick smärtfritt och fint, så rar hon låter M50in i M5 karossen
bar av till jobbet för lite fyrhjulsmätning och inställning av hjulvinklar
18" bbs kopior som kommer ifrån www.greenpart.se
skum fyrhjulsmätare jag inte riktigt gillade
ett gäng mil med full bil har avverkats, med lite e18 fräsning
ställt så elektroniska vattenpumpen går på automagiskt likaså motorkylarfläktarna, skönt att slippa bry sig
tätat om en pajjkat oring till oljestickan som lite serviceingrepp
lindat downpipe och knåpat avgas, i 3.5" med apple ljuddämpare som jag skaffade från mekonomen, gillar appledämparna bättre än simons
knåpade det på en lördag förmiddag före lite bus ihop med superretards
anade lite oljud ifrån kamkedjeriet vid en kvällskörning så jag provade muttra i en 3.2 spännare vart lite osäker på om det skulle passa då de såg så olika ut, men bäckis och "moonshine" hade båda testat förut Har inte hört något oljud sen dess, så om det var något så är det borta nu
en uppsättning 285or är allt som gått åt, och hälften in på ett par 255or sen idag visserligen
Jag har dock lite problem nu, eller eventuellt problem... Mestadels huvudbry...
Har fått fylla på lite i expansionskärlet, fann det här hålet som jag tror jag fick till utan att byta slang, hehe lite zigenskt meck!
- ryker inget
- luktar inget
- går som ett jävla spett
- fladdrar aldrig på tempen
- aldrig varit över 80 grader
Men det som gör mig misstänksam är att värmen i kupén är lite skum, vet inte om det är något strul med regleringen dock i kupésystemet.
I kupén,
- Finns värme jämnt
- Blir varmare när jag varvar (ritkigt varmt)
Ute i motorutrymmet så märker jag inget direkt skumt,
- har alltid byggt tryck mer eller mindre även om den aldrig passerar 80
- övre slangen från kylaren (altså lilla avluftningsslangen) ser man alltid små bubblor i altså att det rör sig lite
- 60 graders termostat
- även om hon är på 80 grader så är nedre kylslangen nästan aldrig varm likaså kylaren, jobbar precis som att den inte behöver motorkylarsystemet
misstänker att den trycker lite i kylsystemet men det finns liksom inga tendenser att något är fel på maskin?
Den går som ett jävla helvete och är alltid så stabil på tempen.. 70, 72, 74,76, 74, 72, 75, 70, 72,71,72... Blir inte klok, nu har jag luftat som en grek för att se om det kan ha varit luft, men det känns lite segt med tanke på att jag ska till elmia på lördag nästa helg och tänkte ta risen, ca 70 mil tur/retur + lite bus.
Nån som har några idéer?
Kan den trycka ur sig komp i kylsystemet utan att tempen sticker och utan att motorn känns något som helst tafatt?
Kan något strula med att jag använder M5ans värmesystem?
Lär inte fylla en halvliter vatten var 5:e mil liksom..
THE PIG
lite film: (där den förövrigt råkade smälta en styrning till laddtrycket så överladdsskyddet gick i och då låter hon lite skumt)
https://www.youtube.com/watch?v=zRQAwIr3sV0
http://www.youtube.com/watch?v=BwPOKQRiA0A
https://www.youtube.com/watch?v=1gSeuDkIH6Q
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP - GRISEN
Tufft bra jobbat
http://www.agsinorrkoping.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/pages/AGs-i-Nor ... 0531972387" onclick="window.open(this.href);return false;
M5 Turbo 1099.3 whp
Audi RS2 936 whp
http://www.facebook.com/pages/AGs-i-Nor ... 0531972387" onclick="window.open(this.href);return false;
M5 Turbo 1099.3 whp
Audi RS2 936 whp
Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP - GRISEN
Ser skoj ut!
Angående vattenproblemet så tycker jag du skall mäta co halten vattnet.
Låter som antingen packningen eller en spricka nånstans.
Mvh Joel
Angående vattenproblemet så tycker jag du skall mäta co halten vattnet.
Låter som antingen packningen eller en spricka nånstans.
Mvh Joel