Sant. Måste försöka förstå funktionerna i motorsport funktionen snart. Har funderingar på mitt vems ALS nu med. mycket finlir nu!
ALS då.
Folk säger att man ska köra med tomgångsmotorn som en spjällöppnare när man slår av gasen så att man ändå för en rejäl förhöjdtomgång = ign retard och lite ladd mellan växlinarna.
Men. Bmw tomgångsmotor som jag använder. är en 3 trådig.alltså går den på 2 signaler kablar och en jord.
Har ställt in tomgången på bmwn på 1000rpm nu,och då använder jag mig av 2 spridar utgångar nu för att få det att funka.
Skall jag köra med als så finns det en throttle kicker solenoid funktion där som skall användas när man släpper gas och då skickar den ut en 12v signal och sätter fart på en komponent. men det går ju inte möka ihop utsignalen från als funktionen och en av signalkablarna från tomgångsmotorn. även om jag sätter på dioder osv så känns det som att det inte kommer att funka. då tomgångsmotorn jobbar med pwm och inte en 12v signal..
Så frågan är om jag skall använda mig av en klassisk "kicker ventil" eller vad man ska kalla det. Dom funkar ju med 12V.
Och koppla ihop den med en vajer och utnyttja farthållar vajer positionen?:)