Den va inte som annonsören beskrev!! Tråd för besvikna köpar
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Tänkte att vi kunde lägga tipps på bilar/prylar som man INTE borde åka och kolla på.
Jag börjar väll.
http://www.blocket.se/skaraborg/M3_moto ... ?ca=13&w=1
Enligt säljaren i telefon
Endast bort plockad topp + oljetråg för att kolla skick.
Annars orörd och komplett
På plats efter en lång resa.
Upptäckte en grov repa i ena loppet. INNAN jag upptäckte att ena cylindern saknade stake och kolv. (Oj den låg visst i sommarstugan 20mil bort)
Alla lopp rostiga och repan är jag säker på att man måste borra för att få bort.
Toppen va planad med yxa. Först så hade han inte gjort det själv men sedan kom det fram att han hade gjort det. "bara 0.2mm" Jo tjena
Kammarna va visst hos motorsliparen. 4 mil bort
Delar till vanosen va visst hemma hos käringen (30 mil bort)
Oljetråget hittade han inte.
Kedjan hade slagit sönder bröstkåpan + allt innanför. släpor. Infästningar till kamkedje släpan och gjort en grov repa i oljepumpen.
Om det saknades mer prylar. Drev osv vet jag ej.
Ganska så less åker vi hem tomhänta.
Fler som har åkt i onödan???
Jag börjar väll.
http://www.blocket.se/skaraborg/M3_moto ... ?ca=13&w=1
Enligt säljaren i telefon
Endast bort plockad topp + oljetråg för att kolla skick.
Annars orörd och komplett
På plats efter en lång resa.
Upptäckte en grov repa i ena loppet. INNAN jag upptäckte att ena cylindern saknade stake och kolv. (Oj den låg visst i sommarstugan 20mil bort)
Alla lopp rostiga och repan är jag säker på att man måste borra för att få bort.
Toppen va planad med yxa. Först så hade han inte gjort det själv men sedan kom det fram att han hade gjort det. "bara 0.2mm" Jo tjena
Kammarna va visst hos motorsliparen. 4 mil bort
Delar till vanosen va visst hemma hos käringen (30 mil bort)
Oljetråget hittade han inte.
Kedjan hade slagit sönder bröstkåpan + allt innanför. släpor. Infästningar till kamkedje släpan och gjort en grov repa i oljepumpen.
Om det saknades mer prylar. Drev osv vet jag ej.
Ganska så less åker vi hem tomhänta.
Fler som har åkt i onödan???
Re: Den va inte som annonsören beskrev!! Tråd för besvikna k
surt sa räven när han år rönnbär
Fattar inte ibland hur folk tänker . Har varit med om liknande är inte roligt
Känner man blir förbannad !
Känner man blir förbannad !
Åkte 25 mil enkel resa för att kolla på en bil som var skitfin, _NYBES_ och gick som en klocka. Kom dit och det fattades lister, fronten hängde och såg allmänt sunkig ut, gick inte på alla cylindrar och dessutom hade den inte gått igenom bes.
Måns Alm
mans.alm@live.se
mans.alm@live.se
_2499 wrote:Åkte 25 mil enkel resa för att kolla på en bil som var skitfin, _NYBES_ och gick som en klocka. Kom dit och det fattades lister, fronten hängde och såg allmänt sunkig ut, gick inte på alla cylindrar och dessutom hade den inte gått igenom bes.
En klassiker.. iaf när man kikar på lite äldre bilar i de lägre prisklasserna tyvärr.
Jag åkte 28mil enkel resa en gång för att titta på en 318is som skulle vara renoverad och nylackad. Nylackad var den fast med sprayburk utan maskering så det var färg på varenda ruta och list
Kylet hängde i högtalarkabel och avgassystemet i ståltråd. Mätare och diverse givare ur funktion, ranglig och glapp drivlina! Det sjuka var att den var besiktad 3månader innan så jag vette fan hur dom pundat med den bilen?
Smockan låg inte bort
Kylet hängde i högtalarkabel och avgassystemet i ståltråd. Mätare och diverse givare ur funktion, ranglig och glapp drivlina! Det sjuka var att den var besiktad 3månader innan så jag vette fan hur dom pundat med den bilen?
Smockan låg inte bort
Jerry Albertsson
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
Jag åkte 7 mil för att kolla på en 325a, kändes inte helt rätt redan när jag åkte. Men ville se bilen ändå, hur som helst såldes den som skattad men när jag slog reg nr direkt på plats var den avställd.
Rostfri skulle den vara också, jo tjena.
Mailade blocket och annonsen försvann jävligt fort.
Så mitt tips till alla här som åker ut på dumma annonser, rapportera det till blocket och gör skillnad !
Rostfri skulle den vara också, jo tjena.
Mailade blocket och annonsen försvann jävligt fort.
Så mitt tips till alla här som åker ut på dumma annonser, rapportera det till blocket och gör skillnad !
garaget.org/hardrox.
Mycket vanligt fenomen, kompisen höll på bryta ihop när han leta bil, skitfin enligt annons, han frågar ingående om det finns diverse skador och om kamrem osv, Givetvis fanns det nått litet det är ju en gammal bil fick han höra, jodå lilla skadan som var påtalad fanns där men rosten i skärmar och större skadorna var det inte ett ord om... eller kamremmen som var bytt med kvitto men som inte finns med på kvittot när det granskas...
En annan kompis var sugen på en gammal Mach Z att tuffa runt på, killen är pedant å ville ha en fin som om han skulle ha en, frågar väldigt noga om den verkligen är det och om det finns några krockskador på den. Nä skitfin! 25mil enkel resa till samhället gud glömde, så det första man ser på håll är att det är nå konstigt nere vid trailingarmens infästning i buken, plasten var knölig å plastsvetsad, infästningen var tillbaka bankad nå cm. Skidan var även den uppböjd tydligt från smällen. Stötdämparna i boggin var slut, fotstegen nerknölad på nått ställle. Började försöka pruta men sa sen äh jag vill fan inte ha den hur billig den än blir för det blir för mycket jobb.
M3a e36a som skulle vara fin, skininredningen var full i sprickor, bakvagnen var lattjo, mätarställning kontra skicket, nja skulle inte tro den stämde...
En annan kompis var sugen på en gammal Mach Z att tuffa runt på, killen är pedant å ville ha en fin som om han skulle ha en, frågar väldigt noga om den verkligen är det och om det finns några krockskador på den. Nä skitfin! 25mil enkel resa till samhället gud glömde, så det första man ser på håll är att det är nå konstigt nere vid trailingarmens infästning i buken, plasten var knölig å plastsvetsad, infästningen var tillbaka bankad nå cm. Skidan var även den uppböjd tydligt från smällen. Stötdämparna i boggin var slut, fotstegen nerknölad på nått ställle. Började försöka pruta men sa sen äh jag vill fan inte ha den hur billig den än blir för det blir för mycket jobb.
M3a e36a som skulle vara fin, skininredningen var full i sprickor, bakvagnen var lattjo, mätarställning kontra skicket, nja skulle inte tro den stämde...
Va precis hos fina UCARS å provkörde en bil. Tror både bromsok och framvagn satt löst. Knappt ett halvtkilo i däcktryck fram och misstände ordentligt så automatlådan ville inte växla.
Vände tillbaka med bilen och bad säljaren med trynet fullt med brunkräm och louis viton skor köra den.
"Vadå?"
Kör den en sväng så slipper jag förklara. Säger jag då.
Sen kommer han tillbaka å säger att han inte visste det. Och han kunde kolla på det och ringa på måndag igen.
Seriös firma,dels ringde han 15min innan vi va där och frågade om han kunde ta lunch. Och man bör väl iaf tagit bilen på en vända runt lokalen innan man visar den för kund?. Som förden delen ringde ett dygn innan och bokade en visning. Så tid hade dom på sig.
Vände tillbaka med bilen och bad säljaren med trynet fullt med brunkräm och louis viton skor köra den.
"Vadå?"
Kör den en sväng så slipper jag förklara. Säger jag då.
Sen kommer han tillbaka å säger att han inte visste det. Och han kunde kolla på det och ringa på måndag igen.
Seriös firma,dels ringde han 15min innan vi va där och frågade om han kunde ta lunch. Och man bör väl iaf tagit bilen på en vända runt lokalen innan man visar den för kund?. Som förden delen ringde ett dygn innan och bokade en visning. Så tid hade dom på sig.
Gör som jag. Kräv bensin pengar och pengar till en Donken burgare. Vill dom inte det, hota dom till livet.
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
Jag har tvärsom historia.
Jag annonserade ut en 325 Coupe e36 för 8 år sedan. Jag skrev i annonsen att skicket inte var särskilt bra. En kille ringer och är jättesugen på att köpa. Jag hör på han att han är "bilsjuk". Han ska åka 45 mil för att kolla på min risiga bil. Jag säger att det finns rosthål stort som en knytnäve i bagagen. Bilen har någon gång varit rejält smälld då man kan se en vriden balk i bagagen och fram har vänster skärm riktigt dålig passform, hela bilen är omlackad med en hel del damm i lacken. Tyskimport utan servicebok. Men han är ändå intresserad. När han sen dyker upp så anmärker han just på dessa saker som jag ju redan berättat för honom och säger att han trodde att den var finare....?? Jag hade verkligen förklarat hur kass den var och jag begärde verkligen lite för bilen. Så det kan vara åt det hållet med.....
Jag har nog fasiken en bild på den
Klart den ser kanske finare ut på bild än i verkligheten
Jag annonserade ut en 325 Coupe e36 för 8 år sedan. Jag skrev i annonsen att skicket inte var särskilt bra. En kille ringer och är jättesugen på att köpa. Jag hör på han att han är "bilsjuk". Han ska åka 45 mil för att kolla på min risiga bil. Jag säger att det finns rosthål stort som en knytnäve i bagagen. Bilen har någon gång varit rejält smälld då man kan se en vriden balk i bagagen och fram har vänster skärm riktigt dålig passform, hela bilen är omlackad med en hel del damm i lacken. Tyskimport utan servicebok. Men han är ändå intresserad. När han sen dyker upp så anmärker han just på dessa saker som jag ju redan berättat för honom och säger att han trodde att den var finare....?? Jag hade verkligen förklarat hur kass den var och jag begärde verkligen lite för bilen. Så det kan vara åt det hållet med.....
Jag har nog fasiken en bild på den
Klart den ser kanske finare ut på bild än i verkligheten
Lånar verkstad, verktyg & kunskap från:
Shell i Ed www.shell-ed.com - Framtidens Bensinstation
Lånar webutrymme för bilder till min projekttråd av:
KJ Fastigheter www.kjfastigheter.se
Shell i Ed www.shell-ed.com - Framtidens Bensinstation
Lånar webutrymme för bilder till min projekttråd av:
KJ Fastigheter www.kjfastigheter.se
Hungrig som fan tog jag min e30 och puttra in till stan ville käka något gott nåt med kött. Inom Ica maxi köpte mat, hem dunka in i ugnen var glad som fan käka och var nöjd. Kommer fram sen att det är häst och inte nötkött lite småbesviken men jag var inte hungrig längre iaf....
0730565159
Theis wrote:Hungrig som fan tog jag min e30 och puttra in till stan ville käka något gott nåt med kött. Inom Ica maxi köpte mat, hem dunka in i ugnen var glad som fan käka och var nöjd. Kommer fram sen att det är häst och inte nötkött lite småbesviken men jag var inte hungrig längre iaf....
Lyx mat ju
Robin
Skaraborg. Sweden
Skaraborg. Sweden
Skulle köpa mig en E34 sedan här i soliga exotiska Umeå
Killen bodde 400 meter från mig ... Ville se den i dagsljus.. Det gick dock inte för han hade inte tiiiid innan halv 7 på kvällen.. Nalta ljust ute då i november..
Skulle vara ny koppling och lamelldiff och välservad med massor med nya delar..
Tar min lånade pundaropel och zoomar upp och hela parkeringsplatsen är full med kläppungar.. 50cent kepsar laget runt..
Står på apfula 17" och lacken är lite sådär
Oljan är kolsvart..
Någon har petat in en såndär modern wunderbaum i utblåset som står på full kuling på värmen.. Hmm.. inte kallt ute...
Den nya kopplingen tar högre upp än den gjorde på min touring och den hade gått 10tusen mer på mätaren än vad denna bil hade..
Ville se den och höra den kall.. Men han hade inte tiiid innan mitt i natten.. Kommer dit.. Motorn är varmkörd... Hmmm...
Börjar provkörningen.. Fula fälgarna som påminner om Cerveza.. Exentriska.. Men inte på ett skönt skånskt sätt, utan bara jobbiga.. Som att kröra en trefasdildo i normal landsvägsfart
Som att köra bil i en Axe miragedimma med.. Jävla wunderbaum..
Säljaren skickar med nån reka under provkörningen... Största snubben han känner tydligen..
Det skakar och hugger i ratten, hjulen vibrerar.. Man gungar omkring på vägen och bromsarna pulserar i pedalen.. Ratten är vriden 20 grader åt vänster när man kör "rakt" . Glapp i styrsnäckan så det blir lite sicksackkörning
Motorn går dåligt, bilen hugger och tvekar.
Kör någon KM och inser vilken buske det är.. Den är utannonserad för 17 tusen "nybes" och skattad..
Frågar om den berömda lamelldiffen.. Har du kollat dataplåten? Är den öppnat och kika? Kollat bmwvin? "Öööh allså polaren som bytte kopplingen åt mig satte dit den och han sade att det var en lamelldiff"
Jahaja..
Tack och hej. Hade jag kört länge än 300 meter hade jag blivit sur på riktigt..
Sade åt han att jag inte var intresserad.. Inte till det priset.. Sedan drog jag..
Lämnade 8 fågelholkar på pplatsen..
Fick SMS frågandes vad jag anser den var värd.
Orkade inte svara vad jag kommer ihåg..
Killen bodde 400 meter från mig ... Ville se den i dagsljus.. Det gick dock inte för han hade inte tiiiid innan halv 7 på kvällen.. Nalta ljust ute då i november..
Skulle vara ny koppling och lamelldiff och välservad med massor med nya delar..
Tar min lånade pundaropel och zoomar upp och hela parkeringsplatsen är full med kläppungar.. 50cent kepsar laget runt..
Står på apfula 17" och lacken är lite sådär
Oljan är kolsvart..
Någon har petat in en såndär modern wunderbaum i utblåset som står på full kuling på värmen.. Hmm.. inte kallt ute...
Den nya kopplingen tar högre upp än den gjorde på min touring och den hade gått 10tusen mer på mätaren än vad denna bil hade..
Ville se den och höra den kall.. Men han hade inte tiiid innan mitt i natten.. Kommer dit.. Motorn är varmkörd... Hmmm...
Börjar provkörningen.. Fula fälgarna som påminner om Cerveza.. Exentriska.. Men inte på ett skönt skånskt sätt, utan bara jobbiga.. Som att kröra en trefasdildo i normal landsvägsfart
Som att köra bil i en Axe miragedimma med.. Jävla wunderbaum..
Säljaren skickar med nån reka under provkörningen... Största snubben han känner tydligen..
Det skakar och hugger i ratten, hjulen vibrerar.. Man gungar omkring på vägen och bromsarna pulserar i pedalen.. Ratten är vriden 20 grader åt vänster när man kör "rakt" . Glapp i styrsnäckan så det blir lite sicksackkörning
Motorn går dåligt, bilen hugger och tvekar.
Kör någon KM och inser vilken buske det är.. Den är utannonserad för 17 tusen "nybes" och skattad..
Frågar om den berömda lamelldiffen.. Har du kollat dataplåten? Är den öppnat och kika? Kollat bmwvin? "Öööh allså polaren som bytte kopplingen åt mig satte dit den och han sade att det var en lamelldiff"
Jahaja..
Tack och hej. Hade jag kört länge än 300 meter hade jag blivit sur på riktigt..
Sade åt han att jag inte var intresserad.. Inte till det priset.. Sedan drog jag..
Lämnade 8 fågelholkar på pplatsen..
Fick SMS frågandes vad jag anser den var värd.
Orkade inte svara vad jag kommer ihåg..
- Growl! - http://www.specialsvarv.se" onclick="window.open(this.href);return false; -
- Jonathan Danell
- 0702755150
- Jonathan Danell
- 0702755150
- Ronnie AVR
Kollegan drog tåget till Örebro eller nått sånt för köpa en bil som skulle vara fin men var världens lik. Hade endast enkelbiljett på tåget och han blev ju rätt sne genom säljaren ljugit om diverse saker så de sluta med han som skulle sälja bilen fick offra sin dag till köra runt kollegan till diverse bilfirmor tills han hittat en annan bil och köpa. Undra om de var bra stämning i bilen
En tråg med topic -"berätta om en bil du kikat på som va som säljaren sa och du förväntade dig" hade nog inte fått många inlägg.
Theis berätta om fiestaturbon du o Johan va o kika på, måste ha något att skratta åt:)
Michael Grönberg
Helsingborg
0704880404
M3 3,2 coupé
Helsingborg
0704880404
M3 3,2 coupé