vitfemma i supra

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Magnaten

vitfemma i supra

Post by Magnaten »

Vafan är detta zatzy eller? Skit i vad han vill ha för maskin i supran.
Gnällkukar
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
JonasH88

Re: vitfemma i supra

Post by JonasH88 »

Håller med dig magnaten!

Jag gillar byggen som retar upp folk :) Alla är vi ju sina egna "märkes nördar" på något underligt vis..
Kom direkt att tänka på den röda Bmw Z3an som det stoppades i en Saab spis i för några år sedan och den bakhjulsdirva 9-3 combin som wargia? var med och byggde volvo 5a i när jag läste denna tråd.

Kör på med dina ideèr när du vet vad du vill uppnå med bygget i slutändan!
"Skam den som ger sig"

http://www.garaget.org/?car=231360" onclick="window.open(this.href);return false;

BMW E30
S50B30 PT 6766
845whp/923nm
vectramicke

Re: Sv: vitfemma i supra

Post by vectramicke »

TIMGTR wrote:Om du nu inte hade tänkt åka supra med 300hk volvo femma men hur kul är det? Förstår om du vill göra nått annorlunda men enligt mig blir det väldigt fel med en supra som låter som en 740 t5 ;)

Skickat via Tapatalk!

http://www.youtube.com/watch?v=vMptT2oIir8 vet nog vilket ljud jag väljer :wink:
Holmström Motorsport

Cheva Cavalier /Volvo T5
ET: 6.82 326km/h@402m
ET: 4.39 262 km/h@201m
1.04 60fot
TIMGTR

Sv: vitfemma i supra

Post by TIMGTR »

2jz alla dagar i veckan ;)

Skickat via Samsung S3.
Pågående projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =2&t=80890" onclick="window.open(this.href);return false;

Tim Fredriksson, 0737718714
magnusjonsson

Post by magnusjonsson »

Du fick it ett enda svar på frågan. Alla är så förbannat dryga på de här jävla forumet. Går it läsa en tråd här utan att bli förbannad. Jävligt tråkigt.
Joachim

Post by Joachim »

Han frågade jo om nåt som ingen har gjort förut, och som ingen andra här kommer vilja göra...! Inte så konstig at folk retas, når man vil byta ut en av dom ballaste sex cyl motorerna som finns mot nån trött 5-cyl Svensson-motor.....
Märkesnörd äller ej, jag fattar oavsett inte hur nån får en sån idé... Och det är inte bara för at jag inte tycker om Volvo, jag bara helt änkelt fattar inte varför nån vil byta NERÅT...?
When the flag drops, the bullshit stops!!

E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
Joachim

Post by Joachim »

magnusjonsson wrote:Du fick it ett enda svar på frågan. Alla är så förbannat dryga på de här jävla forumet. Går it läsa en tråd här utan att bli förbannad. Jävligt tråkigt.

Dom flesta härinne är väl här av den anledning at dom i huvudsak gillar överladdade BMW motorer med sex cyl äller mer, och liknande motorer, så om det inte passar så.... En Volvofemma är i mina ögon inte ens i samma värld... :D
When the flag drops, the bullshit stops!!

E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
Bolero

Post by Bolero »

Klart som fan du ska stoppa i en 5a i supran.

Dock att det skulle bli billigare att bygga en stabil 5a än att bygga på original klarar du nog inte.

Men ingeting är omöjligt.

Friskt vågat hälften vunnit! (du förlorar dock i att bygga på en volvo motor om du ska göra mer än chippa men det har många förklarat redan :mrgreen: )

Lycka till med ditt val iaf!

mvh
Fartverket.se Sveriges snabbaste myndighet. In och regga dig idag!
Performance Center Syd
RPMotor
TIMGTR

Sv: Re: vitfemma i supra

Post by TIMGTR »

magnusjonsson wrote:Du fick it ett enda svar på frågan. Alla är så förbannat dryga på de här jävla forumet. Går it läsa en tråd här utan att bli förbannad. Jävligt tråkigt.

Förstår vad du menar men tror att detta var ett känsligt ämne och kan verka idiotiskt i mångas ögon. Dessutom är det ju ingen som gjort denna transplantation så inte lätt att få svar på alla frågor heller tyvärr.

Tycker inte att det är nått fel på svaren då de flesta ändå tillfört nån form av åsikt för att underlätta för tråd skaparen.

Skickat via Samsung S3.
Pågående projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =2&t=80890" onclick="window.open(this.href);return false;

Carlsson

Post by Carlsson »

Många har ju svårt att se hela kostnaden innan dom börjar bygga kolla alla som siktar på 800hk m50b30 med portad topp och andra kammar och race kedjor osv osv många av dom fallen hade det varit billigare att utgå ifrån en s50 med engång och det finns många m50 trimmare på detta forum
Daniel Carlsson 070 46 174 24

Tur att jag inte kör lika illa som jag stavar :P
335IM

M535

BMW 242
St3v3

Post by St3v3 »

Det sämsta är väl den dagen du ska sälja(och den dagen kommer alltid, vad man än tror). Lär inte va lättsåld
V8
TIMGTR

Sv: Re: vitfemma i supra

Post by TIMGTR »

Carlsson wrote:Många har ju svårt att se hela kostnaden innan dom börjar bygga kolla alla som siktar på 800hk m50b30 med portad topp och andra kammar och race kedjor osv osv många av dom fallen hade det varit billigare att utgå ifrån en s50 med engång och det finns många m50 trimmare på detta forum

Helt rätt, sitter själv och försöker beräkna kostnaden för mitt m50 bygge men det springer ju iväg snabbt i pengar. Men anledningen till att jag väljer m50 är att det är lättare med delar och billigare att renovera när det rasar ;)

Skickat via Samsung S3.

Carlsson

Re: Sv: Re: vitfemma i supra

Post by Carlsson »

TIMGTR wrote:
Carlsson wrote:Många har ju svårt att se hela kostnaden innan dom börjar bygga kolla alla som siktar på 800hk m50b30 med portad topp och andra kammar och race kedjor osv osv många av dom fallen hade det varit billigare att utgå ifrån en s50 med engång och det finns många m50 trimmare på detta forum

Helt rätt, sitter själv och försöker beräkna kostnaden för mitt m50 bygge men det springer ju iväg snabbt i pengar. Men anledningen till att jag väljer m50 är att det är lättare med delar och billigare att renovera när det rasar ;)

Skickat via Samsung S3.

Kolvar stakar lager sånt kostar ju typ samma risken att du knullar block och topp är rätt liten
Daniel Carlsson 070 46 174 24

Tur att jag inte kör lika illa som jag stavar :P
335IM

M535

BMW 242
TIMGTR

Sv: Re: Sv: Re: vitfemma i supra

Post by TIMGTR »

Carlsson wrote:
TIMGTR wrote:

Skickat via Samsung S3.

Kolvar stakar lager sånt kostar ju typ samma risken att du knullar block och topp är rätt liten

Men man kan ju chansa lite mer med m50 tex kolvar hade jag tänkt använda m52 kolvar och så är ju en s50 rätt mycket dyrare i inköp men man får nog tillbaks dom pengarna senare i bygget ;)

Skickat via Samsung S3.

Post Reply