Film/ Hemma gjorda isdäck e30 V8
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Film/ Hemma gjorda isdäck e30 V8
Första testet av hemmasnickrade isdäcken. Funkar jäkligt bra. dock så hade vi problem med luft som smet ur slangarna efter punktering av vagnsbultar
ursäktar att det skakar så jäkligt. Kommer mer film till helgen
http://www.garaget.org/video/133190" onclick="window.open(this.href);return false;
ursäktar att det skakar så jäkligt. Kommer mer film till helgen
http://www.garaget.org/video/133190" onclick="window.open(this.href);return false;
Last edited by spetsen on 06 Feb 2013, 09:32, edited 1 time in total.
Andreas Bäcker
073 831 54 74
Dalarna
Orsa
073 831 54 74
Dalarna
Orsa
Re: Film/ Hemma gjorda isdäck e30 V8
Mmmmmmm efter att ha provat bruksbilen på is måste jag ha ngt balllare!!
typ e30 v8 =)
typ e30 v8 =)
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
tätade ni bultarna när ni monterade dem igenom däck? läst någon som använde Lim/fog och körde utan slang. jag körde ihop med en e30 325 med sådana däck. gick knappt riva loss med den. men fort gick det! verkar ju finfint med v8:an! tummen uppspetsen wrote:Första testet av hemmasnickrade isdäcken. Funkar jäkligt bra. dock så hade vi problem med luft som smet ur slangarna efter punktering av vagnsbultar
ursäktar att det skakar så jäkligt. Kommer mer film i helgen!
http://www.garaget.org/video/133169" onclick="window.open(this.href);return false;
e30 V8
E36 328ti
tele:0706620227
E36 328ti
Pimplaren
Jo kan tänka mig att det blir lite slött med bruksbil. du får ta och bygga dig en 286hk/400nm räcker långt i den lilla karossen
R.Ahlgren
första testet så körde jag utan tätning och körde bara slang. Dock så nöp brickorna hål på 3 slangar. tror det beror på att jag körde 2,5bar tryck i däcken.
inför andra testet så har jag lagt en 3mm tjock gummimatta runt som ska skydda slangen från bultarna. kommer även köra 3,5bar istället så dom inte däcken kan vika sig lika lätt
Vad använde du för tätning?
Jo det är jäkla perfekt med v8an. ska provköra lite mer försiktigt i helgen så man kan få åka en stund haha. hoppas dock att dom håller nu
Jo kan tänka mig att det blir lite slött med bruksbil. du får ta och bygga dig en 286hk/400nm räcker långt i den lilla karossen
R.Ahlgren
första testet så körde jag utan tätning och körde bara slang. Dock så nöp brickorna hål på 3 slangar. tror det beror på att jag körde 2,5bar tryck i däcken.
inför andra testet så har jag lagt en 3mm tjock gummimatta runt som ska skydda slangen från bultarna. kommer även köra 3,5bar istället så dom inte däcken kan vika sig lika lätt
Vad använde du för tätning?
Jo det är jäkla perfekt med v8an. ska provköra lite mer försiktigt i helgen så man kan få åka en stund haha. hoppas dock att dom håller nu
Andreas Bäcker
073 831 54 74
Dalarna
Orsa
073 831 54 74
Dalarna
Orsa
De var inte jag som hade däcken. men några körde med typ sätt lim som finns hos bygghandeln starkt och elastiskt. e30 325:an hade en bred 0,8 plåt invändigt som bultarna var dragna igenom så att inte bultarna skulle flexa så i gummit å de va ruskigt bett i den. två vintrar senare påstod de att den va helt slut i karossen sprucken å krokig p.g.a att de inte hade någon bur eller dylikt för att styva upp den. är själv inne på att göra däck på gamla slicks lr r-däck p.g.a att de har hårdare stomme och jag tänker mig då bult med någon form av tätning och utan slang. exprimenterar du så kan jag göra likadana sen
e30 V8
E36 328ti
E36 328ti
Kör med hemmagjorda isdäck på min 540. Tog ett vanligt vinterdäck och sprätte ur dubben och borrade hål där varje dubb suttit.
Kör med vanliga M6 bultar av 8.8 kvalitet. 30mm bricka på insida och utsida och nylockmuttrar.
Doppade varje bult i RTV silikon innan ja drog i dom. Ja kör utan slang och cirka 3 bar i varje däck. Har hållit tätt utan slang utan problem nu
Mycket bra alternativ till riktiga isdäck då ja endast gav 800:- för 800 bult, 800 muttrar och 1600 brickor.
Den summan får ja inte ens ett riktigt isdäck för tror ja. Och skulle mot förmodan en bult gå av så drar man bara i en ny.
Har bilder men kan inte lägga upp dom från mobilen, men kan försöka lägga upp sen när ja kommer hem till datorn.
Kör med vanliga M6 bultar av 8.8 kvalitet. 30mm bricka på insida och utsida och nylockmuttrar.
Doppade varje bult i RTV silikon innan ja drog i dom. Ja kör utan slang och cirka 3 bar i varje däck. Har hållit tätt utan slang utan problem nu
Mycket bra alternativ till riktiga isdäck då ja endast gav 800:- för 800 bult, 800 muttrar och 1600 brickor.
Den summan får ja inte ens ett riktigt isdäck för tror ja. Och skulle mot förmodan en bult gå av så drar man bara i en ny.
Har bilder men kan inte lägga upp dom från mobilen, men kan försöka lägga upp sen när ja kommer hem till datorn.
Volvo 240 GLT- 89 M50B25 "Gottfrid"
BMW M5 -02 "Schwarzenegger"
BMW M5 -02 "Schwarzenegger"
gött då finns de hopp om att köra utan slang då! är de bra bett i dom?Gottfrid wrote:Kör med hemmagjorda isdäck på min 540. Tog ett vanligt vinterdäck och sprätte ur dubben och borrade hål där varje dubb suttit.
e30 V8
E36 328ti
E36 328ti
mina är gjorda med m6 vagnsbultar. dom greppar som satan. riktigt imponerad
Andreas Bäcker
073 831 54 74
Dalarna
Orsa
073 831 54 74
Dalarna
Orsa
mera film!? vill höra v8 vråål.spetsen wrote:mina är gjorda med m6 vagnsbultar. dom greppar som satan. riktigt imponerad
e30 V8
E36 328ti
E36 328ti
hann inte med att filma 3 varv och 3 plogvallar senare så hade jag punktering på 2 däck och så läckte kylaren så blev bogsering hem hahaR.Ahlgren wrote:mera film!? vill höra v8 vråål.spetsen wrote:mina är gjorda med m6 vagnsbultar. dom greppar som satan. riktigt imponerad
Andreas Bäcker
073 831 54 74
Dalarna
Orsa
073 831 54 74
Dalarna
Orsa
- jfrostdahl
har gjort egna idag jag oxo. ska testa imorgon, använde m6x30mm
hoppas du tätade varje bult. mina med slang är bara skit. antingen så nyper någonting sönder slangarna eller så slirar slangen så ventilen går åt skogen provat flera olika sätt med slang.jfrostdahl wrote:har gjort egna idag jag oxo. ska testa imorgon, använde m6x30mm
Andreas Bäcker
073 831 54 74
Dalarna
Orsa
073 831 54 74
Dalarna
Orsa
- jfrostdahl
jag tätade varje bultjävel ska köra utan slang, slängde på däcken igår på fälgar och alla var täta utom 1 däck som läckte på två ställen som jag fixade till.spetsen wrote:hoppas du tätade varje bult. mina med slang är bara skit. antingen så nyper någonting sönder slangarna eller så slirar slangen så ventilen går åt skogen provat flera olika sätt med slang.jfrostdahl wrote:har gjort egna idag jag oxo. ska testa imorgon, använde m6x30mm
ska strax åka iväg och se hur banan ser ut, har kommit snö inatt....
stay tuned
- jfrostdahl
greppade som satan, fan vad kul det var, dock så slet jag sönder bakdäcken till sist håller på att söka riktiga isdäck nujfrostdahl wrote:jag tätade varje bultjävel ska köra utan slang, slängde på däcken igår på fälgar och alla var täta utom 1 däck som läckte på två ställen som jag fixade till.spetsen wrote:hoppas du tätade varje bult. mina med slang är bara skit. antingen så nyper någonting sönder slangarna eller så slirar slangen så ventilen går åt skogen provat flera olika sätt med slang.jfrostdahl wrote:har gjort egna idag jag oxo. ska testa imorgon, använde m6x30mm
ska strax åka iväg och se hur banan ser ut, har kommit snö inatt....
stay tuned
hade du stora brickor på var sida?greppade som satan, fan vad kul det var, dock så slet jag sönder bakdäcken till sist håller på att söka riktiga isdäck nu
e30 V8
E36 328ti
E36 328ti
- jfrostdahl
R.Ahlgren wrote:hade du stora brickor på var sida?greppade som satan, fan vad kul det var, dock så slet jag sönder bakdäcken till sist håller på att söka riktiga isdäck nu
30 eller 35mm lite blandat....
Efter att mina hemmabyggda isdäck blev skit så blev det så att jag köpte mig ett gäng lappi isdäck för en billig slant!
fungerar skit bra fast dom är ganska slitna:D
http://m.youtube.com/watch?v=kZ9AHb1dLOE&feature=plcp" onclick="window.open(this.href);return false;
fungerar skit bra fast dom är ganska slitna:D
http://m.youtube.com/watch?v=kZ9AHb1dLOE&feature=plcp" onclick="window.open(this.href);return false;
Andreas Bäcker
073 831 54 74
Dalarna
Orsa
073 831 54 74
Dalarna
Orsa