r.ivars - SMOKEMACHINES
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP - GRISEN
Fyfan va bra! Tack!!!!!! Vet du om den bygger mer eller blir avståndet mot kardan samma?
Ska försöka få tag o nåt idag endå så Svea kan börja bygga kardan åt mig
Ska försöka få tag o nåt idag endå så Svea kan börja bygga kardan åt mig
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP - GRISEN
inga problem:-) tror den bygger litt mere. men man kan jo skyva cw knuten litt fram och tilbaka så ma ha jo litt och gå på.
JAAS-performance
Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP - GRISEN
Diff här:
http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=14&t=250136
Jag köpte själv nyligen bara medbringaren från en 540 diff som ska på e30'n, blir kalas
http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=14&t=250136
Jag köpte själv nyligen bara medbringaren från en 540 diff som ska på e30'n, blir kalas
When the flag drops, the bullshit stops!!
E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP - GRISEN
T A C K !
Idag skulle jag bara vilja säga tack.
Tack som fan allihopa!
Alla polare som ställer upp och bryr sig om mina projekt.
Tack sponsorer, trådläsare (även de som inte skriver), killen på macken som tycker man är rolig, de tokiga norrmännen, grabbarna offshore utan riktig koll på vilket land de hör till. Tack till er som inte fattar ett skit av vad jag skriver men gillar filmer och bilder (filen dank, thank you, gracias, voj perkele, mi gusta)
Tack mina katter, tack min piga, tack familj och släkt.
Det är svårt att välja några bra exempel på vad jag menar, men jag tror alla som verkar inom racing och bilhobby nånstans vet precis vad jag menar.
Nån slags uppskattning, intresse och hjälpsamhet.
Inte för att jag hade gjort någonting annat utan er, men troligen hade jag nog suttit och varvat ur och sprängt motorer i hemliga grustag istället.
skickar med en liten sumup-länk som mitt teflonminne säkert glömt av att jag kanske postat tidigare?
http://402revolver.ivarsproduction.se/#85.0
Idag skulle jag bara vilja säga tack.
Tack som fan allihopa!
Alla polare som ställer upp och bryr sig om mina projekt.
Tack sponsorer, trådläsare (även de som inte skriver), killen på macken som tycker man är rolig, de tokiga norrmännen, grabbarna offshore utan riktig koll på vilket land de hör till. Tack till er som inte fattar ett skit av vad jag skriver men gillar filmer och bilder (filen dank, thank you, gracias, voj perkele, mi gusta)
Tack mina katter, tack min piga, tack familj och släkt.
Det är svårt att välja några bra exempel på vad jag menar, men jag tror alla som verkar inom racing och bilhobby nånstans vet precis vad jag menar.
Nån slags uppskattning, intresse och hjälpsamhet.
Inte för att jag hade gjort någonting annat utan er, men troligen hade jag nog suttit och varvat ur och sprängt motorer i hemliga grustag istället.
skickar med en liten sumup-länk som mitt teflonminne säkert glömt av att jag kanske postat tidigare?
http://402revolver.ivarsproduction.se/#85.0
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP - GRISEN
de rullar på med grisfan! motgångar & framgångar varvas dock fritt änsålänge
nyblästrat och fräsht! Tack pizzan för din hjälpande hand med blästringen
gårdagens 2do.
lackerade oken (pensel-vägen) lär sitta som en djävul! Gamla belägg än, tänkte höra med nån banåkar nisse vad man lär köra.. För bak blir det nog bara orginalt till en början
efter besök hos billy på swedol (min slangguru) så fick jag tag i lite skottar och pressade slangar att montera fast under bilen. Tips! Har sprungit över för många byggen där man liksom yxat upp ett hål i baken som via baksuget drar in ruggigt med damm och skit.. När det är så jäkla enkelt med en skottkoppling, + att det slipper ligga och nöta mot plåten
Tyvärr är deatschwerks pumparna restade åt helvete än.. såatte.. men jag kan ju faktiskt jaga rätt på en nuke box av ppf och börja montera den, är inte säker än på ifall jag ska köra det stora mustiga paketet eller baka in boxen med grejerna jag har, det kommer ju endå inte exponeras så hårt i min sleeper gris
öhm, ja... Här går soppan tillbaks in i skuffen...
insuget målat, nog för att polerat är snyggt som fan men grisen ska gå i ett lite diskretare tema under huven tänkte jag, får se hur det blir
beställde en 540 diff ifrån en skrot för att ha en reserv + sno medbringaren ifrån.. fick den för ett skapligt pris för att vara lamelldiffan... Men... När den kom var skiten totalt jävla odiffbromsad!! FAIL...
Fail 2 är att M5 E60 knuten bygger lite mer inåt i medbringaren än de vanliga 94 mm knutarna (stora cvn har 94 och vanliga m3 m5 cv:n har 86). Antar att det är lite stöddigare innehåll inuti..
Plan 1. försöka få en spacer (vilket i det här läget lär funka när det är samma cirkel och den nästan ryms) tillverkat av typ manton för att sen ha en grym kardanjävul.. Man lär ju inte spara på gummit i sommar med en GRIS känns det som.
Plan 2. köpa en 540 cv och hoppas den är cool nog med risk att polarna i baksätet får den i prutten i lite för hög hastighet. hehe
nyblästrat och fräsht! Tack pizzan för din hjälpande hand med blästringen
gårdagens 2do.
lackerade oken (pensel-vägen) lär sitta som en djävul! Gamla belägg än, tänkte höra med nån banåkar nisse vad man lär köra.. För bak blir det nog bara orginalt till en början
efter besök hos billy på swedol (min slangguru) så fick jag tag i lite skottar och pressade slangar att montera fast under bilen. Tips! Har sprungit över för många byggen där man liksom yxat upp ett hål i baken som via baksuget drar in ruggigt med damm och skit.. När det är så jäkla enkelt med en skottkoppling, + att det slipper ligga och nöta mot plåten
Tyvärr är deatschwerks pumparna restade åt helvete än.. såatte.. men jag kan ju faktiskt jaga rätt på en nuke box av ppf och börja montera den, är inte säker än på ifall jag ska köra det stora mustiga paketet eller baka in boxen med grejerna jag har, det kommer ju endå inte exponeras så hårt i min sleeper gris
öhm, ja... Här går soppan tillbaks in i skuffen...
insuget målat, nog för att polerat är snyggt som fan men grisen ska gå i ett lite diskretare tema under huven tänkte jag, får se hur det blir
beställde en 540 diff ifrån en skrot för att ha en reserv + sno medbringaren ifrån.. fick den för ett skapligt pris för att vara lamelldiffan... Men... När den kom var skiten totalt jävla odiffbromsad!! FAIL...
Fail 2 är att M5 E60 knuten bygger lite mer inåt i medbringaren än de vanliga 94 mm knutarna (stora cvn har 94 och vanliga m3 m5 cv:n har 86). Antar att det är lite stöddigare innehåll inuti..
Plan 1. försöka få en spacer (vilket i det här läget lär funka när det är samma cirkel och den nästan ryms) tillverkat av typ manton för att sen ha en grym kardanjävul.. Man lär ju inte spara på gummit i sommar med en GRIS känns det som.
Plan 2. köpa en 540 cv och hoppas den är cool nog med risk att polarna i baksätet får den i prutten i lite för hög hastighet. hehe
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
- bmw_fredde
- Posts: 4015
- Joined: 20 Nov 2005, 19:25
- Location: Vadstena
Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP - GRISEN
Går det inte å svarna ur lite i medbringaren då?
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
FredrikEdholm@hotmail.com
- Robin Olivi
- Posts: 93
- Joined: 25 Dec 2012, 15:43
- Location: Västerås
Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP - GRISEN
Borde väl funka vilket som. Om man inte måste holka ur medbringaren för mkt så att den blir klen i godset.
AKA Oliven
http://www.conrit.se Fräsning och svarvning. Gilla oss på Facebook http://www.facebook.com/Conrit" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.conrit.se Fräsning och svarvning. Gilla oss på Facebook http://www.facebook.com/Conrit" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP - GRISEN
Det kanske räcker med ett plåtlock från en 540 knut?
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
10.04 227km/h@1,1bar
Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP - GRISEN
70ampare till la bomba el gasolina!
jävla...............
halvfräs, fräs och superfräs.
eftersom medbringar jävularna strular så blir det en liten spacer ifrån ett väterås företag, conrit.se
Rätt coolt med cad program altså!
har blivit 2 mornar i garaget än, skumt att vara morgonpigg
gjorde lite bromsrör och jox + kopplingsledning + fyllde med fresh vätska, lite strul med kopplingen bara, får vänta tills nån kumpan är i garaget samtidigt så man kan prova tvinga skiten!
soppat börjar ta form
och här har det stått still ett tag men snart så
jävla...............
halvfräs, fräs och superfräs.
eftersom medbringar jävularna strular så blir det en liten spacer ifrån ett väterås företag, conrit.se
Rätt coolt med cad program altså!
har blivit 2 mornar i garaget än, skumt att vara morgonpigg
gjorde lite bromsrör och jox + kopplingsledning + fyllde med fresh vätska, lite strul med kopplingen bara, får vänta tills nån kumpan är i garaget samtidigt så man kan prova tvinga skiten!
soppat börjar ta form
och här har det stått still ett tag men snart så
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
- Robin Olivi
- Posts: 93
- Joined: 25 Dec 2012, 15:43
- Location: Västerås
Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP - GRISEN
r.ivars wrote:eftersom medbringar jävularna strular så blir det en liten spacer ifrån ett väterås företag, conrit.se
Rätt coolt med cad program altså!
Kul att du nämner oss.
Får se om den blir klar imorn. Beror lite på om killen som kör den kan göra den helt färdig i svarven eller om vi måste lägga upp den i en fräsmaskin också.
AKA Oliven
http://www.conrit.se Fräsning och svarvning. Gilla oss på Facebook http://www.facebook.com/Conrit" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.conrit.se Fräsning och svarvning. Gilla oss på Facebook http://www.facebook.com/Conrit" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP - GRISEN
Den spacer'n ser ut att den skulle kunna köras helt klar i svarven
Sådana här saker är alltid kul och få se i en projekttråd
//Henke P..
Sådana här saker är alltid kul och få se i en projekttråd
//Henke P..
Escort Cosworth 93'a
Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP - GRISEN
Såg nått grönt och högljutt som sparrade lite på fejan...
Grattis Ivar
http://www.facebook.com/photo.php?v=339 ... =2&theater
Grattis Ivar
http://www.facebook.com/photo.php?v=339 ... =2&theater
Leo Andersson
0761261580
e30 m20b27 turbo!
Mercedes E63 Amg
e30 325 cab
0761261580
e30 m20b27 turbo!
Mercedes E63 Amg
e30 325 cab
Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP - GRISEN
yuuuup Grisen IS ALIVE!!!
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Sv: Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP - GRISEN
r.ivars wrote:yuuuup Grisen IS ALIVE!!!
Sååå sjuuukt grym!! Tog mig 30min längre att somna pga hur den grymta så NAJS! )
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
BMW E34 M50 2.8L @ 550hp+ 800nm+ 1.7bar
Körd hos PSI Motor @ pangad uf matte cerveza jönsson blackbeard
Körd hos PSI Motor @ pangad uf matte cerveza jönsson blackbeard
Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP - GRISEN
Inget illa om din vita e30 men den motorn och det ljudet passar på nått mystiskt sätt mycket bättre till den där karossen.
Ser skit bra ut med dom fälgarna! Bra jobbat!
Ser skit bra ut med dom fälgarna! Bra jobbat!
Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP - GRISEN
Men shit va skönt den låter
vad blev det för avgas nu?
vad blev det för avgas nu?
pm om det är nått
- M535fredrik
- Posts: 286
- Joined: 13 Aug 2012, 18:01
- Location: Vadstena
Re: r.ivars - M5 HEAVYWEIGHT 1020WHP - GRISEN
Ut med filmen på Youtube så vi gamlingar som inte har FB kan se underverket..
Projekt: M3GT S54 Turbo.