mektips m3 oljetemp i 325 MED KORT
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
mektips m3 oljetemp i 325 MED KORT
skulle behöva en länk till en bra sida eller ett konkret tips.
har en m3 motor i och ett m3 instrument.
har en m3 motor i och ett m3 instrument.
Last edited by Barry on 26 Jan 2013, 19:39, edited 3 times in total.
Robin
Skaraborg. Sweden
Skaraborg. Sweden
- Sjögren Racing
Re: elschema s50b30 HJÄLP!
Sjögren Racing wrote:http://www.mrm-racing.se/bag/BMWS50B32.pdf
http://www.mrm-racing.se/bag/BMWManual.pdf
tackar
Robin
Skaraborg. Sweden
Skaraborg. Sweden
Re: elschema s50b30 HJÄLP!
nu behöver jag mektips för installation av oljetemp i ett m3 mätarhus.
kan jag följa detalj nr 13 till motorkontakten med multimeter och dra in en extra kabel till instrumentet från den pin??
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=30
alla sidor jag hittat på nätet har vart med ny dragning av oljetemp men m3 motorn har ju de original.
men den som vet kan väl tipsa om en konkret sida
kan jag följa detalj nr 13 till motorkontakten med multimeter och dra in en extra kabel till instrumentet från den pin??
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=30
alla sidor jag hittat på nätet har vart med ny dragning av oljetemp men m3 motorn har ju de original.
men den som vet kan väl tipsa om en konkret sida
Robin
Skaraborg. Sweden
Skaraborg. Sweden
Re: mektips m3 oljetemp i 325
Fixat. Gör enkelt när man viste hur man skulle göra
Robin
Skaraborg. Sweden
Skaraborg. Sweden
Re: mektips m3 oljetemp i 325 "FIXAT. TA BORT"
Åh vad jag gillar sådana här avslut på trådar.
Tänk vad bra om nån någon enstaka gång kunde berätta hur den löste problemet istället för att bara säga att det var enkelt eller som oftast, inte säga nåt alls.
Tänk vad bra om nån någon enstaka gång kunde berätta hur den löste problemet istället för att bara säga att det var enkelt eller som oftast, inte säga nåt alls.
///BMW - Was sonst!
M3, M3-replika, 325i, 320iT
-
JohanE wrote:Åh vad jag gillar sådana här avslut på trådar.
+1 håller helt med dig
Vag - Carsoft 6.5 finns, hör av dig om du behöver felsökning
AutoCom diagnostik verktyg finns oxå
Lackerings jobb kan ordnas (Lackbox)
Jag åkte till skroten och klippte kablar från en annan BMW motorkontakt x20 och vita instrument kontakten x16. Fick låsa upp x20 kontakten via en liten låsring emellan inner och ytter ring av pinnarna. Stoppade in en extra pin i hål nr 9. Drog en extra kabel in igenom torpeden säkringsboxen till x16 kontakten som jag pilla isär och stoppade in en extra kontakt i hål nr 13 som va ledigt iom att jag har en 325 kaross med ekonomi mätare original.
Får väl tillägga att jag har en M3 motor i bilen så beskrivningen gäller bara denna kombo.
och dessa delar behöver man för operationen
Mvh Burton.
Får väl tillägga att jag har en M3 motor i bilen så beskrivningen gäller bara denna kombo.
och dessa delar behöver man för operationen
Mvh Burton.
Last edited by Barry on 26 Jan 2013, 19:38, edited 1 time in total.
Robin
Skaraborg. Sweden
Skaraborg. Sweden
Barry wrote:Jag åkte till skroten och klippte kablar från en annan BMW motorkontakt x20 och vita instrument kontakten x16. Fick låsa upp x20 kontakten via en liten låsring emellan inner och ytter ring av pinnarna. Stoppade in en extra pin i hål nr 9. Drog en extra kabel in igenom torpeden säkringsboxen till x16 kontakten som jag pilla isär och stoppade in en extra kontakt i hål nr 13 som va ledigt iom att jag har en 325 kaross med ekonomi mätare original.
Duger de eller vill ni ha kort oxå?
Mvh Burton.
Skitbra tråd för nästa person som har detta problem
Se där ja.
Det var menat som en allmän uppryckning. De flesta forum kryllar av problem som bara dött ut när frågeställaren fått svaret eller löst det själv. Sen kommer nästa och ställer samma/liknande fråga utan att skriva hur det löstes.
Det finns garanterat någon med liknande problem som du som kan ha nytta av det sätt du löste det på.
Det var menat som en allmän uppryckning. De flesta forum kryllar av problem som bara dött ut när frågeställaren fått svaret eller löst det själv. Sen kommer nästa och ställer samma/liknande fråga utan att skriva hur det löstes.
Det finns garanterat någon med liknande problem som du som kan ha nytta av det sätt du löste det på.
///BMW - Was sonst!
-
Barry wrote:Jag åkte till skroten och klippte kablar från en annan BMW motorkontakt x20 och vita instrument kontakten x16. Fick låsa upp x20 kontakten via en liten låsring emellan inner och ytter ring av pinnarna. Stoppade in en extra pin i hål nr 9. Drog en extra kabel in igenom torpeden säkringsboxen till x16 kontakten som jag pilla isär och stoppade in en extra kontakt i hål nr 13 som va ledigt iom att jag har en 325 kaross med ekonomi mätare original.
Duger de eller vill ni ha kort oxå?
Mvh Burton.
Snyggt, men inget fel på kort om du har tid för det
Bra att ha
Vag - Carsoft 6.5 finns, hör av dig om du behöver felsökning