Brukar räkna på det då kag alltid fulltankar. Ofta är det ett par centiliters skillnad. Äldre bilar kan nog ha ännu slarvigare färddatorer än nya.
V70 har varit ganska fel på det när jag kollat min förra d5 -07
Köpråd: Mini Clubman D
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Köpråd: Mini Clubman D
Då kör du sannerligen väldigt snålt. Ska nominera dig till "PPFs miljövän 2012"
Jag kör oftast väldigt lugnt i vardagen. men visst, kollar man i brottsregistret så säger det något annat med flera fortkörningsböter och indraget körkort osv. men när jag bara transporterar mig så går det oftast ganska lugnt till. =)
Min e46 m3 med 245or fram och 275or bak körde jag på 0,77 en tank. fram å tillbaka från jobbet mestadels på E22. hastigheter på 70-110. Men hela ägandet så snittade jag 0,99 enl datorn. för jag orkar inte räkna alla tankningar och sträckor så där fick jag bara ha datorn som referens. och det går ju om man bara jämför med andra e46 m3.
0,63 med nuvarande audi a4 1,8t quattro -04. kristianstad-ullared tur och retur. det är ändå 120 väg en bra bit på den sträckan och då brukar bilar slicka i sig någon dl extra. 6-vxl manuell. varvar ganska moderat på landsvägsfart. M3an va ju oxå 6-vxl manuell och låg på lågt varv på landsväg den oxå.
Då tycker jag det är jävligare att köra snålt med en liten polo eller lupo som varvar +3000rpm på 90. de hör mest hemma i stan.
Min e46 m3 med 245or fram och 275or bak körde jag på 0,77 en tank. fram å tillbaka från jobbet mestadels på E22. hastigheter på 70-110. Men hela ägandet så snittade jag 0,99 enl datorn. för jag orkar inte räkna alla tankningar och sträckor så där fick jag bara ha datorn som referens. och det går ju om man bara jämför med andra e46 m3.
0,63 med nuvarande audi a4 1,8t quattro -04. kristianstad-ullared tur och retur. det är ändå 120 väg en bra bit på den sträckan och då brukar bilar slicka i sig någon dl extra. 6-vxl manuell. varvar ganska moderat på landsvägsfart. M3an va ju oxå 6-vxl manuell och låg på lågt varv på landsväg den oxå.
Då tycker jag det är jävligare att köra snålt med en liten polo eller lupo som varvar +3000rpm på 90. de hör mest hemma i stan.
har med en a4 04 1,8ts den har ja med kommit ner väldigt lågt lite längre körningar 0,65 typ riktigt imponerade tkr ja
Alexander Lennartsson
urq 20 vv
urq 20 vv
lelleal wrote:har med en a4 04 1,8ts den har ja med kommit ner väldigt lågt lite längre körningar 0,65 typ riktigt imponerade tkr ja
jag hade aldrig tänkt på förbrukningen innan jag köpte den så jag vart oxå överraskad. trodde de skulle ligga på +0,8 som lägst iom Quattro och att det är en skitbil.