Tjo!
Har ett litet 535 turbo projekt som behöver en ny front.
Jag köpte bilen med en sprucken e39 lookalike front som jag varken gillar när den är hel eller trasig så jag tog tag i det hela och beställde en m5 front i glasfiber.
Problemet jag har är att killen som hade bilen innan mig har blandat färgen själv och han lovade mig att han hade 1 liter färg över som jag skulle få med bilen.
Naturligtvis så fick jag aldrig någon färg och nu står jag här med en röd-orange lack med guld i (skimrar lite i solen)
Jag har noll koll på lackering och att blanda lacker så jag tänkte jag hör här om det finns något högre väsen som kan svara mig!
Eventuellt killen på Gotland som blandade färgen till förra ägaren?
MVH
Alex
"Hitta" lack till bilen (egen blandning)
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: "Hitta" lack till bilen (egen blandning)
Ta med en del/bit från bilen och åk till en återförsäljare av billacker och be dom "skjuta" delen/biten så får dom fram samma färg.
ARG E21 "s50b32" TURBO (såld)
PPF H.O M535 TURBO
715whp 860wnm @ 2.0bar (såld)
Joni Alatalo
0739-250242
PPF H.O M535 TURBO
715whp 860wnm @ 2.0bar (såld)
Joni Alatalo
0739-250242
BusE wrote:Ta med en del/bit från bilen och åk till en återförsäljare av billacker och be dom "skjuta" delen/biten så får dom fram samma färg.
du får garanterat inte fram färgen på det viset tyvärr, kanske om du vänder till en återförsäljare av färg å ber dom bryta fram den men det lär nog kosta.
mvh
.
- Sjögren Racing
"skjuter" du färgen så kollar det bara matchningar mot orginalkulörer och alla varianter av dom.
076-0308240
Ja jag misstänkte att det här skulle bli problem, därför var jag ganska besviken när jag inte fick med den utlovade litern med extrafärg
Även om det inte är nåt snygg-bygge man håller på med så känns det tråkigt om man inte får till frontspoilern.
Men fyll gärna på med svar om ni har några idéer!
Får upp till den lokala lackfirman och få ett utlåtande.
MVH
Alex
Även om det inte är nåt snygg-bygge man håller på med så känns det tråkigt om man inte får till frontspoilern.
Men fyll gärna på med svar om ni har några idéer!
Får upp till den lokala lackfirman och få ett utlåtande.
MVH
Alex
- BmwFredrik
"skjuter" du för mkt färg finns det risk för överdos tänk på det.
Allt under 3liter är startmotorer!
0707133777
0707133777
Höhöhö
Nehepp blir till att köra utan front då, kanske sliter huven och framrutan när jag ändå håller på
Taksänkning och så mycket kjolar och vingar som möjligt på e34 = win?
Nehepp blir till att köra utan front då, kanske sliter huven och framrutan när jag ändå håller på
Taksänkning och så mycket kjolar och vingar som möjligt på e34 = win?