Nu kan jag mappa orig styrsystem på LS försedda bilar.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Bmwandreas
- Moderator
Re: Nu kan jag mappa orig styrsystem på LS försedda bilar.
Då kan man inte ta bort maf. Ska läsa på vad som näst att göra för det finns 100 mm maf att köpa.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Bmwandreas wrote:Då kan man inte ta bort maf. Ska läsa på vad som näst att göra för det finns 100 mm maf att köpa.
Hej Andreas
Ok. men då är det ju 4" tryckrör innan spjällhuset
Byter man även spjällhuset då också eller man bara konar ner röret då så det passar med orginal spjäll?
Jag kan ju tycka att orginal LMM måste vara bottnad då effekten är dubblerad i motorn plus att den nu sitter på trycksidan.
Kan det hända nåt om LMM är bottnad eller motorn använder bara den på låglast?
MVH
Oscar Larsson
Oscar Larsson
- Bmwandreas
- Moderator
Har inte 102mm spjäll redan? Efter lmm är bottnad så "lurar" man systemet.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Bmwandreas wrote:Har inte 102mm spjäll redan? Efter lmm är bottnad så "lurar" man systemet.
hej
OK. jag är ej 100% säker men det är det kanske, då är det relativt enkelt att få till det bra ju!
Ok, men vad använder man lmm till igentligen när man ändå har MAP sensor?
MVH
Oscar Larsson
Oscar Larsson
- Bmwandreas
- Moderator
Den är med i bränsle/tändningsberäkningen.
Jag har mappat ett gm sprut med efilive den har box nr e67 samma som c6z06 den kopplade vi bort maf på när den inte ville va med mer med kompressor.man lurade den genom fel "inställning"men den måste vara inkopplad då insugstemp sitter i den.
- Bmwandreas
- Moderator
Nu ska jag gå advanced kurs i det här att mappa med Hptuners, hoppas man lär sig nå bra
kommer lm7 med dubbelturbo och vill bli kvitt lmm. har orginalhärvan till motorn men ingen box. bör man i mitt läge leta efter en box som klarar sig utan lmm eller ska jag satsa på eftermarknads sprut? och i så fall vilken box bör jag leta efter
Går det fortfarande åt 2 dagar?Bmwandreas wrote:Nu ska jag gå advanced kurs i det här att mappa med Hptuners, hoppas man lär sig nå bra
- Bmwandreas
- Moderator
Nä funkar allt så hinner man på en dag men för att få till kallstart så krävs givetvis flera dagar.