Lägg upp info om ditt projekt.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
DanneE
Posts: 142 Joined: 24 Nov 2005, 09:36
Location: Växjö
Contact:
Post
by DanneE » 27 Sep 2006, 10:15
Ludde wrote: 18" 8,5 breda ska pulver lackas vita sen lägger ja in bild
Okej!
Vad kör du för ET ?
är det 4st orginal M5 e39 framfälgar då eller ?
/Mvh Danne
Overcharged
Posts: 1874 Joined: 08 Dec 2005, 12:12
Location: Skummeslöv, Halland
Contact:
Post
by Overcharged » 27 Sep 2006, 21:46
Fido85 wrote: Overcharged wrote: är inte vanosen bara av/på vid ett visst varvtal?
i så fall kan det ju inte vara svårt att styra?
är väl bara att ta en utgång från styrsystem som slår till vid ett visst varvtal... eller har jag helt fel nu
jooo vanos kommer på vid högre varven...men att styra? ingen aning
någon som är skillad på det här måste väl veta
Overcharged
Posts: 1874 Joined: 08 Dec 2005, 12:12
Location: Skummeslöv, Halland
Contact:
Post
by Overcharged » 29 Oct 2006, 18:44
får man fråga vad du har gjort för att åka dubbla insugskammar? gärna någon bild
MVH Rickard
Ludde
Posts: 390 Joined: 04 Jan 2006, 13:58
Location: Vadstena
Post
by Ludde » 09 Nov 2006, 02:10
Overcharged wrote: får man fråga vad du har gjort för att åka dubbla insugskammar? gärna någon bild
MVH Rickard
Man svarvar av "kragen", bara mäta på avgaskammen o göra insugskammen likadan.
Overcharged
Posts: 1874 Joined: 08 Dec 2005, 12:12
Location: Skummeslöv, Halland
Contact:
Post
by Overcharged » 10 Nov 2006, 00:08
aha okey nu klarnar det lite
_Kalle_
Posts: 1151 Joined: 26 Dec 2005, 20:14
Location: Norrtälje
Post
by _Kalle_ » 10 Nov 2006, 01:01
är inte turbon lite i minsta laget?
Ludde
Posts: 390 Joined: 04 Jan 2006, 13:58
Location: Vadstena
Post
by Ludde » 10 Nov 2006, 10:51
jo det är den,
men får nog inte plats med mycke större utan att bygga om grenrör... blir nog att ja uppgraderar till större turbo senare...
Ludde
Posts: 390 Joined: 04 Jan 2006, 13:58
Location: Vadstena
Post
by Ludde » 20 Dec 2006, 23:33
då var blocket o-ringat
'¨
Endast
racing kamkedjor som fattas för att plocka ihop botten nu
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 20 Dec 2006, 23:50
Fredrik kan ta med kedjor åt dig imorn om du vill?
Bäckis
Admin
Posts: 6534 Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:
Post
by Bäckis » 21 Dec 2006, 08:50
He he, Tial 60mm? Det är ju våran utan eloxering så vitt jag kan se.
Angående turbon så kommer du få fruktansvärt grym körbarhet på motorn och effekten kommer räcka första året minst.
Ludde
Posts: 390 Joined: 04 Jan 2006, 13:58
Location: Vadstena
Post
by Ludde » 21 Dec 2006, 20:53
hehe, japp det är eran gammla wastegate:) men har inga flänsar/klämor till den
får bygga nåt eget...
hoppas den vill va med ett år iaf
Bäckis
Admin
Posts: 6534 Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:
Post
by Bäckis » 21 Dec 2006, 21:35
Du kan köpa både flänsar och klammor här om du vill, bara skicka ett PM.
Wg:n kan du nog ha resten av livet, men turbon tröttnar du kanske på om du vill åka 9:or....
Ludde
Posts: 390 Joined: 04 Jan 2006, 13:58
Location: Vadstena
Post
by Ludde » 22 Dec 2006, 10:13
ska inte köra på strippen ska bara dra om fredde vid rödljusen
bmw_fredde
Posts: 4015 Joined: 20 Nov 2005, 19:25
Location: Vadstena
Post
by bmw_fredde » 22 Dec 2006, 12:16
Ludde wrote: ska inte köra på strippen ska bara dra om fredde vid rödljusen
faaan heller!!! nu åkte dina racing kedjor i soptunnan
Ludde
Posts: 390 Joined: 04 Jan 2006, 13:58
Location: Vadstena
Post
by Ludde » 24 Dec 2006, 19:48
HAHAH
Ludde
Posts: 390 Joined: 04 Jan 2006, 13:58
Location: Vadstena
Post
by Ludde » 18 Mar 2007, 12:49
Ludde
Posts: 390 Joined: 04 Jan 2006, 13:58
Location: Vadstena
Post
by Ludde » 04 Apr 2007, 20:58
nya fälgar Breyton imagine 8.5 fram 9.5 bak