Hej!
Nu har jag ett riktigt problem på min VW Passat 99a 1,8t..
Allt började med att jag skulle av från motorvägen så skulle jag lägga i 3an efter en bits bromsande..
(Sladdrig spak pga av att jag inte har en bussning i det staget) så blir det att jag nästan lägger i 1an i ca 70-80.. men tryckte upp den lite och kände att det va fel växel ( Fick inte i eller i närheten av att få i 1an men tryckte lite bara) så skickade i 3an ist och sen när jag skulle lyfta upp kopplingen så satt den fast i golvet..
Har bytt både Huvud och slav cylindern till koppligen, luftat osv men fortfarande sladdrig koppling ..
När jag tar tag i kopplingen med handen och pumpar den för hands ca 30 gånger i rätt bra tempo så får jag upp ett tryck men så fort jag slutar så blir den sladdrig igen.
Vad kan felet vara? Dåligt urtrampningslager? Trasig hävarm till urtrampningslagret?
SNÄLLA hjälp!
MVh Jonathan
Kopplingsproblem!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Kopplingsproblem!
Hur har du luftat? Känns ju som du har luft kvar i systemet?
Leo Andersson
0761261580
e30 m20b27 turbo!
Mercedes E63 Amg
e30 325 cab
0761261580
e30 m20b27 turbo!
Mercedes E63 Amg
e30 325 cab
Antar att du inte fyllde slavcylindern/luftade den separat innan du monterade den?
Kan va ett rent helvete näst intil omöjligt att få ur luften om man inte fyller upp slavcylindern när man byter.
Försök både trycka och suga vätskan genom cylindern när du luftar.
Kan va ett rent helvete näst intil omöjligt att få ur luften om man inte fyller upp slavcylindern när man byter.
Försök både trycka och suga vätskan genom cylindern när du luftar.
Volvo 240 GLT- 89 M50B25 "Gottfrid"
BMW M5 -02 "Schwarzenegger"
BMW M5 -02 "Schwarzenegger"
Eller så skaffar du en oljekanna och pumpar in olja bakvägen om det nu är möjligt och komma åt på en passat?
Leo Andersson
0761261580
e30 m20b27 turbo!
Mercedes E63 Amg
e30 325 cab
0761261580
e30 m20b27 turbo!
Mercedes E63 Amg
e30 325 cab
Theman - Har luftat på maaaaassa olika sätt..
Luften är ur, satt slang melllan nippeln på oket och på slaven men vill inte funka ..
gottfrid - Jadu , har verkligen gjort ALLT för att få ur skiten .. men ska testa i morgon så som du säger med att fylla den först!
tror det är något innuti som har gått sönder, armen som går till lagret kan jag inte röra på.. verkar som att något i lådan har kärvat..
Men om du har vägarna förbi örero Gottfrid så får du gärna svänga förbi så bjuder jag på Kaffe och bullar! haha
Luften är ur, satt slang melllan nippeln på oket och på slaven men vill inte funka ..
gottfrid - Jadu , har verkligen gjort ALLT för att få ur skiten .. men ska testa i morgon så som du säger med att fylla den först!
tror det är något innuti som har gått sönder, armen som går till lagret kan jag inte röra på.. verkar som att något i lådan har kärvat..
Men om du har vägarna förbi örero Gottfrid så får du gärna svänga förbi så bjuder jag på Kaffe och bullar! haha