Annonstips: M3 e46 kompressor
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Annonstips: M3 e46 kompressor
Hittade denna när jag spanade efter bilar, kanske något för någon här.
https://www.kvd.se/sv/auktion/personbil ... 60815.html
https://www.kvd.se/sv/auktion/personbil ... 60815.html
Daniel Carlsson
Bmw 750iA -07, Bmw 323iM m50b28 turbo
Re: Annonstips: M3 e46 kompressor
2 gånger har reservationspriset blivit uppnått tidigare och nu är den ute en 3dje gång?!
Tyckte jag såg en härifrån som lagt bud....
Inga billiga delar till m3 e46 så kan nog vara svårt att hitta någon marginal på rostiga kompressordelar och defekta smgvxllådor
Kristian Brozinic
________
/________\
|OO=00=OO|
|**********|
________
/________\
|OO=00=OO|
|**********|
immy wrote:2 gånger har reservationspriset blivit uppnått tidigare och nu är den ute en 3dje gång?!
Aha hade jag ingen aning om, letade mest en vinterbil och stötte på denna.
Vad låg reservationspriset på denna?
Ja den såg ju inte välvårdad ut precis, men som busbil borde det väl inte spela någon roll.
Daniel Carlsson
den blir för dyr för en skrothög
Om du kan tänka dig att köra högerstyrt........
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=8 ... 63ada2bde8
Blir lite andra priser då
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=8 ... 63ada2bde8
Blir lite andra priser då
Jag har vart o kollat på den kvd bilen och det är ingen skönhet direkt.
Behöver hellack för o se duglig ut.
bilen gick inte igång när jag va där,så frågetecken på motor,låda.
Motor kan va kass och lådan har säkert något smgproblem.
Fälgar lite tråkiga,däck kass.
20ägare och ingen dokumentation...
Jag tänkte bjuda 70-75k men då är det en chansning,blir det motorbyte är man rökt.
Första rundan bjöd en tok 140k nästa runda bjöd en tok 130k men ingen betala o hämta ut,nu bjuder killen som vann budgivningen sist vilket jag inte fattar något av.
Folk bjuder nog bara för det är skoj,riktigt trögt o budkriga nu ett par dagar innan auktion med.
Men för 70k och om motor är ok kan det ju va en skoj lekbil
Behöver hellack för o se duglig ut.
bilen gick inte igång när jag va där,så frågetecken på motor,låda.
Motor kan va kass och lådan har säkert något smgproblem.
Fälgar lite tråkiga,däck kass.
20ägare och ingen dokumentation...
Jag tänkte bjuda 70-75k men då är det en chansning,blir det motorbyte är man rökt.
Första rundan bjöd en tok 140k nästa runda bjöd en tok 130k men ingen betala o hämta ut,nu bjuder killen som vann budgivningen sist vilket jag inte fattar något av.
Folk bjuder nog bara för det är skoj,riktigt trögt o budkriga nu ett par dagar innan auktion med.
Men för 70k och om motor är ok kan det ju va en skoj lekbil
Michael Grönberg
Helsingborg
0704880404
M3 3,2 coupé
Helsingborg
0704880404
M3 3,2 coupé
max 70 för det ser ut som ett kronlik ja hade tänkt mig den som is bil
fyfan vilken jävla buske, ser ut som en typisk bil som varit en riktig pärla ända till nåt kriminellt förortsslödder köpt den å levt rövare med utan nån som helts form av skötsel å underhåll, en hundring på att det ligger gamla jonnar eller dyligt under stolarna
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
passat TDI 2008
Audi A6 2009
Haha ja det ligger kanske ett paket med vitt pulver i den därav dom höga buden=)
Michael Grönberg
Helsingborg
0704880404
M3 3,2 coupé
Helsingborg
0704880404
M3 3,2 coupé
För 70 hade jag hellre hämtat hem ett felfritt exemplar ifrån england/irland, lagt 10/15k på vänster konvertering och skrattat åt den stackarn som köper kvdliket..
Kristian Brozinic
________
/________\
|OO=00=OO|
|**********|
________
/________\
|OO=00=OO|
|**********|
jag hade hellre köpt bärs för 70k och levt livet.
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Väsentliga anm/fel: Motorn går dåligt och misständer - bör ej köras. Kraftigt pendlande tomgång och svårstartad. Växellådan driver ej. Motor och bromsar ej testade. Indikerar utslitna bromsbelägg.
Övriga anm/noteringar: Servicelampan lyser. Torkarblad dåliga. Navi. CD saknas. Stabiliseringsstag saknas. Oljesöl motor.
Väsentliga anm/fel: Det har rökts i bilen. Utbuktning/bula i höger framdäck. 4 st hjulbultar saknas.
Övriga anm/noteringar: Något fler repor, stenskott och inbuktningar än normalt. Delvis omlackerad, viss nyansskillnad syns. Tvättrispor, maskintvättad lack. Stenskott vindruta. Skrapade aluminiumfälgar. Blästrad i fronten. Sprickor i dekorpaneler. Skav förarstol/sliten. Plastkåpa över batteri saknas. Skruvar till motorkåpa saknas. Grova skav fälgar. Ärgade/dålig passform lister. Kondens framlyktor. Dragögla saknas. Repor höger tröskel. små repor höger dörr. Små sprickor i lyktglasens kanter bak. Matt i lacken. Punkteringskit och varingstriangel saknas. Invändigt fläckar och repor. Några lösa/trasiga inredningsdetaljer. Fläckig klädsel. Dålig lukt i bilen. CD växlarens kassett sönder.
Låter som den sämsta bilaffären genom tiderna, hur lite man än skulle betala för den! hahaha..
Hade varit lättare att skriva det som inte var trasigt på den
Övriga anm/noteringar: Servicelampan lyser. Torkarblad dåliga. Navi. CD saknas. Stabiliseringsstag saknas. Oljesöl motor.
Väsentliga anm/fel: Det har rökts i bilen. Utbuktning/bula i höger framdäck. 4 st hjulbultar saknas.
Övriga anm/noteringar: Något fler repor, stenskott och inbuktningar än normalt. Delvis omlackerad, viss nyansskillnad syns. Tvättrispor, maskintvättad lack. Stenskott vindruta. Skrapade aluminiumfälgar. Blästrad i fronten. Sprickor i dekorpaneler. Skav förarstol/sliten. Plastkåpa över batteri saknas. Skruvar till motorkåpa saknas. Grova skav fälgar. Ärgade/dålig passform lister. Kondens framlyktor. Dragögla saknas. Repor höger tröskel. små repor höger dörr. Små sprickor i lyktglasens kanter bak. Matt i lacken. Punkteringskit och varingstriangel saknas. Invändigt fläckar och repor. Några lösa/trasiga inredningsdetaljer. Fläckig klädsel. Dålig lukt i bilen. CD växlarens kassett sönder.
Låter som den sämsta bilaffären genom tiderna, hur lite man än skulle betala för den! hahaha..
Hade varit lättare att skriva det som inte var trasigt på den
Nej det lät allt dyrt att göra bil av den där igen.
Undra vafan den stackars bilen har blitt utsatt för..
Undra vafan den stackars bilen har blitt utsatt för..
Daniel Carlsson
- Spiidfriik
Här finns lite historik från ett par tidigare ägare då den var fin:
http://autopower.se/forum/topic.asp?id=257077
Jag skulle inte betala över 40k! Och då skulle det ändå bli slakt, inget att försöka få ordning på.
http://autopower.se/forum/topic.asp?id=257077
Jag skulle inte betala över 40k! Och då skulle det ändå bli slakt, inget att försöka få ordning på.
Nissan Skyline GT-R R33 -95
Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.
Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.
Gick för 91500kr + 2900kr i kvd avgift.
Halvspännande hur man får ihop det att bli lönt att handla för dom pengarna, måste va smartare att köpa en från Tyskland
Halvspännande hur man får ihop det att bli lönt att handla för dom pengarna, måste va smartare att köpa en från Tyskland
Michael Grönberg
Helsingborg
0704880404
M3 3,2 coupé
Helsingborg
0704880404
M3 3,2 coupé