Hej!
Har problem med att lufta bromsarna på 635an.
Den har ju ett system som använder servopumpens tryck för att förstärka bromskraften. När bilen är avstängd och man pumpar på pedalen, då höjs nivån på servovätska i bromsbomben, tillslut så svämmar det över. Har man bilen igång funkar det fint att pumpa utan att det flödar över.
Jag har nya OK runtom på bilen.
Dem har jar luftat med en vakuumluftare som suger ur nippeln, sen har jag tryckt vätska genom hela systemet med tryckluft i behållaren. ca 1 bar.
Det flödar fint ur alla oken och ingen luft syns..
Men pedalen är allt annat än stum.. Det går med lätthet att trycka ner den för hand i botten.
Har lite slut på ideer!
/Erik
Bromsluftning med hydrauliskt servo!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Bromsluftning med hydrauliskt servo!
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Re: Bromsluftning med hydrauliskt servo!
Ja har/hade liknande system på min urq . finns de nån bromsakumulator ser ut som en rund kanonkula ? iaf så är de den som brukar gå sönder hade samma symtom som dig så fick tag på en bättre beg som funkade en halv säsong sen la den av med. då fick de bli att skaffa ett vakumservo från Porsche de passa någorlunda efter lite mods och bromsarna blev perfekta mycket stabilare i pedalen aldrig haft problem sen dess. som mitt tips är att bygg om till vakum om de är sånt system så slipper du skiten .
Mvh
Mvh
Alexander Lennartsson
urq 20 vv
urq 20 vv
Re: Bromsluftning med hydrauliskt servo!
ägnade en jävla massa timmar på att lufta på olika sätt fram och tillbaka in och ut känner igen mig precis .
Alexander Lennartsson
urq 20 vv
urq 20 vv
Re: Bromsluftning med hydrauliskt servo!
Fast dem funkade klockrent när jag hämtade bilen.
Tror inte dem har gått sönder av att stå bara?
Tror inte dem har gått sönder av att stå bara?
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Re: Bromsluftning med hydrauliskt servo!
okey joo de låter ju konsigt men allt kan hända . så här luftade man mitt system enligt instruktioner . 1. huvudbroms cylindern 2. bromskrafts fördelningsventilen
3. höger bak 4. vänsterbak 5. högerfram 6. vänsterfram.
hoppas de löser sig
3. höger bak 4. vänsterbak 5. högerfram 6. vänsterfram.
hoppas de löser sig
Alexander Lennartsson
urq 20 vv
urq 20 vv
Re: Bromsluftning med hydrauliskt servo!
Problemet löst!
Nån gång när bilen har stått utan OK på så har bromspedalen blivit neddtryckt, kolven på hcyl hade då fastnat i intryckt läge!
Tog en näbbtång och petade till den, nu funkar allt perfekt!
MVH Erik
Nån gång när bilen har stått utan OK på så har bromspedalen blivit neddtryckt, kolven på hcyl hade då fastnat i intryckt läge!
Tog en näbbtång och petade till den, nu funkar allt perfekt!
MVH Erik
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm