S
Moderators: Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Snekast
Re: S50 el M motor
Alla M-motorer utom s14 och s38 är intressant!
E30 S50B30 Mtech II -88
Ri ckard
riickard[a]hotmail.com
Ri ckard
riickard[a]hotmail.com
- M535fredrik
- Posts: 286
- Joined: 13 Aug 2012, 18:01
- Location: Vadstena
Re: S50 el M motor
Nix, s50b30 vore de bästa om jag ska försöka regga..
E30 S50B30 Mtech II -88
Ri ckard
riickard[a]hotmail.com
Ri ckard
riickard[a]hotmail.com
- M535fredrik
- Posts: 286
- Joined: 13 Aug 2012, 18:01
- Location: Vadstena
Re: S50 el M motor
Har du sett att det finns en S50b32 i Linköping på Autopower..
mvh
mvh
Projekt: M3GT S54 Turbo.
S50 el M motor
Saknas grenrör generator låda på den, blir för stor totalkostnad..
E30 S50B30 Mtech II -88
Ri ckard
riickard[a]hotmail.com
Ri ckard
riickard[a]hotmail.com
Re: S50, S54,s62 mm
Dags att nån plockar fram en motor nu!
E30 S50B30 Mtech II -88
Ri ckard
riickard[a]hotmail.com
Ri ckard
riickard[a]hotmail.com
Sv: S50, S54,s62 mm
Har en ja..... Så gott som färdig för turbo.
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Christian Danielsson
BMW E30 Coupé, S50B32 turbo Pallbocksräser.
BMW E30 Coupé, S50B32 turbo Pallbocksräser.
Re: S50, S54,s62 mm
Inte ute efter en turbomaskin som förstaval just nu, om den inte är mer eller mindre klar...
Men jag ska ha den i tanke!
Men jag ska ha den i tanke!
E30 S50B30 Mtech II -88
Ri ckard
riickard[a]hotmail.com
Ri ckard
riickard[a]hotmail.com
Re: S50, S54,s62 mm
E30 S50B30 Mtech II -88
Ri ckard
riickard[a]hotmail.com
Ri ckard
riickard[a]hotmail.com
Re: S50, S54,s62 mm
Då gör vi ett nytt försök!
E30 S50B30 Mtech II -88
Ri ckard
riickard[a]hotmail.com
Ri ckard
riickard[a]hotmail.com
Re: S50, S54, S62, M50
E30 S50B30 Mtech II -88
Ri ckard
riickard[a]hotmail.com
Ri ckard
riickard[a]hotmail.com
Re: S50, S54, S62, M50
Riickard wrote:
Hej tänkte bara en hemsk tanke s50b30 har 286hk? och den är lite svår att få tag på till rätt cach?
Vad sägs om en m60b40 med 286hk? v8 dock och skall du regga så har du m60b30 med 218hk?
Sedan ser 3litaren och 4litaren lika dana ut så vad du gör där är det ingen förutom du själv som vet? 218hk i en 325a blir typ rätt % ökning vid utbytt motor. Det måste i alla fall vara lättare att regga med 218hk en 286hk.
M60b30 har en 5växlad låda som passar i e30 utan att behöva kapa i kardan tunneln om jag har fattat det rätt och m60b40 har en 6växlad som du behöver förstora tunneln lite. Så bästa valet om du vill regga är 4litare och säga att det är en 3litare och en 5 växlad låda.
Ja mera info om dom byggena hittar du på http://www.300mm.de" onclick="window.open(this.href);return false; tips om du inte är helt hundra på tyska googla 300mm och välj översätt sidan:P så är det mycket lättare att läsa till sig infon som du behöver. Av 300mm kan du köpa motorfästen med mera så du får din Bolt on/klar för e30. broms servo tar du får e32/e34 v8 och monterar ner i e30in.
Men Ja vet att du vill ha en M-motor fast ja samma hk och billigare är inte fel?
S50, S54, S62, M50
6vxl passar i e30 tunneln utan mods man behöver bara modda fäste, spakställ o kardan
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
E30 chevy 383 dragster
E30 325im -87
E30 318 touring alpina replica -91
Christer Cederqvist
tel:0704-534155
Bmwkrille@icloud.com
E30 325im -87
E30 318 touring alpina replica -91
Christer Cederqvist
tel:0704-534155
Bmwkrille@icloud.com