Hej. Har en citroen jumpy 2,0 hdi med dw10bted-motorn på 95hk. Det började med att den gick på 3 burkar, sedan 2, och nu startar den inte. Möjligtvis att det kommer sås till en burk (den stånkar varje varv) men efter 5 sek på startmotorn så tänder det inte alls.
Frågan är hur man fastställer att hägtryckspumpen är trasig. Förpumpen fungerar och filtret är bytt. Har provat lossa 2st spridarrör och det pissar när man vrider på startmotorn, men inget högtryck verkar komma.
Så vad fan gör jag? :p
hur fastställer man att dieselpumpen är paj?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
hur fastställer man att dieselpumpen är paj?
Bilar: BMW M3 E46 -02, 2002Tii -75, 1600-2 -68 och VW Buss -74
- Nemesis_turbo
- Posts: 3380
- Joined: 18 Oct 2007, 20:50
- Location: Hudiksvall med omnejd
- Contact:
Re: hur fastställer man att dieselpumpen är paj?
är det inte eletronisk bräsnletrycksventil på dessa typ som på mb? dessa brukar paja och stå öppen och dåf år man inget tryck...
Re: hur fastställer man att dieselpumpen är paj?
Jag vet inte.. Hur tar jag reda på det? Vart brukar dom sitta?
Bilar: BMW M3 E46 -02, 2002Tii -75, 1600-2 -68 och VW Buss -74
- Nemesis_turbo
- Posts: 3380
- Joined: 18 Oct 2007, 20:50
- Location: Hudiksvall med omnejd
- Contact:
Re: hur fastställer man att dieselpumpen är paj?
på fuel railen sitter det en kontakt.
kör en diagnos och kolla bränsletrycket
kör en diagnos och kolla bränsletrycket
Re: hur fastställer man att dieselpumpen är paj?
Okej, det är steg nummer 1 alltså?
Glömde tillägga att ingen motorlampa lyser. Om det nu betyder nåt
Glömde tillägga att ingen motorlampa lyser. Om det nu betyder nåt
Bilar: BMW M3 E46 -02, 2002Tii -75, 1600-2 -68 och VW Buss -74