Hool wrote:OM panten är borta måste han komma upp med 380k till då? Eller var den i Norska kronofogdens förvar?
Vid tvangssalg så bortfaller alla tidligare heft vid bilen såvidt jag vet. Det ar ju et konkursbo.. om jeg inte har missat nått.
Vet ej om det at moljligt at få skyltar på den igjen. Det ar ju teoretisk moljligt at bygga den upp igjen med ny plåt. Det må bli på det sattet, for karosseribyte i Norge ar bara lagligt om bilen har varit krasjad og blivit ramskjev. Og vognkortet ar nog vard minst 50k på den norska marknaden. Finna som sagt bare 2 norska E30r med 398hk turbomotor godkjand.
Totalt omoljligt idag att gjøra samma sak.
Det ar IDIOTI at elda den upp oavsett hvem som har gjort det... Deler som enkelt kan saljas på den oppna marknaden for 300k.
Har liten tro at på at Helge har eldat upp den sjalv. Hadde du påtand en bil du hadde brukt 1mill ++ og tusentals arbetstimmar på? Då finns det battre satt at få inn slantarna på...
Bilen står i hans sambo's navn. Kronofogden har raslat med sablarna i några år nu.. Bilen var til salu for 800.000 NOK i 2011, med 5-600k heft. Blev inte såld då...