Hejsan.
Tog lös insuget idag på min m3a, och kom då fram till att det är olja i hela insuget..?! Varför?
Läste att på många turbobilar kmr oljan via vevhusventilationen.
Några kloka funderaingar kring detta vad felet kan vara?
Och vad är den där pluggen som sticker upp ur insuget?
Har ett såkallat " Alpha n" chipp som gör jag inte behöver ha i Lmm..Hade då tänkt göra ett nytt insug me 6st trattar och luftfilter till. Är det något specielt jag måste tänka på? alla kloka tankar är välkomna
Stavfel finns troligen osv.osv
M3 e36
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Spiidfriik
- Posts: 561
- Joined: 29 Nov 2005, 20:20
- Location: Piteå
- Contact:
Re: M3 e36
Oljan kommer troligen via vevhusvent. Behöver inte vara nåt direkt fel. Jag brukar alltid ha mer eller mindre olja i insugen på mina bilar. Även på M3an. Antar att det är för att de alltid får rejält med spö och att jag oftast drar allt till strax innan rödmarkeringen.
Den svarta pluppen skulle jag tro är en tempgivare.
Den svarta pluppen skulle jag tro är en tempgivare.
Nissan Skyline GT-R R33 -95
Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.
Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.
Re: M3 e36
finns ju återlednig i insuget av en anleding. allstå att de rinner ner i tråget igen
Robin
Skaraborg. Sweden
Skaraborg. Sweden
Re: M3 e36
Tackar för dom svaren
Nån som har några tips angående insuget jag ska göra? Längd på trattar osv osv? hade tänkt mig 125mm långa o 51i diameter..
Nån som har några tips angående insuget jag ska göra? Längd på trattar osv osv? hade tänkt mig 125mm långa o 51i diameter..